Maersk Line купува германски конкурент
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Maersk Line купува германски конкурент

Maersk Line купува германски конкурент

Компанията за воден транспорт търси ръст на приходите и по-голям пазарен дял заради консолидацията в сектора

5188 прочитания

© Edgar Su


Датската компания за воден транспорт Maersk Line обяви, че ще придобие един от регионалните си конкуренти - германската Hamburg Sued, която е 7-а по пазарен дял в бизнеса. Причина за за сделката е спадът приходите на датската компанията на консолидирана база. В такива случаи големите дружества търсят нови придобивки, стратегия, известна като "купуване на ръст".

Причина за забавянето на постъпленията не е свиване в бизнеса на групата. Отчетът към третото тримесечие показва, че превозените товари са 11% повече спрямо година по-рано. Впечатление обаче прави средната цена на превоз за единица товар, която се понижава с над 16%, което може да се дължи на по-високата конкуренция.

Акциите на конгломерата, от който Maersk Line е част, реагираха позитивно на новината, като книжата клас А поскъпнаха с 0.37% на борсата в Копенхаген. На годишна база емисията е изгубила около 8%. Данни за Hamburg Sued липсват, тъй като компанията не е публична. Инвеститорите все още не са наясно каква ще бъде цената на сделката и още по-важно, как ще бъде финансирана тя. Те ще останат в неведение известно време, като от Maersk Line се очаква да разкрият повече информация около сделката в началото на второто тримесечие на 2017 г.

Една от причините за това са международните спогодби, които предвиждат редица предварителни одобрения от антимонополните органи на различни държави. Става дума за Европейската комисия и еквивалентните органи в Китай, Япония, Южна Корея, Бразилия и САЩ. Сливането и придобиването между първите на даден пазар става все по-деликатна тема на развитите пазари и съответно обект на продължителни процедури.

Ако сделката бъде одобрена от регулаторите, делът на Maersk Line в морските превози ще нарасне от 15.7% на 18.6%, съобщават от компанията. Hamburg Sued и бразилската ѝ дъщерна Alianca оперират 130 кораба и осигуряват работа на 6000 души. Превозвачът е собственост на конгломерата Dr. Oetker. От германската група мотивират продажбата с консолидация в сектора, заради която участниците извън топ 5 стават нерентабилни.

Датската компания за воден транспорт Maersk Line обяви, че ще придобие един от регионалните си конкуренти - германската Hamburg Sued, която е 7-а по пазарен дял в бизнеса. Причина за за сделката е спадът приходите на датската компанията на консолидирана база. В такива случаи големите дружества търсят нови придобивки, стратегия, известна като "купуване на ръст".

Причина за забавянето на постъпленията не е свиване в бизнеса на групата. Отчетът към третото тримесечие показва, че превозените товари са 11% повече спрямо година по-рано. Впечатление обаче прави средната цена на превоз за единица товар, която се понижава с над 16%, което може да се дължи на по-високата конкуренция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK