С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 дек 2016, 19:26, 2867 прочитания

Седмични новини за ритейл

Калориите върху етикетите станаха задължителни, Над 16% от българите са пазарували онлайн през 2016 г., Потреблението в България е 53% от средното за ЕС, Еврокомисията глоби Sony, Panasonic и Sanyo за картел за батерии, Брюксел отбелязва ръст на пивоварната индустрия в Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Калориите върху етикетите станаха задължителни


От 13 декември върху етикетите на продуктите е задължително да се изписва и тяхната хранителна стойност. Това гласи Европейският регламент 1169 от 2011 г., целящ да улесни информирания избор на потребителите, като задължи производителите да предоставят точно определена информация за продуктите си. В същото време Брюксел даде няколко години гратисен период на компаниите, за да се подготвят и изпълнят изискванията.
Преди две години влезе в сила първата и основна порция задължителни данни, които трябва да съдържат етикетите на хранителните продукти. Сред тях са размерът на шрифта (не по-малко от 1.2 мм или 0.9 мм за опаковки, по-малки от 80 кв. см), открояващо се вписване на съдържащите се алергени в съставките. Или да бъде посочено, ако към месния продукт е добавен протеин от друго месо, ако водата в него е повече от 5%, на коя дата е замразен и др.
От 13 декември тази година върху етикетите трябва се декларира задължително и хранителна информация за: енергийна стойност (формат kJ/kcal), мазнини, наситени мастни киселини, въглехидрати, захари, белтъчини, сол. За сравнение – досега действащото законодателство изискваше задължителното оповестяване на тези факти само за продукти с хранителни и здравословни претенции (чe дадена храна има специални хранителни свойства или че съществува връзка между храната и здравето) или с претенции за съдържание на значително количество витамини и минерали.
Изискването не е ново за компаниите. Досега те имаха възможност доброволно да обявят енергийната стойност на произвежданите от тях продукти и повечето го направиха още преди изтичане на крайния срок.
С въвеждането на изискването за предоставяне на хранителна информация задълженията на фирмите по регламент 1169 приключват. Но Брюксел оставя отворена врата за нови претенции към етикетите.

Над 16% от българите са пазарували онлайн през 2016 г.

Делът на българите, пазарували онлайн за лични цели, е намалял до 16.6% през 2016 г. Най-активни при поръчването на стоки или услуги по интернет са младите хора на възраст между 16 и 34 години, отчита годишното изследване на Националния статистически институт (НСИ). Година по-рано пазаруващите в интернет са били 18.5%, а през тази година нивото им се връща на това от 2014 г.
Жените (17.1%) са по-активни в онлайн пазаруването от мъжете (16.1%). По интернет най-често се купуват дрехи и спортни стоки, следват предмети за дома и покупките, свързани с пътувания или хотелски резервации.
Повечето продукти са закупени от продавачи от България (87.4%), но немалко пазаруват в интернет магазини от други европейски страни (41.4%) или от други държави извън ЕС (18.7%).
По-голяма част от купувачите са поръчвали стоки или услуги между един и два пъти (42.9%), а преобладаващата обща стойност на покупките е до 200 лева.
Основните пречки пред пазаруването в интернет са трудности при намиране на информация за гаранцията и правата на купувачите; по-дълго време за доставка от посоченото в сайта и технически проблем по време на поръчване или плащане.



Потреблението в България е 53% от средното за ЕС

През 2015 г. фактическото индивидуално потребление (ФИП), измерващо материалното благосъстояние на домакинствата, на човек от населението, варира от 53% за България до 137% за Люксембург от средното равнище в EС.
Данните, публикувани от Евростат, показват, че равнището на ФИП на човек от населението е най-високо в Люксембург - 37%, и Германия - 23% над средното за ЕС ниво. Австрия, Дания, Белгия, Финландия, Великобритания, Франция, Холандия и Швеция отчитат нива между 10% и 20% над средното за ЕС.
В Италия, Ирландия и Кипър равнищата на ФИП са до 10% под средното за ЕС, в Испания, Литва, Португалия и Малта са от 10 до 20%, а в Чехия, Гърция, Словакия, Словения, Полша и Естония - от 20 до 30% по-ниски от средното за ЕС-28.
Латвия и Унгария имат от 30 до 40% по-ниско равнище, а Румъния, Хърватия и България - над 40% по-ниско равнище на този показател от неговото средно ниво за държавите от ЕС.
Повишение е регистрирано в Румъния, България (53% към 49%), Литва и Естония. Най-голямо намаление е регистрирано в Люксембург, Холандия, Австрия и Гърция.

Еврокомисията глоби Sony, Panasonic и Sanyo за картел за батерии

Европейската комисия глоби Sony, Panasonic и Sanyo за ценови картел при батериите за лаптопи и мобилни телефони. Трите компании са глобени с общо 166 млн. евро, защото са нарушавали антикартелните разпоредби заедно със Samsung SDI, която обаче не е глобена, тъй като е уведомила властите за случая.
Ценовият сговор между четирите компании е повлиял цените на множество стоки, продавани на европейските потребители, каза еврокомисарят по въпросите на конкуренцията Маргрете Вестагер.
Разследване на Брюксел установи, че представители на компаниите над четири години са се срещали многократно, най-често в Азия, за да планират начини да избегнат конкуренцията на пазара на литиево-йонни батерии.

Брюксел отбелязва ръст на пивоварната индустрия в Европа

Продажбите на бира в Европа са за повече от 110 млрд. евро през 2015 г. Консумацията на бира в ЕС се е повишила с 1%, а производството - с 1.4%. От производството и продажбите на бира се генерират 42 млрд. евро бюджетни приходи за 28-те страни на ЕС, като само приходите от акциз са 11 млрд. евро. Това показва проучването "Бирата свързва Европа със света" на международната консултантска фирма Royal Haskoning DHV, данни на Евростат и пивоварите на Европа.
По данни на ЕК бирата отбелязва 18% ръст в износа за периода 2014-2015 г. Пивото е най-бързо растящият по експортна стойност продукт и е сред първите в топ 10 храни и напитки на ЕС по приходи от износ за трети пазари. През 2015 г. основните дестинации за експорт на европейска бира са САЩ, Китай и Канада. Пивоварните компании в ЕС са сред трите най-значими вносителя за 97 държави извън Европейската общност.
Директно заетите в пивоварния бранш през 2015 г. са 122 хил., а всяко работно място генерира 7 други по веригата на доставките и 11 в сектора на търговията чрез магазините и заведенията. Индиректната заетост от производството и продажбите на бира се изчислява на 2.3 млн. работни места.

Накратко

Съветът на ЕС съобщи, че е решил да запази за догодина квотите за България и Румъния за улов на цаца и калкан в Черно море. Българските и румънските рибари и догодина ще имат правото на улов на 11 475 цаца и 86.4 тона калкан.

На 15 декември "dm България" открива своя 65-и магазин в страната и 27-и в София - в жк "Свобода", на ъгъла на улиците "Ген. Никола Жеков" и "Народни будители".

IKEA отчете рекордна печалба от 4.2 млрд. евро за изминалата си финансовата година. Общо продажбите са нараснали със 7.1% до 34.2 млрд. евро за финансовата 2016 г., която приключи през август.

До 2012 г. американската верига Starbucks ще отвори в световен мащаб 12 хил. нови кафенета, някои от които във високия сегмент, за да ускори растежа си и да подобри рентабилността си.

Японската пивоварна компания Asahi Group обяви, че купува пет марки бира в Централна и Източна Европа за 7.3 млрд. евро (7.8 млрд. долара).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното

Технологичната компания се опитва да овладее разходите и се фокусира върху бизнеса с услуги заради силния държавен контрол при игрите

17 авг 2019, 3 прочитания

TAD Group ще заведе ответно дело срещу България TAD Group ще заведе ответно дело срещу България

Американската компания-майка също е собственост на обвиняемия Иван Тодоров

17 авг 2019, 390 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Технологичните предприемачи търсят начин да изгладят отношенията си с Доналд Тръмп

Компаниите от Силициевата долина се срещнаха с новия президент на САЩ, след като по време на кампанията почти всички подкрепяха Хилари Клинтън

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива