Тестовете за вредни емисии на коли в ЕС стават по-строги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тестовете за вредни емисии на коли в ЕС стават по-строги

Скандалът с Volkswagen накара Европейската комисия да потърси нов тип тестове за производителите на коли

Тестовете за вредни емисии на коли в ЕС стават по-строги

Причината се крие в новото поколение бензинови двигатели, изхвърлящи много фини частици

6146 прочитания

Скандалът с Volkswagen накара Европейската комисия да потърси нов тип тестове за производителите на коли

© Fabian Bimmer


По-строгите правила влизат в сила от септември 2017 г. за новите модели и от септември 2018 г. за всички останали.

Европейският съюз прие по-строги тестове за вредните емисии от автомобилите, съобщава Reuters. В момента все още се ползват тестове в лаборатория, но скандалът с Volkswagen показа, че те не са изцяло ефективни и са лесно преодолими. Новите мерки трябва да разширят тестовете за ултрафини частици, които според данните на Европейския съюз причиняват ранна смърт на стотици хиляди хора годишно. Тези частици се изхвърлят от новото поколение двигатели.

Кога ще влязат в действие

Правилата трябва да бъдат наложени върху всички нови модели коли от септември 2017 г., както и за всички останали превозни средства от септември 2018 г. Въпреки това производителите на автомобили смятат, че тези промени трябва да бъдат отложени и да влязат в сила през 2019 г.

"Производителите на автомобили трябва вече да започнат да правят превозни средства с ниско ниво на емисиите и да монтират нужните филтри във всички коли. Такива вече се използват за дизеловите двигатели и трябва да бъдат сложени навсякъде", коментира европейският комисар комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП Елжбета Биенковска в изявление, след като новите правила бяха одобрени от представители на страните членки на среща на регулаторите.

По-мръсни от всякога

Групата за транспорт и околна среда в Европейския парламент твърди, че новите по-евтини технологии, сред които и бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, трябва задължително да имат филтри за фини частици. Причината е, че новите двигатели изхвърлят десет пъти повече дребни частици, отколкото предишните поколения двигатели. Европейската асоциация на производителите на коли смята, че Европейската комисия е дала прекалено малко време на компаниите, за да въведат новите правила.

Новите промени идват година след като Volkswagen призна, че е използвала софтуер, който да промени резултатите от тестовете на дизеловите коли на компанията в САЩ. Малко след това Европейският парламент реши да промени правилата, по които се тестват колите, но приемането им се забави. Данните на ЕК показват, че остарелите тестове дават възможност на производителите да променят резултатите и да не се отчитат нарушения с до пет пъти над нормите.

По-строгите правила влизат в сила от септември 2017 г. за новите модели и от септември 2018 г. за всички останали.

Европейският съюз прие по-строги тестове за вредните емисии от автомобилите, съобщава Reuters. В момента все още се ползват тестове в лаборатория, но скандалът с Volkswagen показа, че те не са изцяло ефективни и са лесно преодолими. Новите мерки трябва да разширят тестовете за ултрафини частици, които според данните на Европейския съюз причиняват ранна смърт на стотици хиляди хора годишно. Тези частици се изхвърлят от новото поколение двигатели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Направо да се преминава на ток там, където е възможно, щото шмекериите на автопроизводителите няма да имат край никога, то е ясно. А въздухът, който всички искаме да дишаме трябва да е наистина чист, а не само софтуерно...

  • 2
    knb avatar :-|
    knb

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Електромобилите хабят два пъти повече СО2 от нормалните автомобили. Само че го правят по места като Марица Изток.

  • 3
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    До коментар [#2] от "knb":

    Дори и така да е ( а не говорим за СО2 в случая) все пак в градовете, в които живее преобладаващата част от населението по света въздухът може да бъде в пъти по-чист без ароматите на дизел и бензин, поне няма да има частици с различни размери из въздуха, нали?

  • 4
    knb avatar :-|
    knb

    До коментар [#3] от "Г.Е.М.":

    В тази история има няколко момента -- преди всичко става дума за поетите задължения. Ако една кола хаби 6 л. то електомобил със същия пробег ще хаби еквивалента на 12 л -- като едно малко камионче. По парижкия договор за климата трябва да намалим емисиите два пъти. Следователно трябва да се вдигнат цените за експлатация толкова, че употребата на кола да се намали 4 пъти. Какъв е икономическия импакт от това мероприятие? Най-разумно е електромобилите в сегашния си дизайн трябва да се забранят. Като станат по-ефективни може да се позволят. Не е просто да се повиши к.п.д.то на електромобилите, но е възможно.

    Относно дизела -- просто трябва да се забрани. Горивото може да се преработва до бензин. Само че Германия е най-заинтересованата, така че, поради измамата на VW, даже да се поставят невъзможни за изпълнение нормативи, с което тази марка коли ще елиминира всички дизели над 5 години, няма да се постигне съществен ефект.

    Според мен най-разумно е да се изчака и да не се прави нищо. След около 3-4 години ще излезат радиални двигатели, които хабят около литър и половина на 100 и са без предаване, ауспух и карборатор/инжекция. Целия двигател е в колелото. Тогава трябва да се мисли финансиране на подновяването на леките автомобили с такива коли и с възможност за автопилот (автономни автомобили както ги наричат). Не трябва за пореден път да се хвърляме в изпълнение на заповеди, които не са в наш интерес. Новите правила, които налага ЕО, се изпълняват само от СААБ и VW.

  • 5
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Я, къде го чукаш, къде се пука?!

    Нали новите двигатели с директно впръксване и турбини са хипер, мега, ултра ефективни и икономични, включително откъм СО2? Как така изведнъж десет пъти повече финни частици? Е, оти ги ручаме тия жабета с тоя "даунсайзинг" тогава?

  • 6
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    [quote#4:"knb"]След около 3-4 години ще излезат радиални двигатели, които хабят около литър и половина на 100 и са без предаване, ауспух и карборатор/инжекция.[/quote]

    Опа, чакай малко! Я, включи на 45 оборота и пак обясни за този двигател с вътрешно горене без ауспух и "карбуратор"!

    Радиални двигатели сме чували и виждали, ама такъв дето ще работи без да му подаваш гориво и без да изхвърля газовете от някъде, не сме...

  • 7
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    [quote#2:"knb"]Електромобилите хабят два пъти повече СО2 от нормалните автомобили. Само че го правят по места като Марица Изток.[/quote]

    А защо никой не говори за факта, че добиването, транспорта и рафинирането на петрол изразходват много енергия и съответно са източник на СО2. Само за пример: с електричеството, което е нужно само за да се рафинира бензин за 100км пробег, един електромобил ще мине поне 50км (1.4кВч на литър).
    Както и да го въртят хейтърите, електромобилите са много по-ефикасна и чиста технология.

  • 8
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    [quote#4:"knb"]Ако една кола хаби 6 л. то електомобил със същия пробег ще хаби еквивалента на 12 л [/quote]

    Като ти прочетох втория пост направо се хванах за главата. Такъв некадърник като тебе няма просто.
    Един електромобил за 100км ще изразходва около 20кВч (цифрата е горе-долу еднаква и не зависи много дали е малка/голяма кола или градски/извънградски пробег) Сега ми кажи как 20кВч се равняват на 12 литра бензин?
    (само за пример, 20кВч по нощна тарифа са около 3 лева)

  • 9
    id_1 avatar :-?
    !D !калпав е новия вид Дневник!

    До коментар [#7] от "tvr18355030":

    Като прибавим и занърсяващи емисий и гориво при задръстване-милиони авточасове...и сметката на онзи привърженик на космическите техноклогии-без аналог във физиката, става непоносима.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK