Google и Facebook ще се борят с фалшивите новини
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google и Facebook ще се борят с фалшивите новини

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.

Google и Facebook ще се борят с фалшивите новини

Компаниите понесоха критика заради изборите в САЩ

6350 прочитания

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг не смята, че социалните мрежи са могли да наклонят везните в изборите за президент на САЩ.

© Pool


Според критици на двете компании разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат на президентските избори в САЩ.

Google и Facebook ще започнат съвместна работа за справяне с фалшивите новини, които се разпространяват чрез търсачката и социалните мрежи, пише Bloomberg. Причината са засилените критики към двете компании, които включват и обвинения, че те дават платформа за разпространение на невярна информация. Конкретният случай, който се използва за главен пример, са изборите за президент на САЩ, където според много критици разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат.

Какво ще предприемат

Alphabet - компанията майка на Google, коментира в понеделник, че ще спре да дава възможност на сайтовете, които пускат фалшиви или манипулирани новини, да използват рекламите на Google, чрез които много от тях се финансират. Компанията обаче няма да спре да индексира подобни сайтове и цялостно не взима най-тежките възможни мерки срещу тях. "В бъдеще ще ограничим рекламите, които предлагаме в сайтове, за които смятаме, че пускат невярна информация и няма ясна информация за това кой е собственик и автор", коментира Андреа Фавил, говорител на Google.

Facebook от своя страна ще започне кампания за изясняване на вече съществуващите правила. Тя също ще отдръпне рекламите си от сайтове, за които не е сигурно, че са легални, или разпространяват невярна и подвеждаща информация.

Нова политика

Услугата на Google AdSense, която е водеща в интернет и позволява на сайтовете да имат реклами на страниците си, е главният генератор на доходи за много от онлайн публикациите, включително и фалшивите сайтове. Новата политика на Google няма да успее да премахне фалшивите новинарски сайтове от резултатите на търсачката заради сложните алгоритми, които ползва, но може да остави подобни сайтове без голяма част от приходите им. От Google обявиха, че са работили по тази смяна на политиката на компанията още преди изборите в САЩ.

Победата на Доналд Тръмп в изборите се оказа шок за почти целия свят, но особено тежко приеха новината компаниите от Силициевата долина. Деф Луис, инвеститор във фирмата Founders Fund, смята, че голяма заслуга за това има самата технологична индустрия. Според него на социалните мрежи е била дадена прекалено голяма свобода, а във Facebook са циркулирали фалшиви новини, подкрепящи и двете страни. Основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг от своя страна отговори, че "над 99 процента от това, което хората виждат и споделят в социалната мрежа, е истинска, чиста информация". Той добави още, че е много малко вероятно подобни новини да наклонят везните в която и да било посока.

Google беше критикувана в понеделник, защото първият резултат при търсене за резултатите от изборите е бил Wordpress блог, който не е бил верифициран. Oт Google са се справили с проблема сравнително бързо. "В този случай очевидно имаме грешка, но постоянно работим върху алгоритмите си", коментира Фавил.

Според критици на двете компании разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат на президентските избори в САЩ.

Google и Facebook ще започнат съвместна работа за справяне с фалшивите новини, които се разпространяват чрез търсачката и социалните мрежи, пише Bloomberg. Причината са засилените критики към двете компании, които включват и обвинения, че те дават платформа за разпространение на невярна информация. Конкретният случай, който се използва за главен пример, са изборите за президент на САЩ, където според много критици разпространението на невярна информация е оказало влияние върху крайния резултат.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Нема грешка - машината КФМ действа без грешка - конспирацио, фалшификацио манипулацио! Mama mia, cara mafia!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK