С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 дек 2016, 13:38, 5856 прочитания

Възвращаемостта на фармацевтичните компании от разработки на нови лекарства спада

Директорите на компаниите изчакват новата политика на Тръмп

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Възвращаемостта на инвестициите в нови разработки сред най-големите производители на лекарства в света е намаляла до най-ниското си ниво през последните шест години. Това съобщава Financial Times, позовавайки се на доклад на Deloitte. Според него бъдещето изглежда песимистично и скоро няма да има подобрение в сектора. Анкетата показва нарастващите проблеми в индустрията, за която се очаква да изхарчи стотици милиарди долари в близките години. Разработките на нови лекарства са нужни, за да останат компаниите конкурентни на пазара. В същото време фирмите са критикувани сериозно от политиците заради високите цени на лекарствата.

Очакваната средна възвращаемост при първите 12 инвеститора в разработване на лекарства е спаднала до 3.7% през 2016 г. Само преди шест години този показател беше 10.1%, когато и Deloitte са изготвили първия си доклад. Средната цена за разработка на лекарство през този период се е вдигнала до над 1.5 млрд. долара при 1.2 млрд. през 2010 г.


Тежестта на цените

Колин Тери, партньор в Deloitte, коментира, че напрежението поради високите цени на лекарствата е оказало влияние. Цените на лекарствата са най-високи веднага след като бъдат патентовани и одобрени от страна на регулаторните органи. Към 2016 г. се отчита осезаем спад на най-високите цени спрямо първоначалното изследване на Deloitte. Пиковите продажби през 2016 г. отговарят за 816 млн. долара, а през 2010 г. постъпленията от тях са били 816 млн. "Нищо не ни кара да мислим, че през следващите няколко години напрежението ще намалее и тенденцията ще се обърне", коментира той пред Financial Times.

Още по-голям проблем за компаниите се оказва времето, нужно за да бъде пуснато едно лекарство на пазара. В момента средно този процес изисква 14 години, в които се включват не само разработването и лабораторната работа, но и патентоването и лицензирането. "Всичко това повдига въпроси как точно се справят с процеса компаниите", коментира Тери. Deloitte отбелязва, че възвращаемостта от сливания и придобивания през последните години също е спаднала. През следващите години най-вероятно ще има по-голям брой сливания, защото големите фармацевтични компании ще се опитат да подобрят възвращаемостта си.




Ефектът "Тръмп"

Фармацевтичните инвеститори първоначално приеха добре избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ през ноември, като очакванията бяха, че администрацията на милиардера ще заеме по-добра позиция относно тежестта върху цената на лекарствата. Мениджъри в сектора след това коментираха, че най-вероятно политическото напрежение няма да бъде свалено.

Оливие Брандикорт, изпълнителен директор на Sanofi, коментира през миналия месец, че не би поел риска да твърди, че новата президентска администрация няма да обърне внимание на цените. Сър Андрю Уити, изпълнителен директор на GlaxoSmithKline, заяви "инвеститорите няма да плащат на сляпо за иновации" и ще изчакат да видят каква ще бъде бъдещата политика на САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1060 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1885 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Vivendi купува дял от Mediaset на Берлускони

Акционерите са разтревожени от евентуално завземане на контрола над компанията

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата