Google и Facebook ще се борят с фалшивите новини

Компаниите понесоха критика заради изборите в САЩ

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.    ©  Pool
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.    ©  Pool
Според критици на двете компании разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат на президентските избори в САЩ.

Google и Facebook ще започнат съвместна работа за справяне с фалшивите новини, които се разпространяват чрез търсачката и социалните мрежи, пише Bloomberg. Причината са засилените критики към двете компании, които включват и обвинения, че те дават платформа за разпространение на невярна информация. Конкретният случай, който се използва за главен пример, са изборите за президент на САЩ, където според много критици разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал