Японската Asahi купува източноевропейските брандове на AB InBev за 7.8 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Японската Asahi купува източноевропейските брандове на AB InBev за 7.8 млрд. долара

Японската Asahi иска да увеличи дяла на продажбите си извън страната

Японската Asahi купува източноевропейските брандове на AB InBev за 7.8 млрд. долара

Цената на сделката надхвърли първоначалните очаквания

8357 прочитания

Японската Asahi иска да увеличи дяла на продажбите си извън страната

© Toru Hanai


Японската пивоварна компания Asahi обяви, че ще купи петте бранда на AB InBev в Източна Европа, обявени за продажба, съобщава Reuters. Сделката ще бъде на стойност 7.8 млрд. евро, което е много над очакваното. Първоначално се смяташе, че AB InBev ще продаде брандовете си за малко над 5 млрд. долара. Сред кандидатите освен японската Asahi бяха чешката инвестиционна група PFF и консорциум между унгарската енергийна група Mol, полския производител на сокове Maspex Wadowice и застрахователната група PZU. AB InBev, която завърши сделката по сливането си с британската SABMiller по-рано през годината и в момента е убедителен глобален лидер по производство на бира, обяви отдавна намеренията си да се раздели с някои от марките, произвеждани от SABMiller в Източна и Централна Европа.

Марките включват чешката Pilsner Urquell, която е сред лидерите на чешкия пазар, полските Tyskie и Lecher и унгарската Dreier. Продажбата на брандовете беше част от сделката с регулаторните органи, за да бъде позволено сливането със SABMiller, което надхвърли 100 млрд. долара. Сделката стана факт след дълги преговори и компромиси от всички страни.

Сделката

Сделката най-вероятно ще бъде приключена през първата половина на следващата година. Това би било най-голямата придобивка в историята на Asahi, както и поредната сделка на японската фирма в Европа. Asahi и преди е търгувала със SABMiller, като изкупи правата върху марките им Peroni и Grolsch, произвеждани в Западна Европа. Стойността на сделката я прави и най-голямото придобиване зад граница на японски пивовар.

Азиатският производител ще се опита да се справи с намаляващия растеж на японския пазар. Именно заради това ще плати по-висока цена от първоначално очакваната. Възможно е японската компания да направи и други покупки зад граница, които да спомогнат за разширението на операциите й за сметка на забавящото се потребление на вътрешния пазар. Очаква се масовото навлизане на Pilsner Urquell в Япония, която е най-известната марка от купените, да спомогне за повишаване на търсенето на бира в страната.

Промяна на баланса

В изявление относно сделката от Asahi коментираха, че след купуването на марките продажбите зад граница ще отговарят за почти една четвърт от всички продажби на компанията. Към октомври този процент беше 16. "Новите придобивки ще спомогнат за заздравяване на бизнес платформата ни и Asahi ще се радва на спокоен растеж в Европа", се казва още в изявлението.

Източниците на Reuters коментират, че Asahi е била фаворит за купуването на марките заради дистрибуционните си канали по света. Акциите на Asahi загубиха 6.4% от цената си, което показва, че инвеститорите имат въпроси около придобиването и особено как точно ще бъде финансирано то. С тази сделка японските компании са направили през тази година придобивания в чужбина за 87 млрд. долара.

Японската пивоварна компания Asahi обяви, че ще купи петте бранда на AB InBev в Източна Европа, обявени за продажба, съобщава Reuters. Сделката ще бъде на стойност 7.8 млрд. евро, което е много над очакваното. Първоначално се смяташе, че AB InBev ще продаде брандовете си за малко над 5 млрд. долара. Сред кандидатите освен японската Asahi бяха чешката инвестиционна група PFF и консорциум между унгарската енергийна група Mol, полския производител на сокове Maspex Wadowice и застрахователната група PZU. AB InBev, която завърши сделката по сливането си с британската SABMiller по-рано през годината и в момента е убедителен глобален лидер по производство на бира, обяви отдавна намеренията си да се раздели с някои от марките, произвеждани от SABMiller в Източна и Централна Европа.

Марките включват чешката Pilsner Urquell, която е сред лидерите на чешкия пазар, полските Tyskie и Lecher и унгарската Dreier. Продажбата на брандовете беше част от сделката с регулаторните органи, за да бъде позволено сливането със SABMiller, което надхвърли 100 млрд. долара. Сделката стана факт след дълги преговори и компромиси от всички страни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    pukii avatar :-|
    pukii

    Като изключим Пилзнер, другите марки не са толкова известни. По-скоро са местни - изглежда добра сделка за продавача!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK