Volkswagen тегли заем от 21.2 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen тегли заем от 21.2 млрд. долара

След избухването на скандала Volkswagen обяви, че ще се фокусира върху електрическите коли

Volkswagen тегли заем от 21.2 млрд. долара

Групата иска да осигури финансовата си стабилност насред плащанията по дизеловия скандал

3525 прочитания

След избухването на скандала Volkswagen обяви, че ще се фокусира върху електрическите коли

© Tobias Schwarz


Вторият най-голям производител на коли в света Volkswagen ще изтегли банков заем от 21.2 млрд. долара, съобщава Reuters, позовавайки се на съобщение от компанията. Целта на заема е да се гарантира финансовата стабилност на групата, на която са наложени до момента почти 17 млрд. долара глоби от страна на властите в САЩ заради дизелгейт, започнал през септември 2015 г. Тези разходи най-вероятно ще се увеличават още, макар и не с много.

Първоначално Volkswagen бе заделила едва 8 млрд. долара за глоби и репарации. От компанията обясниха, че са осигурили заема още през декември миналата година, когато един от най-големите скандали в корпоративната история заличи милиарди от пазарната капитализация на групата. "Нашето решение е да продължим кредитната линия до юни 2017 г.", коментираха от Volkswagen пред Reuters. За момента парите са само осигурени, но не и изтеглени.

Рекордните споразумения

До момента плащанията на Volkswagen по скандала възлизат на 16.7 мрлд. долара, всичките от които са в САЩ. Най-голямата част от тях, 14.7 млрд. долара, бяха обявени през октомври. От тях 10 млрд. са за изкупуване на колите с двулитров двигател. За тези с трилитров дизелов двигател, които обаче са значително по-малко, все още няма споразумение. Решение за този проблем ще бъде обсъждано през тази седмица, но според вътрешни източници в компанията 20 хиляди от колите с трилитров двигател ще бъдат изкупени, а останалите 60 хил. ще бъдат поправени. Възможно е общите разходи на Volkswagen действително да надхвърлят 20 млрд. долара.

Volkswagen съобщи още, че е успяла да се сдобие с кредита със сериозни проблеми, след като от миналата година насам кредитният рейтинг на компанията се е сринал от A до BBB+. За сравнение, рейтингът на Daimler е A, а този на BMW - A+. Първоначалните планове на Volkswagen са били да не се стига до тегленето на кредита, а само да бъде осигурен в случай на спешност. Това обаче се е променило с нарастващите разходи в САЩ и плана за промяна на стратегията на компанията в страната.

Бързо излизане от дълга

Желанието на Volkswagen е да не се задържа дълго на кредитния пазар. Най-големият европейски производител на коли бе почти изключен от банките след началото на скандала. Осигуреният кредит ще дойде от 13 банки, водени от Citigroup и UniCredit. Според изявлението на Volkswagen групата няма да тегли повече заеми.

Въпреки тежките проблеми на Volkswagen данните до момента показват, че компанията е загубила пазарен дял само в САЩ и донякъде в Европа. В Китай и останалата част от света продажбите се вдигат. За 2016 г. се очаква Volkswagen да бъде вторият по големина производител в света след Toyota.

Вторият най-голям производител на коли в света Volkswagen ще изтегли банков заем от 21.2 млрд. долара, съобщава Reuters, позовавайки се на съобщение от компанията. Целта на заема е да се гарантира финансовата стабилност на групата, на която са наложени до момента почти 17 млрд. долара глоби от страна на властите в САЩ заради дизелгейт, започнал през септември 2015 г. Тези разходи най-вероятно ще се увеличават още, макар и не с много.

Първоначално Volkswagen бе заделила едва 8 млрд. долара за глоби и репарации. От компанията обясниха, че са осигурили заема още през декември миналата година, когато един от най-големите скандали в корпоративната история заличи милиарди от пазарната капитализация на групата. "Нашето решение е да продължим кредитната линия до юни 2017 г.", коментираха от Volkswagen пред Reuters. За момента парите са само осигурени, но не и изтеглени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK