Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

93% от фирмите усещат нужда от дигитална трансформация, КЗК санкционира "Фешън дейс шопинг" за заблуждаваща реклама, Мобилните разплащания печелят популярност сред европейците, Marks&Spencer започва масово затваряне на магазини, Ресторантите Hesburger навлизат в България

3242 прочитания

© Hesburger


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

93% от фирмите усещат нужда от дигитална трансформация

Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България, обяви резултатите от проучването си за състоянието на дигиталната трансформация на пазара на бързооборотни стоки в глобален мащаб. Според тях 93% от компаниите смятат, че ако не започнат да се трансформират дигитално през следващата година и половина, бизнесът им ще усети финансови последствия и понижена конкурентоспособност.

Дигиталните технологии променят потребителското търсене и конкуренцията на пазара на бързооборотни стоки, както и начина, по който потребителите пазаруват и вземат решения. Въпреки че компаниите осъзнават важността на дигиталната трансформация, те все още не са готови със стратегиите си, планирането и въвеждането им.
Малко над половината от участниците в проучването (60%) смятат, че вече може да са закъснели твърде много с дигиталната трансформация, а 33% още нямат ясно дефинирана стратегия. Въпреки че 53% от тях определят дигиталната трансформация като важна, те тепърва поемат по този път. Много от участниците посочват, че се чувстват несигурни в подкрепата на висшия мениджмънт и в способността си да трансформират дигитално бизнеса. Резултатите от проучването показват още, че трите най-големи бариери пред дигиталната трансформация са уповаването на ИТ екипите за изпълнение на стратегията (69%), липсата на лидерство за дефинирането й (67%), както и на умения за реализацията й (64%).

Мнозинството от компаниите от сектора на бързооборотните стоки (96%) планират да направят първи стъпки към дигиталната трансформация тази година. Всички посочват, че приоритет номер едно за тях са подобряването и оптимизирането на потребителското преживяване. За тази цел те ще се фокусират върху бързината и адаптивността (56%), безопасността и сигурността (51%) и консистентността на всички канали (51%).

КЗК санкционира "Фешън дейс шопинг" за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира със 119 845 лв. за заблуждаваща реклама "Фешън дейс шопинг".

Производството е образувано по инициатива на КЗК по повод обявената на сайта на дружеството www.fashiondays.bg великденска промоция. КЗК установила, че онлайн магазинът за периода 25 - 30 април 2016 г. предлага намаление от 25% на всички предлагани на сайта продукти при въвеждане на код за отстъпка. Обявено е, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лв. (за първия ден на промоцията) и 130 лв. (за останалите дни). При проучването са събрани доказателства, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден. Това внушение е установено от КЗК за заблуждаващо също и поради факта, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25%, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.

В случая се отнася за търговска практика, която създава нелоялно конкурентно предимство на ответното дружество, заключава КЗК.

Мобилните разплащания печелят популярност сред европейците

Броят на хората, използващи мобилните си устройства за разплащане, се е увеличил тройно през последната година, показват резултатите от проучване на Visa. Петдесет и четири процента от респондентите редовно използват мобилните си устройства за разплащане на стоки и услуги, като този процент е три пъти по-висок в сравнение с 2015 г.

Данните разкриват, че 35% от анкетираните европейци се разплащат през своите смартфони, 32% се разплащат с wearables (аксесоари), а 28% - през таблети. Удобството е основната причина за 64% от потребителите на мобилни разплащания да избират мобилен портфейл, уеб базиран портфейл и плащане с карта на сайтове, които запомнят данните.
Средно 54% от населението на 19 държави, участвали в проучването, ползват мобилни разплащания, а страните, в които се наблюдава най-голяма употреба, са Турция (74%), Норвегия (71%), Дания (71%), Словения (38%) и Германия (33%).

Най-често купуваните през мобилни устройства стоки и услуги включват погасяване на задължения за домакинството (53%), закупуване на билети за автобус и влак (47%), стоки на висока стойност като почивки, мебели и др. (44%), храна за вкъщи (40%), музика, телевизионни предавания и филми (36%).

Marks&Spencer започва масово затваряне на магазини

Британската верига за търговия с дрехи Marks&Spencer обяви планове за затваряне на магазини и оттегляне от пазари зад граница, където работи на загуба. M&S смята да затвори 10% от магазините си във Великобритания и огромна част от обектите си в чужбина.

Освен редовни магазини на марката ще бъдат затворени и 45 аутлет центъра във Великобритания. Те ще бъдат заменени с по-малки обекти. Преструктурирането на бизнеса във Великобритания ще отнеме пет години и ще струва 350 млн. паунда.

Според плановете на ръководството ще бъдат затворени почти всички магазини извън Великобритания, включително и някои от емблематичните като този на бул. "Шан-з-Елизе" в Париж. Магазинът беше открит преди 5 години от предишното ръководство и му се възлагаха огромни надежди. Сега компанията започва консултации с 2100 служители, тъй като се оттегля от 10 държави, включително Китай и Белгия.

Ресторантите Hesburger навлизат в България

Най-голямата финландска верига ресторанти за бързо хранене Hesburger стъпва на българския пазар. Първият й собствен обект е в Ловеч, който се очаква да отвори врати в началото на 2017 г. Преди това ще открие ресторант в Стара Загора, който няма да е на собствен терен. Плановете на веригата са да разкрие поне четири обекта през следващата година, като общата инвестиция за това ще възлиза на 3–4 млн. евро.

Стратегията на Hesburger е да подкрепя местната икономика и да използва местни доставчици. "Намерението ни е в България да работим с колкото може повече местни производители. Единствено основната съставка на нашите бургери, Hesburger сосовете, ще бъде внасяна от Финландия. Тя се произвежда в собствената ни фабрика и представлява тайната на страхотния вкус на нашите бургери", коментира Иева Салмела, директор бизнес развитие в компанията.

Hesburger е финландски семеен бизнес, започнал през 1966 г. в град Наантали. През 1980 г. първият ресторант, носещ името Hesburger, отваря врати в Турку. Към момента Hesburger притежава над 430 обекта във Финландия, прибалтийските страни, Германия, Русия и Украйна. Във веригата работят над 6700 служители. За 2015 г. има оборот от 270 млн. евро.

Накратко

"Кулинарно междучасие Манджицу" е образователен проект на "Лидл България", който има за цел по забавен и интересен начин да запознае децата от 1 до 4 клас с основни теми от здравословното и балансирано хранене. Той ще се реализира в няколко училища, избрани след предварителна селекция на подадени кандидатури от цялата страна.

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK