С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 дек 2016, 17:06, 4844 прочитания

Активно пазаруващите онлайн български потребители нарастват със 7%

Въпреки че поръчките през интернет растат, много от плащанията се правят при доставката в брой

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всеки пети отказва покупка, ако не може да плати с карта.
Българските потребители, които пазаруват онлайн няколко пъти в месеца, нарастват със 7% през тази година в сравнение с 2015 г. Това показва изследване на агенция за пазарни проучвания "Ноема" по поръчка на картовия оператор "Visa Европа". Така делът на пазаруващите няколкократно в месеца през глобалната мрежа се покачва на 40% от всички анкетирани. Въпреки нарастването на този вид разплащане наложеният платеж кеш при получаване на поръчаната стока остава най-популярното средство, като при него има понижение от само 2% на годишна база. Така 38% от анкетираните все още плащат в брой, въпреки че купуват през интернет. Около 22% от хората плащат с дебитна карта. Интересно е да се отбележи, че делът на плащащите с кредитна карта се увеличава от 4% на 8% през тази година в сравнение с 2015 г.
Най-популярните стоки

Най-популярните стоки за купуване онлайн са на първо място дрехи и обувки, а също така и самолетни билети, билети за концерти, почивки и техника. "Тази Коледа почти един от трима българи ще избере електронни разплащания като начин да плати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници и 29% ще платят за разходите си по време на празниците онлайн", каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Почти половината от потребителите предпочитат български онлайн магазини. Според данните 20% от потребителите отказват да пазаруват, ако нямат възможност да платят с карта. Проучването също така показва, че над 2/3 от потребителите, които живеят в други градове извън София, купуват през глобалната мрежа дрехи и обувки.


Моля, платете при банката

Красимира Райчева коментира и съществуващият проблем с плащането на ПОС терминал на задължения към държавната администрация, което често се отказва под различни претексти на потребителите. "Аз сама съм попадала в ситуация, в която ми е отказвано разплащане с карта от служители на държавната администрация. Когато обаче се прояви повече настоятелност, в крайна сметка се оказва, че такова е възможно и именно това искам да посъветвам потребителите – да бъдат по-настоятелни. Visa работи активно с представители на държавната администрация за увеличаване безкешовите разплащания като елемент на намаляване на сивата икономика", добави още Райчева.

Двуцифрен ръст



По последни данни на БНБ за картовите операции сумата на безкешовите разплащания се увеличава с 23% на годишна база през първата половина на 2016 г., което е най-високият ръст от 4 години насам. С годините средната сума на едно безкешово разплащане се повишава от 64 лв. на 70 лв. "В сравнение със страните от Западна Европа у нас плащанията с карта онлайн все още са на значително по-ниско ниво. Що се отнася до страните от нашия регион, България сме напред, като двуцифреният ръст на тези разплащания е многозначителен на фона на ръста на икономиката", коментира още Райчева.

Таргет групите

Eлектронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18 - 35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36 - 55 е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец. Трябва да се отбележи, че в проучването не попадат хора на възраст над 55 г. Освен това около 2/3 от анкетираните получават над 800 лв. на месец.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1934 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1361 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пловдивски фирми ще привличат служители от райони с висока безработица

Кампанията започва от Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и Стамболийски, по-късно ще обхване и други градове

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата