С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 26 ное 2016, 12:41, 53715 прочитания

Как втората ръка става hi tech

Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" ще расте и модернизира бизнеса си с 8 млн. евро от австрийската Mezzanine Management

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" получи 8 млн. евро финансиране от австрийската Mezzanine Management

- Компанията планира не само географска експанзия, но и модернизация.

- Очакванията са за удвояване на приходите през 2016 г. и продължаване на динамичния ръст и през следващите години.
"На дневна база снимаме над 9000 дрехи, което означава, че правим около 40 000 кадъра." Любомир Кленов се промъква между отрупани с дрехи щендери, опаковани и готови за експедиране кутии и чували с новопристигнала стока. В една част от пространството в халето, в което се намираме, е обособен фотокът и следващата група фотографи се подготвя да застъпи на смяна. В друг такъв кът няколко от колегите му заснемат обувки, които ще се продават на пазарите в Полша, Румъния и Гърция. А скоро част от целия този процес ще бъде автоматизиран и заснетите кадри ще се изпращат директно до сървърите на компанията.

Нейното име е "Ремикс глобъл" и е един от водещите онлайн търговци на дребно с дрехи втора употреба в България. От създаването си през 2012 г. досега бизнесът й расте с по три и половина пъти годишно, разказва Кленов, който е управляващ партньор в компанията. Дейността й вече обхваща четири пазара, от които по думите му българският носи около 40% от продажбите. А плановете са за продължаващ растеж и още по-голяма експанзия в Централна и Западна Европа. За осъществяването им пък ще помогне полученото преди месец финансиране от австрийската инвестиционна компания Mezzanine Managament.


Както подсказва наименованието й, в основната си част предоставените средства са под формата на мецанин заем на обща стойност 8 млн. евро, обезпечен със залог върху търговското предприятие на "Ремикс глобъл". От тях към момента е усвоена една част, но компанията работи по план за усвояването и на останалата сума, обяснява Кленов. Отделно от това партньорството включва и увеличаване на капитала на българското дружество с близо 275 хил. лв., срещу които австрийският инвеститор получава дял от 6.5% от акциите.

По-големи и по-технологични

С полученото финансиране "Ремикс глобъл" ще може да продължи да расте. До 2015 г. дейността е в отделно холдингово дружество "Ремикс онлайн", което консолидира резултатите и на дъщерните "Ремикс РО", "Рем ГР" и "Рем трейд" и отчита 15 млн. лв. приходи (виж таблицата). Очакванията конкретно за 2016 г. са темповете на нарастване да се забавят леко, но дори споменатото от Кленов очаквано удвояване на оборота за годината е достатъчно внушително. И да остане такова, ако амбициите за допълнително разширяване на географското присъствие се материализират. По думите на мениджъра на този етап все още няма окончателно решение кои точно да са следващите пазари, към които да се насочи дружеството. Договорът за залог на търговското предприятие на "Ремикс глобъл" обаче дава известна насока – в него освен интернет домейните за четирите пазара, на които компанията вече работи, като нематериални активи обект на залога са посочени и страница с общоевропейския домейн .eu, както и такава с националното германско разширение .de.



Междувременно бъдещите планове не се изчерпват само с географската експанзия. "Освен новите пазари ние трябва да инвестираме непрекъснато в операции и в технологии", изтъква Кленов. И допълва, че колкото повече се разраства бизнесът, толкова по-трудно става управлението му без технологии, които да оптимизират процесите. Един от плановете например е да се автоматизира заснемането на дрехите, които се качват след това на сайтовете. За целта компанията смята да закупи нов, по-висок клас фотографска техника и да я разположи на високи колони, откъдето тя да се управлява софтуерно и заснетите кадри – които по думите на мениджъра са около 300 хиляди месечно – да се изпращат директно до сървърите на дружеството.

"Навсякъде има възможност да се приложат технологии, които да оптимизират процесите", категоричен е мениджърът. Идеята по думите му е, че ако нещата не се автоматизират, а се вършат ръчно от служителите, това увеличава възможността за грешки – "рано или късно се случва така, че вие си поръчвате дънки, а пристига пола".

Бизнес от бъдещето

Технологиите обаче и сега са в основата на бизнеса на "Ремикс глобъл", която в началото на историята си продава и офлайн, но впоследствие се ориентира изцяло към интернет търговията. "Стартирайки през 2012 г., много бързо разбрахме какъв е потенциалът на онлайн продажбите и въпреки всички трудности, които сме изпитвали, разбрахме, че това е пазарът – онлайн винаги ще можем да достигнем до много по-широка аудитория, а и за хората е по-удобно", разказва Кленов. Така днес продажбите се осъществяват през четири интернет страници – по една за всеки от пазарите – които са огледални. С други думи, след като пристигнат в центъра в София, където се сортират, проверяват за дефекти, заснемат и опаковат, дрехите се появяват онлайн и могат да бъдат закупени от клиентите във всяка от страните, в които "Ремикс" работи – "който има по-голямо желание, ще го купи първи", посочва мениджърът. Единственото изключение са обувките, чиято продажба втора употреба е забранена в България, така че в българския онлайн магазин те не присъстват, но за сметка на това пък успешно се продават в останалите три страни.

Самото насочване на Кленов, който до 2008 г. работи в B2B сектора, към продажбите на дрехи втора употреба пък идва след търсене на възможности, които да са ориентирани към крайния клиент. "Това, което много ни привлече в сектора дрехи втора употреба, е, че всъщност това е един бизнес от бъдещето, това е рециклиране на 100%", разказва той. Макар и да признава, че в крайна сметка не това е основната мотивация на самите крайни потребители, които просто търсят възможност за по-изгодно пазаруване, макар и да е second hand.

Новите им партньори от Mezzanine Management също изтъкват потенциала на този сектор. "Рециклиращата индустрия като цяло е много модерен сектор в момента и мисля, че това е устойчива тенденция. Искахме да подкрепим този сектор, защото вярвахме, че предстои той да отбележи значителен растеж в бъдеще", разказва управляващият директор на австрийското дружество Никлас Пихлер (интервю с него четете тук).

Интерес от страна на потребителите пък определено не липсва, като от компанията отчитат любопитна тенденция – на всеки от четирите им пазара около 60% от клиентите им са хора, които преди това никога не са купували дрехи втора употреба нито онлайн, нито офлайн. Конкретно за България Кленов посочва, че клиентите са от цялата страна, включително и от малки населени места, които традиционно не се приемат като типични локации за интернет пазаруване.

Иначе, подобно на традиционните офлайн магазини, при които цените на продаваните дрехи втора употреба намаляват с течение на времето, "Ремикс" също работи на сходен принцип. Добавянето на дрехи в онлайн магазина се случва всеки ден, два пъти дневно – сутрин в 10 и вечер в 20 ч., като целта е всичко да се продаде.

"Всичко, което не успеем да продадем в рамките на 24 часа след качването му на сайта, цената му пада с 5%, на следващия ден – с още 5%, и т.н. Така много от нещата достигат и символични цени от порядъка на 1 лв.", обяснява мениджърът.

Самите предлагани дрехи са разделени в три основни категории – т.нар. луксозни марки, среден клас и бюджетни марки. "Това, което се стараем всъщност да стигне до хората, е, че не просто продаваме second hand дрехи, ами и един вид ги сертифицираме. И може би това ни отличава", посочва той. Идеята е "хората да имат доверие, че ще получат нещо, което е почти като ново". Отделно от това компанията има амбицията част от нещата, които продава, действително да са чисто нови и работи в тази посока, като това е особено характерно по отношение на обувките, казва още Кленов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Българската финтех компания Payhawk.io привлече 1 млн. лв. финансиране Българската финтех компания Payhawk.io привлече 1 млн. лв. финансиране

Водещ инвеститор е фондът Eleven, но се включват и редица бизнес ангели като Васил Терзиев и Светозар Георгиев

19 фев 2019, 398 прочитания

Honda ще затвори завода си във Великобритания 1 Honda ще затвори завода си във Великобритания

Компанията ще пренасочи сглобяването на коли за европейския пазар в Япония заради облекченията на търговското споразумение между Брюксел и Токио

19 фев 2019, 536 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Моят дом е и твой дом

Airbnb разширява сериозно бизнеса си, докато води битки по съдилищата в големите градове

Българският автопазар 2018: Повече дизел и нови коли

Старите автомобили над 20 години продължават да преобладават в българския автопарк, въпреки нарастването на продажбите на нови автомобили

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Ирландски гигант в опаковките купува завод в Луковит, сделка за офис сграда за 60 млн. лв., Coca-Cola HBC придобива сръбски производител на храни

Емисия

DAILY @7AM // 19.02.2019 Прочетете