С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 ное 2016, 13:28, 6788 прочитания

Facebook призна за грешки в отчитането на рекламите

Социалната мрежа създава съвет за измерване, в който влизат топ рекламодатели и партньори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа е уверена, че ще разреши проблемите с рекламите и фалшивите новини.
Социалната мрежа Facebook и нейният главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг са заети през последните няколко седмици да отговарят на критики. Първоначално те бяха насочени към данните от метриката им, които компанията подава към рекламодателите, а след това заедно с Google трябваше да обяснява как ще се справят с фалшивите новини.

Грешки в метриката


Социалната мрежа обяви, че е открила няколко грешки в отчитането на метриките към партньорите и рекламодателите и обеща да бъде по-прозрачна за грешките си в бъдеще, докато коригира проблема. Компанията е изготвила подробен анализ, след като преди три месеца откри, че е надценила колко време хората гледат видеоклипове на сайта. Тогава се оказа, че само пускане на видеоклип е достатъчно, за да се зачете като изгледан на сайта на социалната мрежа. В YouTube гледането се зачита след 15-ата секунда и тези данни за трафика бяха атакувани като подвеждащи за рекламодателите, пише Wall Street Journal.

На погрешните изчисления не беше дадена широка гласност, което доведе до критики към платформата. Сега Facebook признава, че е открила 4 други примера за погрешно изчислен обсег на сайта си. Компаниите и рекламодателите разчитат на платформата да им дава информация колко добре се приема съдържанието, което публикуват, за да могат да преценят колко да инвестират в реклами и др.
За да преодолее нови грешки, компанията обяви, че създава съвет за измерване, в който влизат топ рекламодатели и партньори. Facebook ще позволи и на повече трети страни, които правят подобни проучвания, например Nielsen, да следят и да допълват метриките му.

Жертва на собствения си успех



Facebook се държи със самочувствие в ситуацията, макар на Зукърбърг да му се налага вече няколко пъти да заема защитна позиция, дори и по въпроси, свързани с политика. Това се случи, след като Facebook и Google бяха нападнати, че са давали възможност на сайтове с фалшиви новини да се разпространяват чрез социалните мрежи и търсачката.

Според анализаторите на Facebook една от причините социалната мрежа да губи контрол в последно време е вече прекалено големият мащаб, в който оперира. Към момента Facebook има 1.8 млрд. активни потребители месечно, а вече, освен да се занимава само със социалната мрежа, Facebook навлиза и на много други пазари, включително и хардуерния. Производството на очила за виртуална реалност и плановете за доставка на интернет до най-бедните райони в света размиват фокуса на Facebook, която за пръв път през третото тримесечие забави растежа на приходите си.

"Голяма част от атаките към Facebook показват, че социалната мрежа е станала жертва на собствения си успех", коментира Антонио Гарсия-Мартинес, бивш продуктов мениджър във Facebook и автор на книгата "Маймуни на хаоса", написана за времето му в компанията. "Facebook е навсякъде и трябва да поеме ролята си. Отказът от отговорност на Зукърбърг няма да продължи да работи дълго", коментира още той в книгата си. Самите представители на Facebook отказват да коментират пред Wall Street Journal на какво се дължи загубата на фокуса на компанията.

След избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ компанията беше подложена на множество критики от всички, разочаровани от избора на американците. Според тях Facebook и Google са помогнали на Тръмп да достигне до най-високия пост в държавата, като са толерирали и помагали на
фалшиви новини да достигат до възможно най-много хора, което е довело до високия брой гласували за Тръмп. От Facebook и Google обявиха, че ще работят по политиката си за това кои статии могат да бъдат популярни и съответно да се разпространяват масово, но и двете компании разясниха, че не могат да скрият новините от цялата социална мрежа или търсачката.

"Това е лудост"

След бурята от критики по посока Facebook и Google, основно заради въпросните фалшиви сайтове и новини, Зукърбърг коментира, че е лудост да се смята, че изборите могат да бъдат променени само чрез такива методи. Според него само 1% от всички постове във Facebook са фалшиви новини. Въпреки това компанията вече разработва софтуер, който да редуцира фалшивите новини.

Въпреки критиките по всички показатели 2016 г. е много силна година за Facebook. Да, приходите най-накрая отбелязват забавяне на растежа, но дори и с него за последното тримесечие са се вдигнали с 56%. Това се дължи основно на още по-големия интерес от страна на рекламодателите. От началото на годината Facebook е добавила 200 млн. нови активни потребители, акциите са скочили с 13%, а двете масови приложения на компанията за съобщения, WhatsApp и Messenger, достиганха 1 млрд. потребители през годината.
Освен това Facebook обяви в петък и намерението си да изкупи обратно свои акции за 6 млрд. долара.

Леки опасения и много оптимизъм

Забавянето на растежа на приходите може да се счете за лош знак за социалната мрежа, но така или иначе все някога това трябваше да се случи. В момента тя се ползва от една четвърт от населението на планетата и е четвъртата най-високо оценена компания. Друг проблем освен забавянето на растежа и критиките към мрежата са опасенията на рекламодателите, след като Facebook обяви през миналия месец, че има ограничение колко реклами може да има на началната страница на потребителите.

Това, което дава поводи за оптимизъм на Зукърбърг, е, че досега той се е справял с всички подобни атаки към компанията. При представянето на нововъведенията във Facebook преди години многократно имаше заплахи за масово изтегляне от страна на потребителите, но в крайна сметка до това не се стигна и
Facebook продължи доминацията си в света на масовите мрежи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 2 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 1384 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 960 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba продължава да разширява бизнеса си с облачни услуги

Компанията отваря още 4 нови центъра за данни зад граница

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10