Всеки трети българин има желание да стане предприемач

В страната правенето на бизнес се харесва повече, но страхът за започване расте, сочи световно изследване на GfK

Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен
Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен    ©  Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен
Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен
Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен    ©  Източник: Доклад за предприемачеството, иницииран от Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен

Тридесет и четири процента от българите имат желание да станат предприемачи, а 20% са убедени, че притежават качествата да създадат бизнес. Една четвърт не биха се отказали от намерението си да започнат собствен бизнес, ако семейството и приятелите им се опитат да ги разубедят. За сравнение - средно 47% от европейците изразяват желание да станат предприемачи, а 40% се чувстват подготвени за това.

Това показва годишен доклад за предприемачеството, иницииран от фирмата за директни продажби Amway в партньорство с Техническия университет в Мюнхен. Изследването е проведено от GfK в периода от април до юни 2016 г., когато са интервюирани над 50 000 мъже и жени между 14 и 99 години от 45 държави. България участва в проучването за втора поредна година.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се