Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 ное 2016, 16:21, 3176 прочитания

Седмични новини за ритейл

93% от фирмите усещат нужда от дигитална трансформация, КЗК санкционира "Фешън дейс шопинг" за заблуждаваща реклама, Мобилните разплащания печелят популярност сред европейците, Marks&Spencer започва масово затваряне на магазини, Ресторантите Hesburger навлизат в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

93% от фирмите усещат нужда от дигитална трансформация


Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България, обяви резултатите от проучването си за състоянието на дигиталната трансформация на пазара на бързооборотни стоки в глобален мащаб. Според тях 93% от компаниите смятат, че ако не започнат да се трансформират дигитално през следващата година и половина, бизнесът им ще усети финансови последствия и понижена конкурентоспособност.
Дигиталните технологии променят потребителското търсене и конкуренцията на пазара на бързооборотни стоки, както и начина, по който потребителите пазаруват и вземат решения. Въпреки че компаниите осъзнават важността на дигиталната трансформация, те все още не са готови със стратегиите си, планирането и въвеждането им.
Малко над половината от участниците в проучването (60%) смятат, че вече може да са закъснели твърде много с дигиталната трансформация, а 33% още нямат ясно дефинирана стратегия. Въпреки че 53% от тях определят дигиталната трансформация като важна, те тепърва поемат по този път.
Много от участниците посочват, че се чувстват несигурни в подкрепата на висшия мениджмънт и в способността си да трансформират дигитално бизнеса. Резултатите от проучването показват още, че трите най-големи бариери пред дигиталната трансформация са уповаването на ИТ екипите за изпълнение на стратегията (69%), липсата на лидерство за дефинирането й (67%), както и на умения за реализацията й (64%).
Мнозинството от компаниите от сектора на бързооборотните стоки (96%) планират да направят първи стъпки към дигиталната трансформация тази година. Всички посочват, че приоритет номер едно за тях са подобряването и оптимизирането на потребителското преживяване. За тази цел те ще се фокусират върху бързината и адаптивността (56%), безопасността и сигурността (51%) и консистентността на всички канали (51%).

КЗК санкционира "Фешън дейс шопинг" за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира със 119 845 лв. за заблуждаваща реклама "Фешън дейс шопинг".
Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция. КЗК установила, че онлайн магазинът за периода 25 - 30 април 2016 г. предлага намаление от 25% на всички предлагани на сайта продукти при въвеждане на код за отстъпка. Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лв. (за първия ден на промоцията) и 130 лв. (за останалите дни).
При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден. Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25%, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.
В случая се отнася за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, заключава КЗК.



Мобилните разплащания печелят популярност сред европейците

Броят на хората, използващи мобилните си устройства за разплащане, се е увеличил тройно през последната година, показват резултатите от проучване на Visa. Петдесет и четири процента от респондентите редовно използват мобилните си устройства за разплащане на стоки и услуги, като този процент е три пъти по-висок в сравнение с 2015 г.
Данните разкриват, че 35% от анкетираните европейци се разплащат през своите смартфони, 32% се разплащат с wearables (аксесоари), а 28% - през таблети. Удобството е основната причина за 64% от потребителите на мобилни разплащания да избират мобилен портфейл, уеб базиран портфейл и плащане с карта на сайтове, които запомнят данните.
Средно 54% от населението на 19 държави, участвали в проучването, ползват мобилни разплащания, а страните, в които се наблюдава най-голяма употреба, са Турция (74%), Норвегия (71%), Дания (71%), Словения (38%) и Германия (33%).
Най-често купуваните през мобилни устройства стоки и услуги включват погасяване на задължения за домакинството (53%), закупуване на билети за автобус и влак (47%), стоки на висока стойност като почивки, мебели и др. (44%), храна за вкъщи (40%), музика, телевизионни предавания и филми (36%).

Marks&Spencer започва масово затваряне на магазини

Британската верига за търговия с дрехи Marks&Spencer обяви планове за затваряне на магазини и оттегляне от пазари зад граница, където работи на загуба. M&S смята да затвори 10% от магазините си във Великобритания и огромна част от обектите си в чужбина.
Освен редовни магазини на марката ще бъдат затворени и 45 аутлет центъра във Великобритания. Те ще бъдат заменени с по-малки обекти. Преструктурирането на бизнеса във Великобритания ще отнеме пет години и ще струва 350 млн. паунда.
Според плановете на ръководството ще бъдат затворени почти всички магазини извън Великобритания, включително и някои от емблематичните като този на бул. "Шан-з-Елизе" в Париж. Магазинът беше открит преди 5 години от предишното ръководство и му се възлагаха огромни надежди. Сега компанията започва консултации с 2100 служители, тъй като се оттегля от 10 държави, включително Китай и Белгия.

Ресторантите Hesburger навлизат в България

Най-голямата финландска верига ресторанти за бързо хранене Hesburger стъпва на българския пазар. Първият й собствен обект е в Ловеч, който се очаква да отвори врати в началото на 2017 г. Преди това ще открие ресторант в Стара Загора, който няма да е на собствен терен. Плановете на веригата са да разкрие поне четири обекта през следващата година, като общата инвестиция за това ще възлиза на 3–4 млн. евро.
Стратегията на Hesburger е да подкрепя местната икономика и да използва местни доставчици. "Намерението ни е в България да работим с колкото може повече местни производители. Единствено основната съставка на нашите бургери, Hesburger сосовете, ще бъде внасяна от Финландия. Тя се произвежда в собствената ни фабрика и представлява тайната на страхотния вкус на нашите бургери", коментира Иева Салмела, директор бизнес развитие в компанията.
Hesburger е финландски семеен бизнес, започнал през 1966 г. в град Наантали. През 1980 г. първият ресторант, носещ името Hesburger, отваря врати в Турку. Към момента Hesburger притежава над 430 обекта във Финландия, прибалтийските страни, Германия, Русия и Украйна. Във веригата работят над 6700 служители. За 2015 г. има оборот от 270 млн. евро.

Накратко

"Кулинарно междучасие Манджицу" е образователен проект на "Лидл България", който има за цел по забавен и интересен начин да запознае децата от 1 до 4 клас с основни теми от здравословното и балансирано хранене. Той ще се реализира в няколко училища, избрани след предварителна селекция на подадени кандидатури от цялата страна.

Нова интернет платформа - www.nacionalnaborsa.com, свърза отскоро производители и търговци на хранителни стоки в България. Публикуването на обяви ще става през интернет страницата и заплащане на минимална такса, включително и чрез платен SMS. Сайтът не взима комисиони от сключените сделки.

"Рибен буквар 2.0" - наръчник за потребителите, подготвен от "WWF България", ще гостува в IKEA от 5 до 13 ноември. Чрез изданието по забавен начин посетителите ще могат да научат повече за морската храна, която купуват, и да се ориентират по-добре в избора си.

С кинопрожекция "Каменица" АД официално постави началото на деветото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор". Инициативата е насочена към отговорната консумация на алкохол и има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране.

Samsung Electronics изтегля около 2.8 млн. перални машини със зареждане отгоре в САЩ заради опасения, свързани с безопасността. Пералните машини, които подлежат на изтегляне, са произведени между март 2011 и ноември 2016 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 609 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
OMV продава бизнеса си във Великобритания

Купувачът Siccar Point Energy ще плати 1 млрд. долара

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10