С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 14 дек 2016, 16:46, 19701 прочитания

България губи позиции при най-атрактивните аутсорсинг дестинации

Повишените разходи и рискове пред бизнеса са основна причина за спада в индекса на Cushman&Wakefield

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България губи сериозни позиции при най-перспективните аутсорсинг дестинации в света, показва годишната класация на консултантската компания Cushman&Wakefield. Въпреки че продължава да е сред 10-те топ държави, тя губи цели пет места и вече е на 7-а позиция.

Причината са увеличените разходи и рискове пред бизнеса. Тези фактори не са изненада заради повишените разходи за труд и ръста в цените на имотите и наемите. Политическата несигурност най-вероятно също оказва влияние върху рисковете, както и близостта до конфликтни точки като Турция и Близкия изток.


Разходите са с най-голям дял при определяне на позицията в класацията – 50%, рисковете формират 20%, а 30% са условията за опериране на компаниите от ВРО сектора (Business process outsourcing). Там България е втора, а пред нея е само Литва. Страната ни е и в групата на така наречените Pioneering локации, където са все още развиващите се дестинации – първа в тази група е Виетнам. В другата група са т.нар. Maturе, или зрели пазари, където лидер е Румъния, а намират място и държави като САЩ, Ирландия, Франция. Понякога от тази група се насочват и бизнеси към първата.

От останалите европейски държави, в които аутсорсинг индустрията тепърва навлиза, в най-перспективните 15 страни са включени още Сърбия, Турция и Испания. В тази група Виетнам запазва лидерската си позиция заради все още сравнително ниските разходи за ВРО бизнеса. Второто място е за Перу, като страната се придвижва с една позиция напред. Топ 5 се допълва от Литва, Ел Салвадор и Индонезия, която е нов играч в класацията.

Същевременно от вече установените и зрели пазари, които привличат аутсорсинг индустрията, лидер е Румъния заради ниските разходи и условията за опериране на компаниите.



Един от най-активните сектори при аутсорсинга е банковият, който е особено притиснат от необходимост да намалят разходите и прехвърлят към обособени центрове счетоводните си операции, операциите, свързани с човешките ресурси, и други доставки. Brexit също оказва влияние върху този процес, но за съжаление България досега не е печеливша от тези тенденции.

Сред другите активни индустрии са IT, бизнес анализ и пазарни проучвания, софтуерната и други.
Според анализаторите заплащането в региона остава относително ниско и ще догонва още дълги години това в развитите държави, което ще го прави все още атрактивен. Липсата на подготвени кадри се посочва като основен проблем – нещо, с което вече се сблъсква и България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 483 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 504 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търси се: Кой да разпределя 40 млн. евро рискови дялови инвестиции

ЕИФ ще избере мениджъри, които до края на 2017 г. да започнат да финансират малки и средни компании

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10