Поръчките на eMag през "Черния петък" са достигнали 27.7 млн. лева
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поръчките на eMag през "Черния петък" са достигнали 27.7 млн. лева

Изпълнителният директор на "Данте интернешънъл" обяви през май, че бизнесът в България расте и очаква оборотът за 2016 г. да достигне 50 млн. лв.

Поръчките на eMag през "Черния петък" са достигнали 27.7 млн. лева

Най-продавани са били продуктите за дома и за декорация

25757 прочитания

Изпълнителният директор на "Данте интернешънъл" обяви през май, че бизнесът в България расте и очаква оборотът за 2016 г. да достигне 50 млн. лв.

© Цветелина Белутова


54.44%

от поръчките са били през телефон.

Поръчките на eMag през "Черния петък" тази година са достигнали 27.7 млн. лв. и над 233 хил. броя продадени продукти. Това е със 17% повече от гледна точка на продажби в стойност и с 30% повече като количество спрямо 2015 г. Най-продаваните категории са били продуктите за дома и за декорация, малките домашни електроуреди и продуктите за лична грижа (виж таблицата).

Нови продукти

Традиционното шопинг събитие е предоставило няколко нови за българския пазар възможности.

"Това беше първата година, през която eMag предложи на българите възможността да резервират мотоциклети, скутери, АТВ-та, сглобяеми къщи", казват от онлайн ритейлъра eMag. По време на тазгодишната кампания Black Friday са резервирани 13 коли в сравнение с 9 през 2015 г., един продукт от категория мотоциклети/АТВ-та и една сглобяема къща. Най-скъпият продаден продукт по време на кампанията е бил телевизор Smart Android на стойност 5999.99 лв.

Повече поръчки през телефона

Тази година кампанията е генерирала значителен интерес сред потребителите. Сайтът eMag.bg е регистрирал 1.649 млн. посещения и 34.7 млн. разгледани страници. През това издание на Black Friday за пръв път е имало и по-висок мобилен трафик, отколкото десктоп – 54.44% от поръчките са били през телефон.

Marketplace платформата на eMag, която позволява на партньори на търговеца да предлагат собствени продукти на сайта, също е отбелязала високи резултати: 329-те активни търговци в платформата са регистрирали продажби на стойност 4.6 млн. лв., което е с 45% повече в сравнение с миналата година.

Успешни кампании, но със санкции

На собственика на онлайн магазина eMag "Данте интернешънъл" са наложени общо девет глоби за нелоялни практики от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) - четири за кампании през 2014 г. и пет за такива през 2015 г. Некоректните според КЗК кампании са проведените преди две години "Черен петък", "Crazy days" и "Революция на цените", като са се състояли по два пъти и миналата година, и "Ловци на намаления" от юли 2015 г. Общата стойност на глобите е близо 5 млн. лв., показва регистърът на КЗК. "Данте интернешънъл" ще обжалва наложените от комисията глоби. Търговецът обяви, че е готов да стигне и до Европейската комисия, за да опровергае решението на регулатора, според което промоционалните кампании на eMag са подвеждащи.

Статията е редактирана на 30.11.2016 г. в 19:07 ч.

54.44%

от поръчките са били през телефон.

Поръчките на eMag през "Черния петък" тази година са достигнали 27.7 млн. лв. и над 233 хил. броя продадени продукти. Това е със 17% повече от гледна точка на продажби в стойност и с 30% повече като количество спрямо 2015 г. Най-продаваните категории са били продуктите за дома и за декорация, малките домашни електроуреди и продуктите за лична грижа (виж таблицата).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    yxf13393651 avatar :-|
    frigate

    Моля когато готвите статия, консултирайте се за това което пишете...в случая с ЕМАГ - стойността на поръчките (27 млн) и стойността на продажбите (съпроводени с фактуриране или издаване на касов бон) със сигурност се отличават. Пример, нашата фирма направи поръчка от "черния петък" на ЕМАГ, която още не е фактурирана от търговеца, следователно няма и покупка/продажба..

  • 2
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred

    Силно ме съмняват тези данни, супер умрели им бяха тази година промоциите и аз за втора поредна година им пропуснах убития блек фрайдей.

  • 3
    qyf43355933 avatar :-|
    Владимир Борисов

    Вярно ли някой купува от тия? Аз пробвах миналата година и ни вест ни кост... Май нещата в промоция ги няма..., но има други, без промоция.
    И като се говори за поръчки, ако имаш един телевизор /една единствена бройка за промоцията/ за 1000 лв., и поръчки за хиляда телевизора /от същия/, то колко са ти поръчките в лв?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK