easyJet пуска полети от Варна до Лондон и Берлин
Компанията се цели в британските и германските туристи през лятото
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Нискобюджетната авиокомпания easyJet пуска полети от Варна до Лондон и Берлин. Така летището в морския град става второ за превозвача в България, след като от 2007 г. извършва редовни полети от София. Капацитетът на българския пазар се очаква да нарасне с около 30% през 2017 г., предлагайки по-голям избор за полети на достъпни тарифи за българските пътници, както и докарвайки повече туристи в региона, съобщиха от авиопревозвача.
Полетите от Варна до Лондон Гетуик ще започнат на 6 юни догодина и ще се извършват три пъти седмично през лятото във вторник, сряда и събота. От 28 юни тръгват и директните полети до Берлин два пъти седмично в сряда и събота до летище Шьонефелд. От компанията съобщиха, че очакват да превози над 18 000 пътници по двата нови маршрута през първото лято на дейност във Варна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Това е добре, че Изиджет си разраства пазара, който последните години е все по-малък и по-малък. Варна и Бургас, колкото и хубави летища да са, не са София и много малко компании могат да си позволят да поддържат редовни линии. Ще видим какво ще стане при тях, защото лятото има засилен пътникопоток и по-добре е за туристите да пътуват с нискотарифни, но редовни полети, отколкото с чартъри.
Причината всичкият бизнес да се концентрира в София е, че провинциалните градове (с изключение на близкия до София Пловдив) са изолирани от чужбина: с малки изключения няма редовни директни полети, а малкото такива имат много неудобни слотове.
Крайно време е и у нас да се задейства моделът на т.н. "public service obligation": т.е. държавата да обяви конкурс за субсидирани редовни полети. Варна и Бургас следва да имат редовни целогодишни полети до всеки милионен град в ЕС ( а такива са общо около 15). Така ще могат да станат привлекателни за аутсорсване на бизнес услуги.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.