Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 ное 2016, 13:19, 6626 прочитания

Dr. Pepper и Pepsi купуват производители на органични напитки

Традиционните продукти в сектора все повече губят пазарен дял

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Dr. Pepper и Pepsi обявиха, че ще се насочат към закупуване на производители на органични напитки, съобщава Reuters. Това е пореден знак в сектора, че делът на традиционните газирани напитки намалява и се търсят нови източници на растеж.

Групата на Dr. Pepper Snapple, която произвежда студен чай, различни видове сокове, 7UP и марката Schweppes, ще се насочи към закупуването на производителя на антиоксиндантни напитки Bai Brands. Сделката ще бъде на стойност 1.7 млрд. долара в кеш. Досега компанията държеше 3 процента от Bai Brands и имаше договор за дистрибуция с компанията, базирана в Хамилтън, Ню Джърси. Pepsi от своя страна ще се насочи към закупуването на производителя на пробиотични напитки KeVita. Сумата по сделката не е обявена, но по неофициална информация на Reuters двете компании са били близо до сделка още през октомври, когато се е спекулирало, че цената ще бъде под 500 млн. долара.


Отделяне от традициите

Традиционните производители на напитки отбелязват все по-големи спадове в продажбите на основните си продукти. Затова те се насочват към закупуването на компании, които произвеждат напитки от т.нар. премиум клас, който се налага все по-успешно на пазара. Според данните на Beverage Digest продажбите на газирани напитки са ударили 30-годишно дъно в САЩ през миналата година. Властите в много държави работят усилено, за да свалят продажбите на индустрията, като напитките с прекалено много захар се облагат с допълнителни високи данъци. Причината е в прекалено често срещаните случаи на диабет и затлъстяване. Само през ноември още пет региона в САЩ са се обявили в полза на подобно допълнително облагане за нездравословните напитки.

"Това е постоянна игра със здравето на хората. Негазираните напитки взимат все по-голяма част от пазара за сметка на традиционните газирани напитки, които Pepsi и Dr. Pepper произвеждат", коментира Адам Флек от Morningstar Chicago. Bai Brands прави предимно газирана вода, вода от кокос и премиум чайове, готови за пиене. KeVita произвежда чай комбуча и други органични напитки. След обявяването на намеренията на двете компании акциите на Dr. Pepper се повишиха с 2.6%, а тези на Pepsi с 0.6%.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 621 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1064 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Viber пуска нови услуги за бизнеса

Новите функционалности могат да улеснят комуникацията на компаниите с клиентите

Още от Капитал
Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10