Amazon представи първия си физически магазин без каси

Магазините Amazon Go няма да имат каси

Amazon представи първия си физически магазин без каси

Amazon Go е само една от трите възможности за разширение в този сегмент на компанията

19896 прочитания

Магазините Amazon Go няма да имат каси

© Jason Redmond


Най-големият онлайн търговец в света Amazon представи първия си физически магазин без каси, съобщава Wall Street Journal. Магазинът, който носи името Amazon Go, е един от поне трите формата на физически обекти, които компанията разглежда. Проектът беше представен в понеделник, а първият магазин ще отвори врати в Сиатъл през 2017 г. В този тип магазин ще се предлагат вече опаковани продукти и готови храни и най-вероятно компанията първо ще събере информация как реагират клиентите, преди постепенно да разшири Amazon Go и по други места.

В бъдеще Amazon може да навлезе на територията на големите ритейлъри, сред които са Target и Wal-Mart. Amazon Go е магазин за хранителни стоки, но от Amazon имат планове за отваряне и на други магазини с различен асортимент продукти.

Двата други формата, за които се знае, че Amazon се насочва, са по-големи магазини от представения проект. Информацията е от източниците на Wall Street Journal. През ноември технологичният екип на Amazon е одобрил идеята за откриване на големи, мултифункционални магазини. В плановете влизат и драйв-тру магазини.

Този подход се възприема и като признание, че клиентите не искат всичко да се пазарува онлайн, а имат нужда от физически контакт със стоките и личен избор. Поради същата причина Amazon отвори преди повече от година книжарница в мол в Сиатъл, след това добави още две в Сан Диего и Портланд, щата Орегон, а планира такива и за Чикаго и Бостън.

Засега на тези места ще се извършва нищожна част от търговията на компанията, която за тази година се очаква да приходите й да достигнат 135 млрд. долара.

Новото поколение

В магазините на Amazon по план няма да има каси, а при покупка на продукт неговата стойност да бъде начислена към сметката на клиента в Amazon. Компанията предвижда да отвори над 2000 физически магазина в САЩ. За сравнение, веригата Kroger в момента разполага с 2800 локации в страната. Планът е част от по-големия проект на Amazon, наречен Como, чиято цел е Amazon да достигне до по-голям дял от продажбите в хранителния сектор. Така Amazon може да си осигури още по-доминантно присъствие в ритейл сектора, където засега разчита само на онлайн услугите си.

Отварянето на магазините би продължило и тенденцията онлайн гигантите и традиционните ритейлъри да се конкурират, като навлизат в полето на другия. Досега основно Wal-Mart се опитваше да вземе дял от онлайн продажбите на Amazon, като насочи голяма част от бюджета си към оптимизиране на онлайн пазаруването от веригата. Сега Amazon ще се опита да направи обратното. Големият коз в ръкава на Amazon са технологиите, с които разполага, които ще направят пазаруването много по-бързо и лесно, без да има нужда да се чака на опашките за каси.

Практиката досега

Досега Amazon беше насочена към хранителните стоки само чрез услугата си Amazon Fresh - абонаментна услуга, която обещава доставката на свежи продукти чрез онлайн поръчки. Логистичният процес около Amazon Fresh обаче е изключително сложен и не спечели нужното доверие сред клиентите. Според Kantar Retail само 1% от продуктите в САЩ са били купени чрез онлайн услуги. Пазарът за тези продукти възлиза на 674 млрд. долара. Според някои слухове Amazon може да се заеме с доставките на продукти на своите конкуренти от Target, но по думите на говорителка на компанията "такъв сценарий е с малка вероятност за реализация".

Как се пазарува

- За пазаруването ще е нужно мобилно устройство, на което да е свалено приложението за пазаруване на Amazon.

- Специални сензори в магазина засичат кои продукти взимат потребителите и изпращат сметката директно в акаунта им в Amazon, ако стоката не бъде върната на мястото ѝ.

- Засега компанията не дава информация как ще се защити от кражби на стоки и дали служители ще проверяват за лична карта при купуване на алкохол.

- Ако този модел е успешен, това би вдигнало многократно интереса към всички услуги на компанията и би довел до революция в пазаруването във физически магазини.

Най-големият онлайн търговец в света Amazon представи първия си физически магазин без каси, съобщава Wall Street Journal. Магазинът, който носи името Amazon Go, е един от поне трите формата на физически обекти, които компанията разглежда. Проектът беше представен в понеделник, а първият магазин ще отвори врати в Сиатъл през 2017 г. В този тип магазин ще се предлагат вече опаковани продукти и готови храни и най-вероятно компанията първо ще събере информация как реагират клиентите, преди постепенно да разшири Amazon Go и по други места.

В бъдеще Amazon може да навлезе на територията на големите ритейлъри, сред които са Target и Wal-Mart. Amazon Go е магазин за хранителни стоки, но от Amazon имат планове за отваряне и на други магазини с различен асортимент продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход