Българската компания "Клеймкомпас", която помага на пътници да си издействат обезщетение при проблем с полета си, получава инвестиция от 200 хил. долара от американския фонд 500 Startups и частни инвеститори. Това е първата инвестиция за основаната през 2015 г. от Татяна Миткова, Велизар Шулев и Александър Сумин компания, но не и първо признание. В началото на годината "Клеймкомпас" стана победител в т.нар. лека категория на предприемаческото състезание Get in the Ring за Източна Европа. Екипът на "Клеиймкомпас" планира да използва инвестицията за доразвиване на продукта си, излизане на нови пазари и разрастване на седемчленния си екип.
Нисък старт
"Клеймкомпас" е интернет платформа с калкулатор за обезщетения. Чрез специалния софтуер на страницата ѝ може бързо и лесно да се провери дали един недоволен пътник има право на обезщетение, а екипът на компанията може да му помогне да се сдобие с него. Според Европейския регламент, ако полет излети със закъснение над три часа, часът на полета е сменен в много кратък срок преди потеглянето или направо е отменен, засегнатите имат право на обезщетение от 250 до 600 евро. Идеята далеч не е нова, но е първата пригодена и специално насочена към Източна Европа. Сайтове, подобни на този на "Клеймкомпас", има на всички западни езици, но дори и те според екипа на компанията успяват да покрият не повече от 1% от всички потенциални случаи в Европа.Фокусът на българския стартъп е Източна Европа, затова и онлайн представянето му започна освен на български и на турски, румънски, руски и гръцки. Година по-късно компанията вече оперира освен в България, Румъния, руско-говорящи страни, Турция, и в Испания, Франция, Португалия. Платформата има и версия на английски език.
"Наблюдаваме все по-голям интерес към услугата си и вече я предлагаме на 8 езика. Това изисква различни маркетингови стратегии, съобразени с пазарите, на които оперираме", обяснява Александър Сумин, маркетинг директор на компанията. "Автоматизираме процеса на подаване на иск и го правим по-достъпен. Това ни позволява да растем бързо", допълва техническият директор Велизар Шулев. Финансирането от 200 хил. долара от 500Startups и частни инвеститори е под формата на т.нар convertible security - популярен за Силициевата долина метод за набиране на капитал, подобен на конвертируем дълг, но с дялово участие, обясняват от компанията. Компанията ще използва инвестицията за растеж и навлизане в нови пазари, казаха от "Клеймкомпас".
От средата на октомври част от екипа се намира в Маунтин вю, Калифорния, където с ментори ще се концентрират върху подобряване на технологията си и разрастване на бизнеса. Основните операции на компанията продължават да се извършват в София, където основателите планират разрастване на екипа.Моделът
Младата компания печели 25% комисиона от това, което успее да издейства на клиентите си - обикновено между 250 и 600 евро. Само за няколко месеца на пазара миналата година и основно от български пътници "Клеймкомпас" успява да генерира 7 хил. лв. А пазарът дори само в Европа е огромен. Според Миткова само на Стария континент пътниците изпускат около 7 млрд. евро обезщетения. От началото до сега от "Клеймкомпас" вече са осигурили 140 хил. евро обезщетения.
Българската компания "Клеймкомпас", която помага на пътници да си издействат обезщетение при проблем с полета си, получава инвестиция от 200 хил. долара от американския фонд 500 Startups и частни инвеститори. Това е първата инвестиция за основаната през 2015 г. от Татяна Миткова, Велизар Шулев и Александър Сумин компания, но не и първо признание. В началото на годината "Клеймкомпас" стана победител в т.нар. лека категория на предприемаческото състезание Get in the Ring за Източна Европа. Екипът на "Клеиймкомпас" планира да използва инвестицията за доразвиване на продукта си, излизане на нови пазари и разрастване на седемчленния си екип.
8 коментара
Копират модела на Airhelp, но не става ясно по какво се различават от тях?
Защо трябва да се различат?! Нали целта е да помагат?
Това, че има други с подобен модел, в никакъв случай не означава, че на пазара няма още място, ако имаш ниша. Разликата при "Клеймкомпас" е в езиците, които поддържат и пазараите, които адресират по този начин.
Няма лошо да се копира съществуващ модел. Просто това силно ограничава възможностите. Пожелавам им успех.
Супер новина! Четох едно интервю за тях миналата седмица в списание Амбиция http://ambicia.com/broi-14/aktivnostta-otlichava-b algarite-v-chuzhbina/
Успех на младежите - преди няколко месеца ми помогнаха успешно със закъснял полет на Wizz.
То хубава работа, ама не е особена иновация. На българския пазар има поне още две такива платформи:
https://www.facebook.com/obezshtetenie.bg/
https://aeroisk.bg/
Като гледам Клеймкомпас не са с най-ниската цена, конкуренцията винаги е добра за потребителите, в крайна смекта