Alibaba продължава да разширява бизнеса си с облачни услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba продължава да разширява бизнеса си с облачни услуги

Джак Ма продължава да развива Alibaba в разнообразни посоки

Alibaba продължава да разширява бизнеса си с облачни услуги

Компанията отваря още 4 нови центъра за данни зад граница

6680 прочитания

Джак Ма продължава да развива Alibaba в разнообразни посоки

© Athit Perawongmetha


Облачното звено на Alibaba ще отвори четири центъра за данни, съобщава Reuters. Новите звена ще бъдат извън границите на Китай, като основната им цел ще бъде да се конкурират с Amazon и Microsoft, които са сред най-големите доставчици на облачни услуги. Alibaba иска да стане основен играч на пазара.

Центровете ще бъдат разположени в Дубай, Германия, Япония и Австралия. Така услугите на Alibaba ще достигат до всеки основен континент. Разширението е част от плана за експанзия на китайската група, в който до момента са инвестирани над 1 млрд. долара.

Звеното, известно още като Aliyun, вече е успешно в Китай благодарение на държавните стратегии за подсилване и подпомагане на местните компании, разработващи облачни услуги. Политиката на Пекин също така се оказва сериозна пречка пред чуждестранните инвеститори, които имат проблеми с получаването на лиценз за работа в страната. Китай обаче все още е сравнително малка част от световния пазар на облачни услуги.

Пазарен потенциал

Общият пазар трябва да достигне 135 млрд. долара до 2020 г., сочат данните на анализаторската фирма Canalys. Според информацията делът на Alibaba трябва да достигне близо 8% след четири години, докато Amazon, Microsoft, Alphabet и IBM ще държат почти 70 процента от него. Докладът на Canalys обаче взима предвид само праволинейно развитие на пазара. Според други анализатори е много възможно фирми като Salesforce да нарушат спокойствието на четирите големи в сектора. Salesforce направи поредица от придобивки и сериозни инвестиции в бизнеса.

Ю Сичън, вицепрезидент на Alibaba, коментира пред Reuters, че силата на звеното в Китай дава сериозно предимство пред другите компании в сектора. То е и основата в плановете на Alibaba за глобална експанзия. "В момента имаме достъп до САЩ, Европа и Китай, което беше трудно за постигане", коментира той. С новите инвестиции общият брой центрове на компанията извън границите на Китай достига осем. В Китай Alibaba разполага с още шест. В Европа Alibaba ще си партнира с Vodafone, а в Япония ще работи със Softbank. Сичън отказа да коментира кога звеното за облачни услуги ще излезе на печалба. В момента Alibaba Cloud е най-бързо развиващото се подразделение на Alibaba, като за последните шест тримесечия компанията отбелязва трицифрени темпове на растеж.

Още инвестиции

Междувременно Alibaba обяви намеренията си да закупи една трета от китайската дискаунт верига Sanjiang Shopping Club за 290 млн. долара. Така Alibaba прави поредна стъпка към излизане от търговията в интернет в посока традиционната търговия. След новината акциите на веригата скочиха с 10%. Придобиването е част от целта на главния изпълнителен директор на Alibaba Джак Ма да премахне многото доставчици и посредници между производителите и крайния потребител.

Облачното звено на Alibaba ще отвори четири центъра за данни, съобщава Reuters. Новите звена ще бъдат извън границите на Китай, като основната им цел ще бъде да се конкурират с Amazon и Microsoft, които са сред най-големите доставчици на облачни услуги. Alibaba иска да стане основен играч на пазара.

Центровете ще бъдат разположени в Дубай, Германия, Япония и Австралия. Така услугите на Alibaba ще достигат до всеки основен континент. Разширението е част от плана за експанзия на китайската група, в който до момента са инвестирани над 1 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK