Започна правната битка на Uber в Европа
Американската компания се опитва да докаже, че не е таксиметрова услуга


Йоан Запрянов

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Битката на Uber във Върховния съд на Европейския съюз в Люксембург започна. Компанията ще се опита да докаже тезата си, че не е таксиметрова или транспортна фирма. Именно за предоставянето на такива услуги Uber беше забранена в редица държави. Сега съдът ще трябва да се произнесе за дейността на компанията в Европа, след като по-рано през годината Европейската комисия излезе със становище, че държавите трябва да намерят начин да работят с компаниите за споделена икономика, пише Wall Street Journal.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Глупаво е държавите да забраняват компании като Uber, вместо да работят с тях и да извлекат полза.
Ако държавите искат да постават всички таксиметрови компании при равни условия, трябва просто да лицензират самите шофьори, които работят с Uber. Много по-лесно ще е, отколкото със класическите таксиметрови шофьори.
Данъчните служби ще получават в реално време данни за доходите на шофьорите, както и местоположението им. При първото оплакване от клиент за проблеми от автомобила, ДАИ ще могат да го спрат веднага. Няма да има нужда да висят по пътищата и да правят проверки в студ и пек, а в офис пред някой компютър.
Банките също ще са щастливи, че ще удържат такси от паричните потоци.
Всички сегашни таксиметрови шофьори, ако наистина искат да работят добре, също могат да работят през Uber и сигурно ще им излиза по-евтино, отколкото със сегашните "таксиметрови" компании.
Губещи ще са мърлячите и мошенниците.
Единственият недостатък е пълната липса на анонимност, както за шофьорите, така и за клиентите...
Кой точно е Върховният съд в Люксембург :)?
Май някой е превеждал наизуст...
"Uber е компания, която създава нов модел за транспорт, без това да ѝ коства нищо и използвайки трети лица. Това е нелоялна конкуренция"
И това го казва противник на компанията. Вика му се иновация. Даже за бакшишите, където единствените иновации са в по-нови модели за избягване на данъци, това трябва да се счита за връх на постиженията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход