Volkswagen залага на електрическите автомобили и SUV моделите в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen залага на електрическите автомобили и SUV моделите в САЩ

Диес представи новата концепция на Volkswagen във Волфсбург.

Volkswagen залага на електрическите автомобили и SUV моделите в САЩ

Германският производител спира продажбите на дизеловите коли в страната

5765 прочитания

Диес представи новата концепция на Volkswagen във Волфсбург.

© Reuters


"Вече от години нямаме фокус и формула за успех в САЩ, докато губим територия и на други пазари като Бразилия и Индия."

Херберт Диес, бранд мениджърът на Volkswagen

Германският производител на автомобили Volkswagen обяви, че ще се откаже от продажбата на дизеловите си модели в САЩ и ще се фокусира изцяло към спортните и електрическите коли, пише Reuters.

Цялостна промяна

Компанията ще промени цялата си стратегия за страната една година след като започна дизеловият скандал. Групата наруши ритъма на продажбите си в САЩ, където отнася и високи санкции, засега възлизащи на близо 20 млрд. долара. Бранд мениджърът на групата Херберт Диес обяви за решението, като по-рано се очакваше Volkswagen да се върне към дизеловата технология, щом скандалът отмине.

Решението да се спре продажбата на автомобилите с дизелови двигатели, които доскоро отговаряха за една четвърт от приходите на марката в САЩ, е само част от промените в стратегията, целяща Volkswagen да възстанови позициите си на американския пазар. Ударът по репутацията на компанията в САЩ бе огромен за разлика от този в останалата част от света. Въпреки че САЩ отговарят само за 5% от глобалните продажби на Volkswagen, пазарът е стратегически за германския производител и засега всичко показва, че той е готов да направи сериозни промени на политиката си и да изтърпи всички финансови наказания, наложени от съда в САЩ.

Формула за успех

"Вече от години нямаме фокус и формула за успех в САЩ, докато губим територия и на други пазари като Бразилия и Индия", коментира Диес - бивш директор в BMW, който се присъедини към Volkswagen едва през юли 2015 г., два месеца преди да избухне големият дизелов скандал. Според него компанията е пропуснала бума на продажби на SUV автомобили, което е било голяма грешка, особено за пазари като Бразилия и САЩ, където това е един от предпочитаните типове автомобили. Сега плановете са Volkswagen да предложи 19 модела SUV в глобален план до 2020 г., като сега те са едва два. Някои от новите модели ще бъдат електрически. Германската група предвижда да продава по 1 млн. електрически автомобила годишно до 2025 г.

"В момента сме сигурни, че няма да продаваме повече дизелови автомобили в САЩ", коментира Диес пред в. Handelsblatt. Volkswagen представи новия си SUV Atlas на изложението в Лос Анджелис през миналата седмица. Автомобилът е създаден специално за американския пазар. Според Диес самата марка на Volkswagen зависи до голяма степен от това дали ще може да си върне репутацията в САЩ. Хинрих Уобкен, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group в Америка, коментира миналата седмица на шоуто в Лос Анджелис, че компанията вече не иска да бъде нишов играч и ще се насочи към семейните SUV автомобили.

"Вече от години нямаме фокус и формула за успех в САЩ, докато губим територия и на други пазари като Бразилия и Индия."

Херберт Диес, бранд мениджърът на Volkswagen

Германският производител на автомобили Volkswagen обяви, че ще се откаже от продажбата на дизеловите си модели в САЩ и ще се фокусира изцяло към спортните и електрическите коли, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    Всички приказват - Тесла произвежда! Още няма нито един сериен електромобил, който да е конкуренция на Тесла, а минаха ШЕСТ години от старта на производството ѝ! Бледи епигони или както казва народа: Изпуснаха питомното, сега гонят дивото!

  • 2
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    2006 г. си купих нов "Нисан Навара" с прехваления комънрейл - до тогава не бях карал дизел. След 4 години (на 135 000 км.) едва го продадох - с 40000 лв. загуба! Отделно огромни разходи за уж "гаранционна" поддръжка и нафта!

    Никога няма да повторя дизел, независимо от марка и модел!

    Сега карам Сааб (невероятна кола, съжалявам, че карах други седем преди това) и чакам електро-то да падне под 20000 евро.

  • 3
    xwu1430041668398779 avatar :-|
    Vedat MUTLU

    Пазара се развива със скорос още по ускорена от миналие етапи в развитието и това е на лице не трябва да се подценява желанието на механизма вътре във себе си крие усърдно монопола добре погледнато в графиките на производство.

  • 4
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    След дъжд - качулка, те хората са го казали. Бяха лакоми за големи печалби, манипулираха данните за двигателите, сега плачат - ми да плачат, конкуренцията не спи...

  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Майтапът е, че който последен излезе на пазара на електромобили - той ще спечели :)

  • 6
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    Само трябва да ги контролират да не крият дизелови двигатели в електромобилите им :-Д


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK