На старта: GO

Amazon променя класическата търговия, а традиционните вериги се насочват към интернет

Двигател на растежа

E-търговията движи растежа на голяма част от големите вериги по света (тук влизат ритейлъри от всякакви сегменти), се казва в доклад на Deloitte за ритейл индустрията. Средният ръст на продажбите през сайтовете на веригите е бил малко над 20% през последната отчетена година, докато средният растеж на приходите им в основния бизнес е бил едва 3%. Въпреки това около 20% от проучените над 170 водещи компании все още са нямали възможности на сайтовете си за плащания.

А всичко изглеждаше толкова просто преди 20 години - имахме традиционните хипермаркети, които се бореха помежду си за всеки клиент, като откриваха още и още магазини, правеха кампании и всякакви промоции. Продажбите им растяха, а сънят им беше смущаван главно от развитието на дискаунт веригите. Гигантите в сектора обаче тревожно хвърляха око и към интернет възхода на Amazon, който започна с продажби на книги и техника, но постепенно премина към всякакви стоки и продукти. Онлайн търговецът от доста време се оглеждаше за навлизане в продажбите на храни, но поне допреди три години това не беше важна част от стратегията му. С пускането на новия формат Amazon Go сега компанията обяви амбициите си постепенно да отхапе сериозно парче от пазара на традиционните вериги, и то чрез отварянето на физически обекти (макар и със съвсем нова идея). В същото време конкуренти като Wal-Mart също не спят и навлизат все по-широко в основния бизнес на Amazon: е-търговията. Но едно е ясно: всичките планове и стратегии променят ритейл сектора изоснови.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове