Томас Седран, стратег във Volkswagen Group
Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви намеренията си през следващата година да започне да предоставя електрически транспортни услуги в няколко европейски града, пише Financial Times. Услугите ще бъдат под новия бранд MOIA, а целта на групата е да стане лидер в градските транспортни услуги. Брандът ще има бюджет от стотици милиони евро, като първите транспортни схеми ще бъдат предложени в Хамбург и Берлин, където ще бъде и базирана компанията. След това се очаква услугите да станат достъпни в други държави от Европа, а по-късно и в САЩ, Китай и останалия свят.
Ако услугата се окаже успешна, тя може да генерира приходи от 2 млрд. евро до края на десетилетието и да създаде изцяло нов сегмент в транспортния сектор - частен градски транспорт по заявка, който да се конкурира с обществения градски транспорт. Производителите на автомобили отдавна търсят начин да навлязат по-навътре в градската среда и да разширят бизнеса си. Сега този процес е още по-ускорен заради нарастващата урбанизация и спада в продажбите на коли. "Клиентите имат нужда от промяна, както и самият автомобилен бизнес модел", коментира Томас Седран, стратег във Volkswagen Group.
Нови тенденции
"В големите градски зони има огромна нова тенденция да не си собственик на автомобил, а да използваш споделени услуги за транспорт, както и транспорт на повикване", коментира още Седран. От Volkswagen ще опитат да отговорят на тази тенденция и да се фокусират върху нея, защото е все още неразработен напълно пазар и впоследствие може да отвори нови бизнес възможности. В момента всякакви нови начинания са добре дошли за Volkswagen, която продължава да трупа милиарди задължения от скандала с дизеловите двигатели, избухнал през септември 2015 г. и продължаващ до днес.
Компанията, която скоро заяви плановете си 25% от продаваните от нея коли през 2025 г. да бъдат електрически, ще се възползва и от друга тенденция - за по-чисти градове и редуциране на вредните емисии в градските зони. Услугата MOIA ще използва електрически автомобили, създадени за различни цели и сглобени от други производители от групата на Volkswagen. Възможно е обаче и при първоначалното пускане на услугата да се използват вече готови автомобили като Volkswagen Transporter.
В хармония
MOIA ще навлезе само в градове, където има желание за работа и от страна на градските власти. В момента се водят разговори с 20 града от цяла Европа. Томас Седран коментира още, че в някои градове MOIA може да замени обществени транспортни услуги, които не се ползват оптимизирано и работят на загуба. Този подход е коренно различен от подхода на Uber, които навлязоха в голям брой градове, без да са говорили с местните власти, и в крайна сметка бяха забранена в редица от тях, сред които и София.
Томас Седран, стратег във Volkswagen Group
Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви намеренията си през следващата година да започне да предоставя електрически транспортни услуги в няколко европейски града, пише Financial Times. Услугите ще бъдат под новия бранд MOIA, а целта на групата е да стане лидер в градските транспортни услуги. Брандът ще има бюджет от стотици милиони евро, като първите транспортни схеми ще бъдат предложени в Хамбург и Берлин, където ще бъде и базирана компанията. След това се очаква услугите да станат достъпни в други държави от Европа, а по-късно и в САЩ, Китай и останалия свят.
8 коментара
"В големите градски зони има огромна нова тенденция да не си собственик на автомобил, а да използваш споделени услуги за транспорт, както и транспорт на повикване"
"MOIA ще навлезе само в градове, където има желание за работа и от страна на градските власти. "
>>> София не я бройте. Тук говорим за 520 коли на 1000 жители и кметствто чака да станат жител:кола = 1:1, за да прогласи благата вест на тържествена пресконференция
Няма защо да се заблуждаваме, това е конкуренция на таксита и на UBER.
UBER не са правили грешка, защото те не могат да си променят концепцията във всеки град, село иили паланка, в зависимост от местния дерибей.
Но!
Как се случиха нещата тук - имаше дълъг период през койте такситата не бяха регулирани. Колите бяха трошки, ползваха помпички, нямаха таксиметрови апарати и т.н.
Тогава населението започна да се оплаква и бяха въведени регулации.
Когато се появи UBER, те поискаха да извършват услугата, без да спазват тези регулации. Не става!
Ще предлагат те. Колкото предлагаха и екологични дизели. Скапани, лицемерни арийчета..
До коментар [#3] от "tvr18355030":
Те и българите са арийци или ти си семит (т.е. не си българин)?! Важното е, че се усетиха, иначе скоро градския транспорт ще се внася от Китай!
фолцваген откри маршрутките... :)
Електроколелото ми е екстра градски транспорт, препоръчвам го. А иначе няма лошо за електро споделен автомобилен транспорт, ама не и в София, тук не става, в тая кочинка се карат пушилници и то с предимство пред всеки друг вид транспорт...
Оф, добре, че не съм "тенденциозен", че с тези нови тенденции за това и онова, нямаше да мога да им насмогна...
достатъчно е да сложат мемблема на WV или Ауди,не дай се боже на порше или на бентли,ще убият всички селски гъзари :-)