Тестовете за вредни емисии на коли в ЕС стават по-строги
Причината се крие в новото поколение бензинови двигатели, изхвърлящи много фини частици


Йоан Запрянов

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Европейският съюз прие по-строги тестове за вредните емисии от автомобилите, съобщава Reuters. В момента все още се ползват тестове в лаборатория, но скандалът с Volkswagen показа, че те не са изцяло ефективни и са лесно преодолими. Новите мерки трябва да разширят тестовете за ултрафини частици, които според данните на Европейския съюз причиняват ранна смърт на стотици хиляди хора годишно. Тези частици се изхвърлят от новото поколение двигатели.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Направо да се преминава на ток там, където е възможно, щото шмекериите на автопроизводителите няма да имат край никога, то е ясно. А въздухът, който всички искаме да дишаме трябва да е наистина чист, а не само софтуерно...
До коментар [#1] от "Г.Е.М.":
Електромобилите хабят два пъти повече СО2 от нормалните автомобили. Само че го правят по места като Марица Изток.
До коментар [#2] от "knb":
Дори и така да е ( а не говорим за СО2 в случая) все пак в градовете, в които живее преобладаващата част от населението по света въздухът може да бъде в пъти по-чист без ароматите на дизел и бензин, поне няма да има частици с различни размери из въздуха, нали?
До коментар [#3] от "Г.Е.М.":
В тази история има няколко момента -- преди всичко става дума за поетите задължения. Ако една кола хаби 6 л. то електомобил със същия пробег ще хаби еквивалента на 12 л -- като едно малко камионче. По парижкия договор за климата трябва да намалим емисиите два пъти. Следователно трябва да се вдигнат цените за експлатация толкова, че употребата на кола да се намали 4 пъти. Какъв е икономическия импакт от това мероприятие? Най-разумно е електромобилите в сегашния си дизайн трябва да се забранят. Като станат по-ефективни може да се позволят. Не е просто да се повиши к.п.д.то на електромобилите, но е възможно.
Относно дизела -- просто трябва да се забрани. Горивото може да се преработва до бензин. Само че Германия е най-заинтересованата, така че, поради измамата на VW, даже да се поставят невъзможни за изпълнение нормативи, с което тази марка коли ще елиминира всички дизели над 5 години, няма да се постигне съществен ефект.
Според мен най-разумно е да се изчака и да не се прави нищо. След около 3-4 години ще излезат радиални двигатели, които хабят около литър и половина на 100 и са без предаване, ауспух и карборатор/инжекция. Целия двигател е в колелото. Тогава трябва да се мисли финансиране на подновяването на леките автомобили с такива коли и с възможност за автопилот (автономни автомобили както ги наричат). Не трябва за пореден път да се хвърляме в изпълнение на заповеди, които не са в наш интерес. Новите правила, които налага ЕО, се изпълняват само от СААБ и VW.
Я, къде го чукаш, къде се пука?!
Нали новите двигатели с директно впръксване и турбини са хипер, мега, ултра ефективни и икономични, включително откъм СО2? Как така изведнъж десет пъти повече финни частици? Е, оти ги ручаме тия жабета с тоя "даунсайзинг" тогава?
[quote#4:"knb"]След около 3-4 години ще излезат радиални двигатели, които хабят около литър и половина на 100 и са без предаване, ауспух и карборатор/инжекция.[/quote]
Опа, чакай малко! Я, включи на 45 оборота и пак обясни за този двигател с вътрешно горене без ауспух и "карбуратор"!
Радиални двигатели сме чували и виждали, ама такъв дето ще работи без да му подаваш гориво и без да изхвърля газовете от някъде, не сме...
[quote#2:"knb"]Електромобилите хабят два пъти повече СО2 от нормалните автомобили. Само че го правят по места като Марица Изток.[/quote]
А защо никой не говори за факта, че добиването, транспорта и рафинирането на петрол изразходват много енергия и съответно са източник на СО2. Само за пример: с електричеството, което е нужно само за да се рафинира бензин за 100км пробег, един електромобил ще мине поне 50км (1.4кВч на литър).
Както и да го въртят хейтърите, електромобилите са много по-ефикасна и чиста технология.
[quote#4:"knb"]Ако една кола хаби 6 л. то електомобил със същия пробег ще хаби еквивалента на 12 л [/quote]
Като ти прочетох втория пост направо се хванах за главата. Такъв некадърник като тебе няма просто.
Един електромобил за 100км ще изразходва около 20кВч (цифрата е горе-долу еднаква и не зависи много дали е малка/голяма кола или градски/извънградски пробег) Сега ми кажи как 20кВч се равняват на 12 литра бензин?
(само за пример, 20кВч по нощна тарифа са около 3 лева)
До коментар [#7] от "tvr18355030":
Като прибавим и занърсяващи емисий и гориво при задръстване-милиони авточасове...и сметката на онзи привърженик на космическите техноклогии-без аналог във физиката, става непоносима.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.