Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 6 дек 2016, 11:50, 5000 прочитания

Volkswagen ще предлага електрически транспортни услуги

Частният градски транспорт по заявка ще тръгне първо в Хамбург и Берлин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел."
Томас Седран, стратег във Volkswagen Group
Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви намеренията си през следващата година да започне да предоставя електрически транспортни услуги в няколко европейски града, пише Financial Times. Услугите ще бъдат под новия бранд MOIA, а целта на групата е да стане лидер в градските транспортни услуги. Брандът ще има бюджет от стотици милиони евро, като първите транспортни схеми ще бъдат предложени в Хамбург и Берлин, където ще бъде и базирана компанията. След това се очаква услугите да станат достъпни в други държави от Европа, а по-късно и в САЩ, Китай и останалия свят.

Ако услугата се окаже успешна, тя може да генерира приходи от 2 млрд. евро до края на десетилетието и да създаде изцяло нов сегмент в транспортния сектор - частен градски транспорт по заявка, който да се конкурира с обществения градски транспорт. Производителите на автомобили отдавна търсят начин да навлязат по-навътре в градската среда и да разширят бизнеса си. Сега този процес е още по-ускорен заради нарастващата урбанизация и спада в продажбите на коли. "Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел", коментира Томас Седран, стратег във Volkswagen Group.


Нови тенденции

"В големите градски зони има огромна нова тенденция да не си собственик на автомобил, а да използваш споделени услуги за транспорт, както и транспорт на повикване", коментира още Седран. От Volkswagen ще опитат да отговорят на тази тенденция и да се фокусират върху нея, защото е все още неразработен напълно пазар и впоследствие може да отвори нови бизнес възможности. В момента всякакви нови начинания са добре дошли за Volkswagen, която продължава да трупа милиарди задължения от скандала с дизеловите двигатели, избухнал през септември 2015 г. и продължаващ до днес.

Компанията, която скоро заяви плановете си 25% от продаваните от нея коли през 2025 г. да бъдат електрически, ще
се възползва и от друга тенденция - за по-чисти градове и редуциране на вредните емисии в градските зони. Услугата MOIA ще използва електрически автомобили, създадени за различни цели и сглобени от други производители от групата на Volkswagen. Възможно е обаче и при първоначалното пускане на услугата да се използват вече готови автомобили като Volkswagen Transporter.



В хармония

MOIA ще навлезе само в градове, където има желание за работа и от страна на градските власти. В момента се водят разговори с 20 града от цяла Европа. Томас Седран коментира още, че в някои градове MOIA може да замени обществени транспортни услуги, които не се ползват оптимизирано и работят на загуба. Този подход е коренно различен от подхода на Uber, които навлязоха в голям брой градове, без да са говорили с местните власти, и в крайна сметка бяха забранена в редица от тях, сред които и София.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 719 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 970 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдебен изпълнител продава имоти на ТЦ-ИМЕ за над 24 млн. лв.

Търгът за двата парцела зад Централна гара в София ще бъде между Коледа и Нова година

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10