Седмични новини за ритейл

"Екопак България" инвестира 2.5 млн. лв. в инсталация за сортиране на стъкло; Billa запознава потребителите с предимствата на българското месо; Mr Bricolage ще затвори и продаде част от магазините си във Франция; Lego откри в Лондон най-големия си магазин в света; Бирата - с хранителна информация на етикетите

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Екопак България" инвестира 2.5 млн. лв. в инсталация за сортиране на стъкло

"Екопак България" инвестира 2.5 млн. лв. в модернизирането на първата в страната инсталация за сортиране на стъклени отпадъци от опаковки по цвят, която е с капацитет да обработва 100 тона на ден, съобщиха от пиар агенцията на компанията. Инвестицията в нови технологии е повишила капацитета на инсталацията два пъти, намалила е съдържанието на замърсители в готовата суровина два пъти, като дава възможност за разделяне на стъклото по цвят. "Това е добра новина за рециклиращите заводи в България, както и за производителите на продукти в стъклени опаковки – те ще получат по-чиста суровина и съответно по-качествени опаковки", обясни Тодор Бургуджиев, изпълнителен директор на "Екопак България", цитиран в прессъобщението. Той подчерта, че "ефективното управление на системата за разделно събиране на отпадъци дава възможност за инвестиране в по-модерни технологии". Модернизираната инсталация има капацитет да сортира половината от пуснатите на българския пазар стъклени опаковки.

Нуждата от подобна инвестиция е породена и от повишаването на качествените критерии, които установяват кога отпадъците от стъклени опаковки престават да бъдат отпадък и се определят като суровина. За последните три години клиентите на "Екопак България" отчитат ръст на опаковките от стъкло общо с 30% в сравнение с 15% ръст на всички видове опаковки, пуснати на пазара. Цената на разделното събиране, сепариране и рециклиране на стъклените опаковки е включена в крайната цена на опакованите продукти.

"Екопак България" АД е най-голямата организация за разделно събиране и оползотворяване на отпадъци от опаковки. Нейни членове са 1195 компании, които пускат на българския пазар опаковани продукти. През 2015 г. "Екопак България" е събрала, сепарирала и предала за рециклиране 21 672.58 т стъкло.

Billa запознава потребителите с предимствата на българското месо

"Billa България" започна кампания за прясно месо, която цели да запознае обществеността с предимствата на качественото българско месо. Голяма част от магазините от веригата разполагат със собствени транжорни, където месото се обработва и съхранява съгласно строги изисквания. Прясното месо на Billa подлежи на стриктен контрол, осъществяван от експерти, които са преминали през професионално обучение от Съюза по хранителна промишленост и имат издадени удостоверения от Министерството на образованието и науката. Това са общо 238 специалисти. Те следят за качеството на месото в магазините в цялата страна.

В началото на октомври веригата отново заяви подкрепата си към родното производство, като организира изложение на традиционни сурово-сушени месни деликатеси. В края на септември и началото на октомври пък се проведе кампанията "Billa Млечен свят", която запозна потребителите с качествените български млечни продукти по БДС.

Mr Bricolage ще затвори и продаде част от магазините си във Франция

Mr Bricolage ще затвори и продаде част от магазините си във Франция. Веригата от типа "Направи си сам", която е представена и в България, ще съкрати 238 работни места, които представляват 9.5% от всички наети. Това предвижда нов план за развитието на компанията. Според него ще бъдат затворени 17 губещи обекта в страната, а повечето от всичките 87 магазина, собственост на веригата във Франция, ще бъдат отдадени на франчайз. Това се очаква да донесе на компанията провизии за около 65 млн. евро. На френския пазар веригата се конкурира с Bricorama, Brico Depot и Leroy Merlin. За 2015 г. компанията отчете 31.5% свиване на печалбата, а на приходите с 2.7%. Директно притежаваните магазини отчетоха оперативна загуба от 12 млн. евро за изтеклата година.

Планът предвижда през идните две години компанията да се раздели с 30 собствени магазина. Едновременно с това Mr Bricolage ще инвестира 13 млн. евро в 30 магазина, които също се предвижда впоследствие да продаде.

Lego откри в Лондон най-големия си магазин в света

Датската компания за играчки Lego отвори в Лондон най-големия си магазин в света, където представи огромно копие на "Биг Бен", както и вагон на метрото, направени от популярните цветни пластмасови блокчета. Шестметровият "Биг Бен" е направен от над 200 000 лего блокчета. Създаването на легендарната лондонска часовникова кула е отнело около 2280 часа, като часовникът ще работи и дори ще бие на всеки час. Освен това магазинът в Лондон е първият в света, който ще предлага възможност посетителите да направят собствен портрет от части на Lego. Магазинът се намира на централния лондонски площад "Лестър". Той е 131-ят магазин на компанията в света.

Бирата - с хранителна информация на етикетите

Компаниите, членуващи в Съюза на пивоварите в България, поеха доброволен ангажимент да предоставят хранителна информация и калорийно съдържание за бирите, които произвеждат. Всяка от компаниите вече е публикувала тази информация на сайта си, а до края на следващата година всички ще я обявяват и върху опаковките на продуктите си.

Доброволното предоставяне на информация за съставките, енергийната стойност и хранителните вещества на бирите, произвеждани от членовете на съюза, е важен принос на пивоварния сектор в страната за правилното информиране на потребителите. Няма законово изискване за това, както е при другите храни, но решението е в синхрон с общоевропейските инициативи на пивоварния сектор за отговорната консумация на бира, заяви Ивана Радомирова, председател на браншовия съюз. В международно проучване на GFK 72% от респондентите приветстват възможността информацията за калориите и хранителното съдържание на бирите да се посочва от пивопроизводителите и оценяват този подход като важен за консуматорите.

Данните от друго проучване в ЕС, което включва и България, показват, че бирената категория и пивоварният бранш в страната са с висок рейтинг на одобрение. Резултатите потвърждават, че българите харесват напитката, най-високо оценяват вкуса и качество на пивото и го приемат като част от социалния си живот и контакти.

Накратко

Близо 120 български фирми участват в изложението "Златен лъв" в столичната зала "Универсиада" - производители и дистрибутори на стоки от леката промишленост. Експозицията ще продължи до 3 декември.

25 декември за пръв път е обявен за почивен във всички филиали на "Kaufland България". Традиционно филиалите на Kaufland имат по-кратко работно време по празниците.

Над 15 производители и търговци представиха български и вносни био- и натурални продукти на второто издание на търговския салон "Avitalis Bio&Co – Есен 2016", което се проведе в хотел Les Fleurs в столицата.

Продажбите на нови коли в ЕС са поели леко надолу през октомври. В България обаче има растеж от 9.4 на сто, съобщи Асоциацията на европейските автомобилопроизводители.

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане