С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 дек 2016, 13:33, 12056 прочитания

"Карлсберг България" е увеличила приходите си с 20% през 2016 г.

За втора поредна година пазарът на бира отбелязва ръст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2016 г. нетните приходи от продажби на "Карлсберг България" се увеличават с 20%. Това е най-големият ръст от присъствието на компанията на българския пазар от 2004 г. досега, съобщи изпълнителният директор Деян Беко. През миналата година общите приходи на компанията нараснаха с над 16% и достигнаха 109.3 млн. лв. Това означава, че оборотът за тази ще е над 130 млн. лв. Другите два големи производителя - "Загорка" и "Каменица" бяха отчели продажби за по около 140 млн. лв. през 2015 г.

От началото на годината до края на ноември "Карлсберг България" е най-бързо развиващото се дружество в бирения бранш в страната. Продадените количества са се увеличили с 26.6%, а пазарният дял е нараснал с 4.3% и достига 27% за 11-те месеца, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг директор на компанията, като цитира данни на Nielsen A/S.


Марки и инвестиции

Марката "Пиринско" отбелязва 25% ръст на продажбите в обем и увеличава пазарния си дял до 16.4%. Тя е пазарен лидер при бирите и бира №1 в София, посочи Братанов.

"Шуменско" - другият местен бранд на "Карлсберг България", отбелязва 32% ръст в обем за 11-те месеца и достига пазарен дял от 8.8%. Успехите на "Шуменско" се дължат основно на новата стъклена бутилка от 0.33 мл – известната "Бомбичка", която компанията върна на пазара в началото на активния сезон по повод нейния 50-годишен юбилей. На практика тази бутилка отвори нов сегмент в стъклените опаковки за многократна употреба. "Поехме голям риск, но успяхме да обърнем нагласите и да върнем на хората навика да пият бира от 330 мл стъклена бутилка. Инвестицията в проекта е за 4 млн. лв.", коментира Теодор Несторов, бранд мениджър на "Шуменско".



Марките на "Карлсберг България" във високия ценови сегмент - Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, германската пшеничена бира Erdinger и белгийската Grimbergen, също отбелязват ръст, като той е най-висок при Budweiser – 270%, уточни Бранимир Братанов.

Компанията продължава да е лидер на пазара на сайдер с марката Somersby, която държи 55.8% в обем и 63.1% в стойност от пазара на сайдери в страната, посочи Братанов.

През 2016 г. "Карлсберг България" е инвестирала 11.6 млн. лв. в двата си завода в Благоевград и Шумен, в пречиствателна станция и в подкрепа на марките си. От 2004 г., когато компанията стъпва на българския пазар, досега направените инвестиции са за 198 млн. лв., обобщи Деян Беко.

6% ръст на бирения пазар

За 11-те месеца на 2016 г. пазарът на бира в страната отбелязва 6% ръст в обем и 7% в стойност по данни на Nielsen A/S. Това е най-високият ръст, отчитан досега", съобщи Братанов, като се позова на данни на Nielsen A/S. По думите му това е резултат от слънчевото лято, силния туристически сезон и множеството нови предложения, направени от бирените компании в страната.

По данни на Съюза на пивоварите общият пазар на бира през 2015 г. е бил 5.3 млн. хектолитра, което е с 2% повече от 2014 г. Това означава, че 2016 г. е втора поредна на нарастване след няколко години на свиващи се продажби на бира в страната.

През 2016 продадените в заведения (т. нар. студен пазар) количества падат с 4%, но се задържат на нивата от 2015 като стойност, посочи Братанов. Консумацията на бира в домовете се увеличава и т.нар. топъл пазар отбелязва ръст от 8% като количества, съобщи Братанов.
Продажбите на бира в големите търговски вериги и хипермаркети отбелязват 18% ръст, а в кварталните магазини – 4%.
Нарастването на покупките на пиво по Черноморието изпреварва средния ръст за страната. По Северното Черноморие са отчетени с 14% повече продажби в сравнение с 11-те месеца на 2015 г., а по Южното – с 10%. Най-ниска е консумацията на бира в Северозападния регион, която се задържа на миналогодишните нива. Повече от половината от продадените количества са в София и Пловдив.

Данните на Nielsen A/S, цитирани от Бранимир Братанов, показват динамика и при търсенето според вида на опаковките. Продажбите на бира в кен нарастват с 26% в обем, а на пластмасовите (РЕТ) – с 5%.
Консумацията на бира в страната е 74 литра на човек от населението годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1023 прочитания

Химични реакции Химични реакции

Производителите на горива и торове продължават да се представят най-добре като динамика сред компаниите в химическата индустрия

21 ное 2019, 780 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френски завод за самолетни части ще има до Пловдив

Производителят Latecoere е доставчик на гиганти в авиацията като Airbus, Boeing, Bombardier и Embraer

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10