С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 26 ное 2016, 12:41, 52559 прочитания

Как втората ръка става hi tech

Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" ще расте и модернизира бизнеса си с 8 млн. евро от австрийската Mezzanine Management

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" получи 8 млн. евро финансиране от австрийската Mezzanine Management

- Компанията планира не само географска експанзия, но и модернизация.

- Очакванията са за удвояване на приходите през 2016 г. и продължаване на динамичния ръст и през следващите години.
"На дневна база снимаме над 9000 дрехи, което означава, че правим около 40 000 кадъра." Любомир Кленов се промъква между отрупани с дрехи щендери, опаковани и готови за експедиране кутии и чували с новопристигнала стока. В една част от пространството в халето, в което се намираме, е обособен фотокът и следващата група фотографи се подготвя да застъпи на смяна. В друг такъв кът няколко от колегите му заснемат обувки, които ще се продават на пазарите в Полша, Румъния и Гърция. А скоро част от целия този процес ще бъде автоматизиран и заснетите кадри ще се изпращат директно до сървърите на компанията.

Нейното име е "Ремикс глобъл" и е един от водещите онлайн търговци на дребно с дрехи втора употреба в България. От създаването си през 2012 г. досега бизнесът й расте с по три и половина пъти годишно, разказва Кленов, който е управляващ партньор в компанията. Дейността й вече обхваща четири пазара, от които по думите му българският носи около 40% от продажбите. А плановете са за продължаващ растеж и още по-голяма експанзия в Централна и Западна Европа. За осъществяването им пък ще помогне полученото преди месец финансиране от австрийската инвестиционна компания Mezzanine Managament.

Както подсказва наименованието й, в основната си част предоставените средства са под формата на мецанин заем на обща стойност 8 млн. евро, обезпечен със залог върху търговското предприятие на "Ремикс глобъл". От тях към момента е усвоена една част, но компанията работи по план за усвояването и на останалата сума, обяснява Кленов. Отделно от това партньорството включва и увеличаване на капитала на българското дружество с близо 275 хил. лв., срещу които австрийският инвеститор получава дял от 6.5% от акциите.

По-големи и по-технологични

Още по темата

Пожар по време на възход

Пожар унищожи стока за 9-10 млн. лв. на най-големия търговец на дрехи втора употреба, продавани онлайн - Remix. Компанията обаче планира рестарт след месец

21 юли 2017

Да облечеш Европа от България

Онлайн търговецът на дрехи втора употреба "Ремикс глобъл" расте всяка година и открива нови пазари на континента

28 апр 2017

Никлъс Пихлер: Правенето на сделки в България е свързано с по-висок риск

Управляващият директор на Mezzanine Management пред "Капитал"

25 ное 2016

Луксът на малкото

Всеки, който посяга към дреха в магазина, ще я носи и като отговорност

19 май 2016

Позеленява ли бизнесът

Все повече компании осъзнават рисковете от промените в климата и отговорността да им се отговори адекватно

8 май 2016

Вторият живот на старите дрехи

Германецът Райнер Зигмунд получи финансиране от почти 2 млн. лв. за сортировъчен център за употребяван текстил до Пловдив

22 яну 2016

Да рециклираш въздуха

Технологични компании се опитват да извлекат въглеродния диоксид от атмосферата и да го превърнат в гориво

4 сеп 2015
С полученото финансиране "Ремикс глобъл" ще може да продължи да расте. До 2015 г. дейността е в отделно холдингово дружество "Ремикс онлайн", което консолидира резултатите и на дъщерните "Ремикс РО", "Рем ГР" и "Рем трейд" и отчита 15 млн. лв. приходи (виж таблицата). Очакванията конкретно за 2016 г. са темповете на нарастване да се забавят леко, но дори споменатото от Кленов очаквано удвояване на оборота за годината е достатъчно внушително. И да остане такова, ако амбициите за допълнително разширяване на географското присъствие се материализират. По думите на мениджъра на този етап все още няма окончателно решение кои точно да са следващите пазари, към които да се насочи дружеството. Договорът за залог на търговското предприятие на "Ремикс глобъл" обаче дава известна насока – в него освен интернет домейните за четирите пазара, на които компанията вече работи, като нематериални активи обект на залога са посочени и страница с общоевропейския домейн .eu, както и такава с националното германско разширение .de.



Междувременно бъдещите планове не се изчерпват само с географската експанзия. "Освен новите пазари ние трябва да инвестираме непрекъснато в операции и в технологии", изтъква Кленов. И допълва, че колкото повече се разраства бизнесът, толкова по-трудно става управлението му без технологии, които да оптимизират процесите. Един от плановете например е да се автоматизира заснемането на дрехите, които се качват след това на сайтовете. За целта компанията смята да закупи нов, по-висок клас фотографска техника и да я разположи на високи колони, откъдето тя да се управлява софтуерно и заснетите кадри – които по думите на мениджъра са около 300 хиляди месечно – да се изпращат директно до сървърите на дружеството.

"Навсякъде има възможност да се приложат технологии, които да оптимизират процесите", категоричен е мениджърът. Идеята по думите му е, че ако нещата не се автоматизират, а се вършат ръчно от служителите, това увеличава възможността за грешки – "рано или късно се случва така, че вие си поръчвате дънки, а пристига пола".

Бизнес от бъдещето

Технологиите обаче и сега са в основата на бизнеса на "Ремикс глобъл", която в началото на историята си продава и офлайн, но впоследствие се ориентира изцяло към интернет търговията. "Стартирайки през 2012 г., много бързо разбрахме какъв е потенциалът на онлайн продажбите и въпреки всички трудности, които сме изпитвали, разбрахме, че това е пазарът – онлайн винаги ще можем да достигнем до много по-широка аудитория, а и за хората е по-удобно", разказва Кленов. Така днес продажбите се осъществяват през четири интернет страници – по една за всеки от пазарите – които са огледални. С други думи, след като пристигнат в центъра в София, където се сортират, проверяват за дефекти, заснемат и опаковат, дрехите се появяват онлайн и могат да бъдат закупени от клиентите във всяка от страните, в които "Ремикс" работи – "който има по-голямо желание, ще го купи първи", посочва мениджърът. Единственото изключение са обувките, чиято продажба втора употреба е забранена в България, така че в българския онлайн магазин те не присъстват, но за сметка на това пък успешно се продават в останалите три страни.

Самото насочване на Кленов, който до 2008 г. работи в B2B сектора, към продажбите на дрехи втора употреба пък идва след търсене на възможности, които да са ориентирани към крайния клиент. "Това, което много ни привлече в сектора дрехи втора употреба, е, че всъщност това е един бизнес от бъдещето, това е рециклиране на 100%", разказва той. Макар и да признава, че в крайна сметка не това е основната мотивация на самите крайни потребители, които просто търсят възможност за по-изгодно пазаруване, макар и да е second hand.

Новите им партньори от Mezzanine Management също изтъкват потенциала на този сектор. "Рециклиращата индустрия като цяло е много модерен сектор в момента и мисля, че това е устойчива тенденция. Искахме да подкрепим този сектор, защото вярвахме, че предстои той да отбележи значителен растеж в бъдеще", разказва управляващият директор на австрийското дружество Никлас Пихлер (интервю с него четете тук).

Интерес от страна на потребителите пък определено не липсва, като от компанията отчитат любопитна тенденция – на всеки от четирите им пазара около 60% от клиентите им са хора, които преди това никога не са купували дрехи втора употреба нито онлайн, нито офлайн. Конкретно за България Кленов посочва, че клиентите са от цялата страна, включително и от малки населени места, които традиционно не се приемат като типични локации за интернет пазаруване.

Иначе, подобно на традиционните офлайн магазини, при които цените на продаваните дрехи втора употреба намаляват с течение на времето, "Ремикс" също работи на сходен принцип. Добавянето на дрехи в онлайн магазина се случва всеки ден, два пъти дневно – сутрин в 10 и вечер в 20 ч., като целта е всичко да се продаде.

"Всичко, което не успеем да продадем в рамките на 24 часа след качването му на сайта, цената му пада с 5%, на следващия ден – с още 5%, и т.н. Така много от нещата достигат и символични цени от порядъка на 1 лв.", обяснява мениджърът.

Самите предлагани дрехи са разделени в три основни категории – т.нар. луксозни марки, среден клас и бюджетни марки. "Това, което се стараем всъщност да стигне до хората, е, че не просто продаваме second hand дрехи, ами и един вид ги сертифицираме. И може би това ни отличава", посочва той. Идеята е "хората да имат доверие, че ще получат нещо, което е почти като ново". Отделно от това компанията има амбицията част от нещата, които продава, действително да са чисто нови и работи в тази посока, като това е особено характерно по отношение на обувките, казва още Кленов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара

Това е най-голямата сделка за създателя на Рhоtоѕhор от десетилетие насам

23 сеп 2018, 735 прочитания

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 951 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Моят дом е и твой дом

Airbnb разширява сериозно бизнеса си, докато води битки по съдилищата в големите градове

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете