Tesla ще изгради огромен завод за батерии и електроколи в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla ще изгради огромен завод за батерии и електроколи в Европа

Елън Мъск планира да създаде общо два или три завода в Европа

Tesla ще изгради огромен завод за батерии и електроколи в Европа

Все още не се знае в коя страна ще бъде построен

21596 прочитания

Елън Мъск планира да създаде общо два или три завода в Европа

© Lucy Nicholson


"Няма никакъв спор, че в Европа ще има поне една фабрика на Tesla. Най-вероятно ще са две или три."

Елън Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla

Tesla ще изгради втори огромен завод - Gigafactory 2, който ще се намира в Европа. Това обяви основателят и главен изпълнителен директор на американската компания за електроавтомобили

Елън Мъск, съобщава Inhabitat. Първият голям завод на компанията се намира в американския щат Невада, но местоположението на този в Европа все още не е известно. В него ще се произвеждат както батерии, така и ще се сглобяват електроавтомобили.

Първата в Европа

Въпреки че не каза къде ще се намира заводът в Европа и кога ще започне да се строи, Мъск конкретизира, че това ще бъде първата от две или три фабрики в Европа. "Това е нещо, което планираме отдавна. Ще има няколко обекта за продукция, всичките ще бъдат високо натоварени и ще правят както цели коли, така и батерии", коментира Мъск на пресконференция. "Няма никакъв спор, че в Европа ще има поне една фабрика на Tesla. Най-вероятно ще са две или три", добави още той.

Заедно с обявяването за предстоящото създаване на втора голяма фабрика на компанията Tesla съобщи, че е купила и германската инженерна група Grohmann Engineering, която ще спомогне за увеличаване на броя произведени автомобили. Целта на придобиването е по-лесно да бъдат оптимизирани производствените процеси.

Новият мащаб на продукцията

Мъск коментира още, че Tesla ще продължи с изпълнението на плана си да увеличи шест пъти производството на електроавтомобили до 2018 г. В момента компанията произвежда на година около 100 хил. електроколи и целта е те да достигнат 600 хил. Повечето от тях ще бъдат от бюджетния модел Model 3, който се очаква да навлезе масово на пазара в средата на 2017 г. Според Мъск Tesla Factory, която се намира във Фремонт, Калифорния, може да произвежда между 500 хил. и 1 млн. коли на година, докато Gigafactory в Невада произвежда батериите за него и други продукти на Tesla Energy.

Именно за това сериозно разширение ще спомогне придобиването на германската Grohmann Engineering, която ще бъде преименувана на Tesla Grohmann Automation. Новото звено на Tesla ще търси за целите си още поне хиляда нови инженер от Германия, които да помогнат за оптимизирането и забързването на процесите по сглобяването на коли. "Вълнуваме се изключително много от включването на Grohmann към нашият отбор и се надяваме германският опит да ни помогне да прогресираме към целта ни за бъдеще с чиста енергия", коментираха от Tesla.

"Няма никакъв спор, че в Европа ще има поне една фабрика на Tesla. Най-вероятно ще са две или три."

Елън Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla

Tesla ще изгради втори огромен завод - Gigafactory 2, който ще се намира в Европа. Това обяви основателят и главен изпълнителен директор на американската компания за електроавтомобили


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Ми айде де, откога чакаме подобна добра новина, бравос! И да му пожелаем успех на Мъск, стискам палци!!!

  • 2
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    Шефът на агенцията за чуждестранни инвестиции моментално да отива на крака при Мъск!

  • 3
    seh avatar :-|
    stef

    До коментар [#2] от "johnniewalker":

    no way :(
    Най-много единични части да се произвеждат тук...

  • 4
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Ако в София има 100 хиляди електрички и всяка трябва през нощта да се зарежда например с 20КВтч /20-30% от пълния обем/.. това значи

    2ГВч ел. енергия допълнително само за София. на вечер. Ако и в страната има още 1 милион такива коли.. - може сами да си направите сметките колко ел.централи ще ни трябват още.

    Та се пита в задачката, ако сменим автопарка /5 милиона коли - да речем/ само с електрички - какви ел. мощности ще ни трябват.

    Същото се отнася и за света де.

  • 5
    niko avatar :-?
    Нико

    До коментар [#2] от "johnniewalker":

    Дай му седмица да реши каква сума да поиска.

  • 6
    seh avatar :-?
    stef

    До коментар [#4] от "mickmick":

    Всъщност годишното потребление на електроенергия в България е към 40 хил гигаватчаса, не мисля че още 730 гигавата ще се усетят... Увеличение само с 2%...
    Ще построят малко слънчеви паркове и готово... :)

  • 7
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#6] от "stef":

    Не е толкова проста сметката :) Щото се гледа върховото потребление - а то заради електичките ще хвръкне до небесата.

    Щото едно е вечер човек да си зарежда колата в контакта - само дето ако иска да зареди 20КВч през нощта - това са 2-4киловата цяла нощ допълнително. Сега пресметнете - това за София. Само, че там няма толкова къщи, че вечер да си зареждат колите. Те ще искат - зарядни станции - само, че при тях не е удобно да отидеш и да чакаш 5 часа на опашка. Ще искаш да заредиш бързо - бързо значи - много киловати наведнъж да се подават към батерията. Ако искаш за 1 час да заредиш 20КВч - трябва 1 час да чакаш като подаваш 20КВ, нещо неудобно ми се струва, ако искаш за половин час да заредиш - отиваш на 40КВ - това е меко казано доста. И ако в същото време в София има още 1000 коли които се зареждат.. отиваме на 40МВ нищо работа, обаче половин час е пак бавничко, освен че батериите не са 20КВч ами 100КВч, т.е. ако хората пълнят до горе отиваме на 200МВ при хиляда коли които чакат да заредят по половин час.. представете си обаче какви опашки ще има.. нормалното време за чакане трябва да е около 5 минути максимум - да обаче тогава от сметките косите се изправят даже. Сметнете ги.

    И това само в един град.

  • 8
    seh avatar :-|
    stef

    До коментар [#7] от "mickmick":

    Само не разбирам защо през нощта има върхово потребление?

  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Автопроизводителите жестоко ще си платят за отказа да инвестират в електрически автомобили. Ситуацията е като на Кодак и цифровите фотоапарати. Поздравления на Тесла и на Мъск - форсират до максимум инвестициите в еко автомобили. Заслужава статуя във всяка държава по света този човек!

  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "johnniewalker":

    България няма абсолютно никакъв шанс да осигури достатъчно подготвени кадри за подобно производство. Мисля, че реални шансове имат Чехия, Италия и Германия, тъй като там има много подготвени инжинери, които моментално могат да започнат работа. Особено в Италия, където автопроизводството така зачезна. Пък и разходите за труд не са кой знае колко по-различни от калифорнийските така или иначе.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK