Dr. Pepper и Pepsi купуват производители на органични напитки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Dr. Pepper и Pepsi купуват производители на органични напитки

Търсенето на газирани напитки отбелязва 30-годишно дъно в САЩ

Dr. Pepper и Pepsi купуват производители на органични напитки

Традиционните продукти в сектора все повече губят пазарен дял

7005 прочитания

Търсенето на газирани напитки отбелязва 30-годишно дъно в САЩ

© Mike Blake


Dr. Pepper и Pepsi обявиха, че ще се насочат към закупуване на производители на органични напитки, съобщава Reuters. Това е пореден знак в сектора, че делът на традиционните газирани напитки намалява и се търсят нови източници на растеж.

Групата на Dr. Pepper Snapple, която произвежда студен чай, различни видове сокове, 7UP и марката Schweppes, ще се насочи към закупуването на производителя на антиоксиндантни напитки Bai Brands. Сделката ще бъде на стойност 1.7 млрд. долара в кеш. Досега компанията държеше 3 процента от Bai Brands и имаше договор за дистрибуция с компанията, базирана в Хамилтън, Ню Джърси. Pepsi от своя страна ще се насочи към закупуването на производителя на пробиотични напитки KeVita. Сумата по сделката не е обявена, но по неофициална информация на Reuters двете компании са били близо до сделка още през октомври, когато се е спекулирало, че цената ще бъде под 500 млн. долара.

Отделяне от традициите

Традиционните производители на напитки отбелязват все по-големи спадове в продажбите на основните си продукти. Затова те се насочват към закупуването на компании, които произвеждат напитки от т.нар. премиум клас, който се налага все по-успешно на пазара. Според данните на Beverage Digest продажбите на газирани напитки са ударили 30-годишно дъно в САЩ през миналата година. Властите в много държави работят усилено, за да свалят продажбите на индустрията, като напитките с прекалено много захар се облагат с допълнителни високи данъци. Причината е в прекалено често срещаните случаи на диабет и затлъстяване. Само през ноември още пет региона в САЩ са се обявили в полза на подобно допълнително облагане за нездравословните напитки.

"Това е постоянна игра със здравето на хората. Негазираните напитки взимат все по-голяма част от пазара за сметка на традиционните газирани напитки, които Pepsi и Dr. Pepper произвеждат", коментира Адам Флек от Morningstar Chicago. Bai Brands прави предимно газирана вода, вода от кокос и премиум чайове, готови за пиене. KeVita произвежда чай комбуча и други органични напитки. След обявяването на намеренията на двете компании акциите на Dr. Pepper се повишиха с 2.6%, а тези на Pepsi с 0.6%.

Dr. Pepper и Pepsi обявиха, че ще се насочат към закупуване на производители на органични напитки, съобщава Reuters. Това е пореден знак в сектора, че делът на традиционните газирани напитки намалява и се търсят нови източници на растеж.

Групата на Dr. Pepper Snapple, която произвежда студен чай, различни видове сокове, 7UP и марката Schweppes, ще се насочи към закупуването на производителя на антиоксиндантни напитки Bai Brands. Сделката ще бъде на стойност 1.7 млрд. долара в кеш. Досега компанията държеше 3 процента от Bai Brands и имаше договор за дистрибуция с компанията, базирана в Хамилтън, Ню Джърси. Pepsi от своя страна ще се насочи към закупуването на производителя на пробиотични напитки KeVita. Сумата по сделката не е обявена, но по неофициална информация на Reuters двете компании са били близо до сделка още през октомври, когато се е спекулирало, че цената ще бъде под 500 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK