Черният петък може да надмине киберпонеделника по онлайн продажби
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Черният петък може да надмине киберпонеделника по онлайн продажби

Търсенето във физическите магазини също се повишава, но не с темповете на онлайн търговията

Черният петък може да надмине киберпонеделника по онлайн продажби

Общо в САЩ за двата дни са изхарчени над 6.5 млрд. долара

4666 прочитания

Търсенето във физическите магазини също се повишава, но не с темповете на онлайн търговията

© David Mcnew


Инвеститорите ще наблюдават отблизо как ще се отразят намаленията на печалбите през четвъртото тримесечие.

Големите онлайн продажби в САЩ по време на черния петък са на път да надминат тези от киберпонеделника, който традиционно е най-натовареният ден за електронната търговия в страната. Сериозните намаления от първите дни на празничния сезон обаче могат да не доведат до по-големи печалби за търговските вериги, съобщава Financial Times.

Рекордни продажби

Според данните на Adobe Digital Index онлайн продажбите в САЩ за черния петък са достигнали рекордните 3.34 млрд. долара, с една пета по-висока сума от тази през миналата година. Според същите данни на агенцията киберпонеделникът - денят за високи намаления в онлайн магазините, насочен предимно към технологиите - най-вероятно ще отбележи продажби от 3.36 млрд. долара, увеличение с 9.4% спрямо предходната година.

Така дори черният петък да не надмине киберпонеделника по продажби през тази година, ако тенденциите се запазят, от следващата година традициите на онлайн пазаруването в САЩ ще бъдат нарушени. Нарастващата конкуренция между физическите и онлайн магазините кара всички търговци да свалят цените си до възможно най-ниското ниво. Националната федерация на търговците на дребно обяви, че средно през уикенда са били изхарчени 289 долара, докато през миналата година сметката е била 300 долара. Една от причините са именно агресивните намаления, целящи да достигнат до възможно най-голям брой хора.

Силата отива онлайн

Според данните на DynamicAction, анализаторска група за ритейл сектора, специалните оферти, които важат само за онлайн пазаруването, са се повишили с 42% за черния петък през тази година спрямо предишната. Тези оферти включват както намаления само за онлайн магазините, така и промоционални кодове и други промоции. Walmart, най-голямата ритейл верига в света, която отговаря за 9% от общите продажби в САЩ, обяви тази година, че ще има огромни намаления както във физическите, така и в онлайн магазините, за да може да се противопостави на Аmazon, която е доминиращ фактор през сезона.

Инвеститорите обаче ще наблюдават отблизо как ще се отразят тези намаления на печалбите през четвъртото тримесечие. "Казвал съм го преди, ще го кажа и сега - ще спечелим този сезон откъм цени", коментира Стив Братспис, главен директор в Walmart. "Ще спечелим черния петък, киберпонеделника и всеки ден след това", добавя още той.

Обичайно търговците на дребно се надяват, че покрай продуктите, които са с намаление, клиентите ще се насочат и към други предложения, които са на пълна цена или с леко коригирана. Според данните на Федерацията на ритейлърите обаче над 30% от тези, които са се възползвали от черния петък, са закупили само стоки с намаление. Според Чарли О'Ший, анализатор в Moody's, колко добре са се справили веригите ще стане ясно през идните дни. "Ако в дните след черния петък един магазин има намаления от 60%, значи продажбите са били слаби. Ако намаленията са от 30%, уикендът е бил силен", коментира той.

Освен всичко друго черният петък е поставил и рекорд за мобилно пазаруване. От телефони и таблети са били закупени стоки за 1.2 млрд. долара. За пръв път тази сума преминава границата от 1 млрд. долара според данните на Adobe Digital Index. Увеличението спрямо миналата година е 33%.

Инвеститорите ще наблюдават отблизо как ще се отразят намаленията на печалбите през четвъртото тримесечие.

Големите онлайн продажби в САЩ по време на черния петък са на път да надминат тези от киберпонеделника, който традиционно е най-натовареният ден за електронната търговия в страната. Сериозните намаления от първите дни на празничния сезон обаче могат да не доведат до по-големи печалби за търговските вериги, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK