С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 18 дек 2016, 16:40, 36731 прочитания

Френски завод за самолетни части ще има до Пловдив

Производителят Latecoere е доставчик на гиганти в авиацията като Airbus, Boeing, Bombardier и Embraer

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Втора западна компания планира да произвежда части за самолети в България. Френската Latecoere е избрала Пловдив за новото си предприятие. Пролетта и американската Woodward обяви старт на производство на авиокомпоненти. Така след бума на предприятия за авточасти страната вече привлича и доставчиците на Airbus, Boeing и т.н.

Френската новина


Новината, че базираната в Тулуза компания Latecoere, която е подизпълнител на производителя на самолети Airbus, иска да строи завод за самолетни части в Пловдив, дойде след среща на френския посланик Ерик Льобедел с кмета на града Иван Тотев. Според съобщението на сайта на общината преговорите се водят от около година, а новата фабрика може да заработи в края на 2017 г. От областната управа и кметството не потвърдиха точното име на компанията инвеститор, както и какъв ще е размерът на инвестицията, като коментираха само, че в производството ще бъдат ангажирани на първо време 200 служители и още 400 на по-късен етап.

В стратегията на Latecoere за периода 2017 - 2021 г., публикувана през юли, се вижда, че компанията смята да инвестира 100 млн. евро в производствата си, като се посочва, че смята да открие такова и в България. Нов завод ще бъде има и в Тулуза до стария, като инвестицията там ще е 20 млн. евро.

От "Тракия икономическа зона", където ще е заводът, потвърдиха, че става дума именно за Latecoere. Клиенти на базираната в Тулуза компании са големите фирми в самолетостроенето като освен за Airbus тя работи и за Boeing, Bombardier и Embraer.



"Тракия икономическа зона"

Новото предприятие ще бъде край Пловдив - в "Тракия икономическа зона", където вече работят десетки заводи. "Тракия икономическа зона" обединява шест индустриални парка в района- там работят над 20 000 души в компании като Liebherr, ABB, Schneider Electric, Magna Powertrain и др. Прогнозите за инвестициите през следващите десет години там са за още над 1 млрд. евро, които да отворят нови 30 000 работни места. През последните месеци инвеститорите имат трудности в намирането на служители, затова започват да търсят и от по-отдалечени региони.

Договорът с Latecoere за парцел в икономическата зона на Пловдив ще бъде подписан около Нова година.

Френската компания има доста широк спектър на производство. По неофициална информация в Пловдив ще прави уплътнения и допълнителни компоненти по вратите на самолетите, като идеята била е с помощта на други подизпълнители да се стигне до етап цялата врата на самолета да се прави в Пловдив.

Тази есен компанията е регистрирала две дъщерни дружества в София - "Латекоер България" и "Лателек България". Първата е с капитал от 200 хил. лв., а втората - със 100 хил. лв.

В началото на годината беше обявен първият завод за части за самолетите на световни производители като Airbus и Boeing - на американската компания Woodward, която се позиционира в София, до летището и за три години смята да инвестира 9 млн. лв. Цехът е за електромеханични компоненти и възли за сектора. Това ще са различни възли и части, свързани с управлението на горивната система на самолетите и контрола на задвижващите механизми като задкрилките на крилата и опашния сектор. Пред пролетта в предприятието вече работеха малко над 70 души, а при приключването на проекта се очаква броят да достигне 160-190.
Коя е компанията
Latecoere е основана преди век през 1917 г. от Пиер-Жорж Латекоер. До 1950 г. компанията произвежда собствени малки самолети. Впоследствие започва да се занимава с производството на различни части и системи за другите самолетостроители, като в сайта й е посочено, че е участвала във всички по-големи програми на големите в самолетостроенето през последните 30 години. За деветмесечието на тази година проходите на компанията са почти 500 млн. евро и растат с 8.6%. За 2015 г. приходите са били 712.4 млн. евро.
Основните производствени центрове на компанията са във Франция, Чехия, Мексико и Бразилия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години

Целият пазар се свива през юли за 13-и пореден месец

19 авг 2019, 235 прочитания

Акциите на General Electric се сринаха след обвинения в счетоводни измами за 38 млрд. долара Акциите на General Electric се сринаха след обвинения в счетоводни измами за 38 млрд. долара

Финансистът Хари Маркополос твърди, че компанията е "на ръба на несъстоятелността" и че публикува фалшиви финансови отчети

19 авг 2019, 388 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма