С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 ное 2016, 12:40, 6230 прочитания

Изкуственият интелект навлиза все повече в онлайн търговията

Компаниите търсят начин да се справят с доминацията на Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последните години онлайн търговията следва една и съща формула - по-привлекателни сайтове, по-лесно пазаруване и по-бърз достъп до информация за кредитни карти. Този сезон обаче все повече електронни търговци поемат по пътя на нова стратегия, която да спомогне за по-добри продажби, пише Financial Times. Става дума за изкуствения интелект, който претърпява все по-скоростно развитие.

Ползата


В момента изкуственият интелект е много по-сложно устроен, отколкото преди години, като той може да помогне на онлайн пазаруването по няколко начина. Основното предимство е, че според преференциите на потребителя интелектът дава персонализирани предложения на всеки потребител. Това не е нова стратегия, като големите търговци като Amazon имат подобна система от години, но сега тя навлиза масово и при по-малките търговци. Чатботовете, които помагат на пазаруващите да се ориентират по-лесно в сайтовете, също са сред тактиките, които стават все по-често използвани в сектора.

Технологията се развива на бърза скорост в момент, в който традиционните търговци на дребно се сблъскват с все повече проблеми при конкуренцията с електронните си колеги. Самите онлайн магазини от своя страна търсят успешната формула, с която да се справят с убийствената конкуренция на пазара. Някои от смятаните за най-горещи точки на Силициевата долина стартъпи като Fab и One Kings Lane, разработващи иновативни технологии за онлайн сектора, се провалиха гръмко през тази година. Така остава въпросът какви тенденции да следват електронните търговци.

Онлайн ерата вече е тук



Конкуренцията от Amazon удря всички традиционни търговци, дори най-големите вериги в САЩ като Target и Wal-Mart. Amazon конкурира успешно дори определени марки като The North Face и Skechers, които се надяват да вдигнат продажбите си с по-добри сайтове и улеснено пазаруване. На другия фронт са по-малките онлайн търговци. Amazon в момента се развива в много посоки, докато по-малките ритейлъри насочват стратегията си към оптимизиране на сайтовете и по-добро изживяване за клиентите. "Електронната търговия не се е променила особено през последното десетилетие", коментира Анди Нараянан, вицепрезидент по продажбите в Sentient, стартъп за създаване на иновативен изкуствен интелект. "Ние даваме възможност на изкуствения интелект да изведе на преден план продуктите, които клиентът би желал. Така персонализираме изживяването на всеки клиент до невиждано ниво досега."

Един от примерите как точно работи изкуственият интелект, разработван от Sentient, е италианската марка Cosabella. Компанията използва алгоритми от ново поколение, за да тества за отрицателно време опциите си за нов дизайн на уебсайта - процес, който традиционно взима много време. Кортни Конъ
л, маркетингов директор в Cosabella, коментира, че смяната на дизайна веднага се е отразила на продажбите, които са отбелязали скок от 35%. Конъл смята компанията да продължи да използва изкуствения интелект и в други аспекти на бизнеса си, като маркетинговите кампании. "Много хора виждат изкуствения интелект като нещо студено, като едно бъдеще на роботи. За мен нещата стоят напълно противоположно - аз виждам изкуствения интелект като нещо, насочено изцяло към клиентите", коментира още Конъл.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1028 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 768 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Dr. Pepper и Pepsi купуват производители на органични напитки

Традиционните продукти в сектора все повече губят пазарен дял

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10