Изкуственият интелект навлиза все повече в онлайн търговията

Компаниите търсят начин да се справят с доминацията на Amazon

През последните години онлайн търговията следва една и съща формула - по-привлекателни сайтове, по-лесно пазаруване и по-бърз достъп до информация за кредитни карти. Този сезон обаче все повече електронни търговци поемат по пътя на нова стратегия, която да спомогне за по-добри продажби, пише Financial Times. Става дума за изкуствения интелект, който претърпява все по-скоростно развитие.

Ползата

В момента изкуственият интелект е много по-сложно устроен, отколкото преди години, като той може да помогне на онлайн пазаруването по няколко начина. Основното предимство е, че според преференциите на потребителя интелектът дава персонализирани предложения на всеки потребител. Това не е нова стратегия, като големите търговци като Amazon имат подобна система от години, но сега тя навлиза масово и при по-малките търговци. Чатботовете, които помагат на пазаруващите да се ориентират по-лесно в сайтовете, също са сред тактиките, които стават все по-често използвани в сектора.

Технологията се развива на бърза скорост в момент, в който традиционните търговци на дребно се сблъскват с все повече проблеми при конкуренцията с електронните си колеги. Самите онлайн магазини от своя страна търсят успешната формула, с която да се справят с убийствената конкуренция на пазара. Някои от смятаните за най-горещи точки на Силициевата долина стартъпи като Fab и One Kings Lane, разработващи иновативни технологии за онлайн сектора, се провалиха гръмко през тази година. Така остава въпросът какви тенденции да следват електронните търговци.

Онлайн ерата вече е тук

Конкуренцията от Amazon удря всички традиционни търговци, дори най-големите вериги в САЩ като Target и Wal-Mart. Amazon конкурира успешно дори определени марки като The North Face и Skechers, които се надяват да вдигнат продажбите си с по-добри сайтове и улеснено пазаруване. На другия фронт са по-малките онлайн търговци. Amazon в момента се развива в много посоки, докато по-малките ритейлъри насочват стратегията си към оптимизиране на сайтовете и по-добро изживяване за клиентите. "Електронната търговия не се е променила особено през последното десетилетие", коментира Анди Нараянан, вицепрезидент по продажбите в Sentient, стартъп за създаване на иновативен изкуствен интелект. "Ние даваме възможност на изкуствения интелект да изведе на преден план продуктите, които клиентът би желал. Така персонализираме изживяването на всеки клиент до невиждано ниво досега."

Един от примерите как точно работи изкуственият интелект, разработван от Sentient, е италианската марка Cosabella. Компанията използва алгоритми от ново поколение, за да тества за отрицателно време опциите си за нов дизайн на уебсайта - процес, който традиционно взима много време. Кортни Конъл, маркетингов директор в Cosabella, коментира, че смяната на дизайна веднага се е отразила на продажбите, които са отбелязали скок от 35%. Конъл смята компанията да продължи да използва изкуствения интелект и в други аспекти на бизнеса си, като маркетинговите кампании. "Много хора виждат изкуствения интелект като нещо студено, като едно бъдеще на роботи. За мен нещата стоят напълно противоположно - аз виждам изкуствения интелект като нещо, насочено изцяло към клиентите", коментира още Конъл.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България