Новият брой: Накъде след вота
Close

На старта: GO

Amazon променя класическата търговия, а традиционните вериги се насочват към интернет

Двигател на растежа

E-търговията движи растежа на голяма част от големите вериги по света (тук влизат ритейлъри от всякакви сегменти), се казва в доклад на Deloitte за ритейл индустрията. Средният ръст на продажбите през сайтовете на веригите е бил малко над 20% през последната отчетена година, докато средният растеж на приходите им в основния бизнес е бил едва 3%. Въпреки това около 20% от проучените над 170 водещи компании все още са нямали възможности на сайтовете си за плащания.

А всичко изглеждаше толкова просто преди 20 години - имахме традиционните хипермаркети, които се бореха помежду си за всеки клиент, като откриваха още и още магазини, правеха кампании и всякакви промоции. Продажбите им растяха, а сънят им беше смущаван главно от развитието на дискаунт веригите. Гигантите в сектора обаче тревожно хвърляха око и към интернет възхода на Amazon, който започна с продажби на книги и техника, но постепенно премина към всякакви стоки и продукти. Онлайн търговецът от доста време се оглеждаше за навлизане в продажбите на храни, но поне допреди три години това не беше важна част от стратегията му. С пускането на новия формат Amazon Go сега компанията обяви амбициите си постепенно да отхапе сериозно парче от пазара на традиционните вериги, и то чрез отварянето на физически обекти (макар и със съвсем нова идея). В същото време конкуренти като Wal-Mart също не спят и навлизат все по-широко в основния бизнес на Amazon: е-търговията. Но едно е ясно: всичките планове и стратегии променят ритейл сектора изоснови.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stankoyordanov avatar :-|
    Станко Йорданов
    • + 2

    Всъщност по-правилно е да се каже, че Амазон има нужда от инфраструктура за локална търговия, а не от физически магазини. Физическите им магазини се изграждат като удобни магазини с план за множество локации, а не като големи хипермаркетинг. Причината е, че амазон вече развива локална търговия чрез Амазон Фреш - доставката на хранителни покупки до домовете, включително и с бързи доставки до няколко часа. За да реализират експанция на Фреш звеното, а и за да съкратят още повече времето за супербързите доставки, са им необходими множество гъсто разположени складове, включително и във формата на магазини, за да увеличат ефективността си. А идеята за безкасовото обслужване е страхотна реклама на започващата трансформация.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал