Звеното за батерии Samsung SDI се бори да запази клиентите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Звеното за батерии Samsung SDI се бори да запази клиентите си

Акциите на производителя на батерии са спаднали с 20% от началото на скандала

Звеното за батерии Samsung SDI се бори да запази клиентите си

Компанията ще се опита да разшири производството си и да подобри репутацията си след скандала с Galaxy Note 7

2729 прочитания

Акциите на производителя на батерии са спаднали с 20% от началото на скандала

© Kim Hong-Ji


Южнокорейската компания Samsung Electronics, която все още чувства директните ефекти от кризата със смартфона Galaxy Note 7, е изправена пред ново предизвикателство - да гарантира на

клиентите си, че батериите на дъщерното й дружество Samsung SDI са безопасни, пише Reuters. Сред клиентите му е и големият конкурент Apple. Батериите на Galaxy Note 7 се възпламеняваха видимо без причина, а след това бяха обявени и някои случаи на други модели телефони, макар и без те да са масови. Потенциалните нови клиенти на Samsung също са проблем, след като южнокорейската компания понесе огромен удар по реномето си заради скандала.

В търсене на доверие

Samsung SDI е създадена през 1970 г. като общ проект на Samsung и японската NEC. Първоначално е направена с коренно различна цел от днешната - производство на радиолампи. В момента Samsung SDI е особено важна част от групата на Samsung, като компанията освен батерии произвежда и екрани за телевизори и смартфони, които бяха ключова част от огромното разрастване на Samsung. Компанията обаче получи огромен удар по репутацията си, след като почти веднага беше обвинена от компанията майка за възпламеняващите се Galaxy Note 7. При последвалата смяна на батериите проблемите се върнаха за по-малко от месец. Акциите на Samsung SDI загубиха 20% от стойността си, докато тези на компанията майка продължават да са на същото ниво, на което бяха и през август месец. Нещо повече - последните изследвания на Reuters и Ipsos показват, че клиентите в САЩ не са загубили доверието си в южнокорейската марка. Производителят на батерии продължава да търси причината за възпламеняването и разшири своето разследване по случая. Анализаторите обаче смятат, че щетите по компанията вече са нанесени, а загубата й през третото тримесечие се удвои на годишна база.

Сега пред Samsung SDI стои предизвикателството да задържи клиентите си, да добави нови и да разшири портфолиото си. Компанията ще се насочи към производството на батерии за електрически коли и източници на възобновяема енергия. Сегашният момент обаче не е добър и компанията ще трябва първо да се справи с недоверието от страна на своите клиенти. "Още при първото изтегляне на Galaxy Note 7 от пазара получихме множество запитвания от нашите клиенти, включително и Apple, които се интересуваха дали батериите ни все още са безопасни за ползване", коментира служител в SDI, който е участвал в процеса на разработване на батерията на Galaxy Note 7.

Съмнения в самата компания

"Ние самите също се питаме дали трявбаше да направим батерията по този начин и дали имаше и други възможности за разработка", коментират още от компанията. От Samsung SDI държат на това, че проблемите с батерията са само за Galaxy Note 7 и няма други засегнати модели, въпреки че има единични оплаквания и за други телефони и за съвсем различни продукти като гърмящи перални. Пред анализатори Кинг Хонг, финансов директор на SDI, коментира, че най-големият приоритет пред компанията е да бъдат оправени батериите и да се върне доверието в Samsung SDI като производител. Анализаторите обаче смятат, че ефектите от скандала ще се чувстват още дълго време в южнокорейския производител и той не може да си позволи повече подобни скандали.

Южнокорейската компания Samsung Electronics, която все още чувства директните ефекти от кризата със смартфона Galaxy Note 7, е изправена пред ново предизвикателство - да гарантира на

клиентите си, че батериите на дъщерното й дружество Samsung SDI са безопасни, пише Reuters. Сред клиентите му е и големият конкурент Apple. Батериите на Galaxy Note 7 се възпламеняваха видимо без причина, а след това бяха обявени и някои случаи на други модели телефони, макар и без те да са масови. Потенциалните нови клиенти на Samsung също са проблем, след като южнокорейската компания понесе огромен удар по реномето си заради скандала.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK