Приходите на Uber растат, но загубата остава
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите на Uber растат, но загубата остава

Изпълнителният директор на Uber Травис Каланик среща с все повече проблеми, най-вече заради бунта на традиционните превозвачи в градовете и мерките на регулаторите

Приходите на Uber растат, но загубата остава

Растежът на компанията се е забавил заради излизането от Китай

2916 прочитания

Изпълнителният директор на Uber Травис Каланик среща с все повече проблеми, най-вече заради бунта на традиционните превозвачи в градовете и мерките на регулаторите

© Danish Siddiqui


Компанията за споделени пътувания Uber е отбелязала загуба от над 800 млн. долара за третото тримесечие на тази година. Основната причина се крие в ценовата война, която компанията води с конкуренцията си от Lyft в САЩ, съобщава Financial Times, като цитира източник пред сайта The Information. Освен това Uber инвестира усилено в нови инициативи и проекти, които са се отразили сериозно на резултатите, коментира източник на FT, запознат с финансовото състояние на непубличната компания. Общата загуба за първите девет месеца е 2.2 млрд. долара според източник и на Bloomberg.

Приходите на компанията обаче продължават да се повишават и са достигнали 3.76 млрд. долара за периода. Това е изненадващо на фона на факта, че Uber напусна Китай през лятото и този пазар не е включен в отчета й за третото тримесечие. Брутните приходи на Uber за периода юли - септември са 5.4 млрд. долара - това са сумите, които клиентите плащат, без удръжките за шофьорите. Предходните две тримесечия те бяха съответно 5 млрд. и 3.8 млрд. долара според източника на Bloomberg. Забавянето се дължи най-вероятно на излизането от китайския пазар. Нетните приходи след разплащане с шофьорите са съответно 1.7 млрд., 1.1 млрд. и 960 млн. долара.

Все пак компанията остана косвено на най-бързо растящият пазар чрез сделката с основния си конкурент Didi Chuxing, където стана акционер със 17.5%. Той от своя страна наля 1 млрд. долара в Uber, което се отчита като положителен ефект за американската компания.

Все още губеща

В началото на годината компанията обяви, че е отбелязала печалба за пръв път на големи пазари като САЩ, Канада, Европа, Австралия и Нова Зеландия, но това се оказа краткотраен ефект. Конкуренцията от страна на настъпващата конкурентна услуга Lyft, която се разраства с висока скорост и набира все повече инвестиции, за момента се оказва основната пречка пред положителните новини за финансовите резултати на Uber.

Освен проблемите с Lyft Uber инвестира все повече в свои странични инициативи и нови технологии, които засега изяждат от крайния й резултат, но пък може да имат положителен ефект в бъдеще. През последните три месеца Uber започна експерименталния си проект с автономни коли в Питсбърг, след което инвестира и в картографски услуги, които да се конкурират с Google Maps. Компанията разшири и бизнеса си с доставки на храна UberEats. През това време Uber успя да направи и първата доставка на бира чрез самоуправляващ се камион.

Мъглата над Uber

Като непублична компания Uber няма задължение да публикува свои финансови отчети на всяко тримесечие. За тях обаче се разбира от вътрешни лица, а често източниците изпускат умишлено подобна информация, за да привлекат вниманието на потенциални инвеститори. Интересът към компанията я оценява на 69 млрд. долара, което е над пазарната оценка на General Motors и Twitter заедно.

В България компанията пусна услугата си UberX в края на 2014 г., но 10 месеца по-късно обаче тя беше спряна, след като Комисията за защита на конкуренцията обяви, че платформата представлява "некоректна практика" спрямо таксиметровите компании. Решението беше обжалвано във Върховния административен съд.

Компанията за споделени пътувания Uber е отбелязала загуба от над 800 млн. долара за третото тримесечие на тази година. Основната причина се крие в ценовата война, която компанията води с конкуренцията си от Lyft в САЩ, съобщава Financial Times, като цитира източник пред сайта The Information. Освен това Uber инвестира усилено в нови инициативи и проекти, които са се отразили сериозно на резултатите, коментира източник на FT, запознат с финансовото състояние на непубличната компания. Общата загуба за първите девет месеца е 2.2 млрд. долара според източник и на Bloomberg.

Приходите на компанията обаче продължават да се повишават и са достигнали 3.76 млрд. долара за периода. Това е изненадващо на фона на факта, че Uber напусна Китай през лятото и този пазар не е включен в отчета й за третото тримесечие. Брутните приходи на Uber за периода юли - септември са 5.4 млрд. долара - това са сумите, които клиентите плащат, без удръжките за шофьорите. Предходните две тримесечия те бяха съответно 5 млрд. и 3.8 млрд. долара според източника на Bloomberg. Забавянето се дължи най-вероятно на излизането от китайския пазар. Нетните приходи след разплащане с шофьорите са съответно 1.7 млрд., 1.1 млрд. и 960 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK