Volkswagen ще предлага електрически транспортни услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen ще предлага електрически транспортни услуги

Електрическите автомобили и услуги стават все по-голяма част от стратегията на Volkswagen

Volkswagen ще предлага електрически транспортни услуги

Частният градски транспорт по заявка ще тръгне първо в Хамбург и Берлин

5058 прочитания

Електрическите автомобили и услуги стават все по-голяма част от стратегията на Volkswagen

© Bobby Yip


"Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел."

Томас Седран, стратег във Volkswagen Group

Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви намеренията си през следващата година да започне да предоставя електрически транспортни услуги в няколко европейски града, пише Financial Times. Услугите ще бъдат под новия бранд MOIA, а целта на групата е да стане лидер в градските транспортни услуги. Брандът ще има бюджет от стотици милиони евро, като първите транспортни схеми ще бъдат предложени в Хамбург и Берлин, където ще бъде и базирана компанията. След това се очаква услугите да станат достъпни в други държави от Европа, а по-късно и в САЩ, Китай и останалия свят.

Ако услугата се окаже успешна, тя може да генерира приходи от 2 млрд. евро до края на десетилетието и да създаде изцяло нов сегмент в транспортния сектор - частен градски транспорт по заявка, който да се конкурира с обществения градски транспорт. Производителите на автомобили отдавна търсят начин да навлязат по-навътре в градската среда и да разширят бизнеса си. Сега този процес е още по-ускорен заради нарастващата урбанизация и спада в продажбите на коли. "Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел", коментира Томас Седран, стратег във Volkswagen Group.

Нови тенденции

"В големите градски зони има огромна нова тенденция да не си собственик на автомобил, а да използваш споделени услуги за транспорт, както и транспорт на повикване", коментира още Седран. От Volkswagen ще опитат да отговорят на тази тенденция и да се фокусират върху нея, защото е все още неразработен напълно пазар и впоследствие може да отвори нови бизнес възможности. В момента всякакви нови начинания са добре дошли за Volkswagen, която продължава да трупа милиарди задължения от скандала с дизеловите двигатели, избухнал през септември 2015 г. и продължаващ до днес.

Компанията, която скоро заяви плановете си 25% от продаваните от нея коли през 2025 г. да бъдат електрически, ще се възползва и от друга тенденция - за по-чисти градове и редуциране на вредните емисии в градските зони. Услугата MOIA ще използва електрически автомобили, създадени за различни цели и сглобени от други производители от групата на Volkswagen. Възможно е обаче и при първоначалното пускане на услугата да се използват вече готови автомобили като Volkswagen Transporter.

В хармония

MOIA ще навлезе само в градове, където има желание за работа и от страна на градските власти. В момента се водят разговори с 20 града от цяла Европа. Томас Седран коментира още, че в някои градове MOIA може да замени обществени транспортни услуги, които не се ползват оптимизирано и работят на загуба. Този подход е коренно различен от подхода на Uber, които навлязоха в голям брой градове, без да са говорили с местните власти, и в крайна сметка бяха забранена в редица от тях, сред които и София.

"Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел."

Томас Седран, стратег във Volkswagen Group

Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви намеренията си през следващата година да започне да предоставя електрически транспортни услуги в няколко европейски града, пише Financial Times. Услугите ще бъдат под новия бранд MOIA, а целта на групата е да стане лидер в градските транспортни услуги. Брандът ще има бюджет от стотици милиони евро, като първите транспортни схеми ще бъдат предложени в Хамбург и Берлин, където ще бъде и базирана компанията. След това се очаква услугите да станат достъпни в други държави от Европа, а по-късно и в САЩ, Китай и останалия свят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    "В големите градски зони има огромна нова тенденция да не си собственик на автомобил, а да използваш споделени услуги за транспорт, както и транспорт на повикване"

    "MOIA ще навлезе само в градове, където има желание за работа и от страна на градските власти. "

    >>> София не я бройте. Тук говорим за 520 коли на 1000 жители и кметствто чака да станат жител:кола = 1:1, за да прогласи благата вест на тържествена пресконференция

  • 2
    timtim avatar :-|
    Marin Pavlov

    Няма защо да се заблуждаваме, това е конкуренция на таксита и на UBER.
    UBER не са правили грешка, защото те не могат да си променят концепцията във всеки град, село иили паланка, в зависимост от местния дерибей.
    Но!
    Как се случиха нещата тук - имаше дълъг период през койте такситата не бяха регулирани. Колите бяха трошки, ползваха помпички, нямаха таксиметрови апарати и т.н.
    Тогава населението започна да се оплаква и бяха въведени регулации.
    Когато се появи UBER, те поискаха да извършват услугата, без да спазват тези регулации. Не става!

  • 3
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    Ще предлагат те. Колкото предлагаха и екологични дизели. Скапани, лицемерни арийчета..

  • 4
    emilm13 avatar :-P
    emilm13

    До коментар [#3] от "tvr18355030":

    Те и българите са арийци или ти си семит (т.е. не си българин)?! Важното е, че се усетиха, иначе скоро градския транспорт ще се внася от Китай!

  • 5
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    фолцваген откри маршрутките... :)

  • 6
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Електроколелото ми е екстра градски транспорт, препоръчвам го. А иначе няма лошо за електро споделен автомобилен транспорт, ама не и в София, тук не става, в тая кочинка се карат пушилници и то с предимство пред всеки друг вид транспорт...

  • 7
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Оф, добре, че не съм "тенденциозен", че с тези нови тенденции за това и онова, нямаше да мога да им насмогна...

  • 8
    nogica avatar :-P
    nogica

    достатъчно е да сложат мемблема на WV или Ауди,не дай се боже на порше или на бентли,ще убият всички селски гъзари :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK