С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 дек 2016, 16:07, 8954 прочитания

Седмични новини за ритейл

Белгийската Spadel Group купи водата "Девин", "Карлсберг България" с 20% ръст на приходите, Пет продукта кандидатстват за защита в ЕС, Nestle може да загуби права върху формата на KitKat в Европа, "Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Белгийската Spadel Group купи водата "Девин"


Американският инвестиционен фонд Advent International продава дела си от 93.29% в "Девин". Купувач е базираната в Белгия семейна компания Spadel Group. Това е сред най-големите сделки на годината. Постигнатата оценка от 120 млн. евро за предприятието с оборот от почти 90 млн. лв. за 2016 е около три пъти повече от оценката, която фондът за дялово инвестиране направи преди седем години при придобиването на мажоритарния дял (тогава приходите са били 63.7 млн. лв.). Особено последната година "Девин" има силен ръст: при приходите - с 10% до 46 млн. евро за 2016 г., а при брутната печалба с над 30% (10.7 млн. евро EBITDA).
Точният размер на плащането не е известен, защото от оценката трябва да се вземат само 93%, колкото е купуваният дял, и да се приспаднат дълговете, които са неизвестни. Според отчета за 2015 г. например дълговете към банки са около 10 млн. евро.
Купувачът Spadel е специализиран в производството на натурална минерална вода, изворна вода и натурални плодови напитки. Приходите на компанията за 2015 г. са 242 млн. евро. Освен в Белгия фирмата продава продуктите си и във Франция, Холандия, Португалия и Великобритания, а сред марките й са SPA, BRU, BRECON CARREG и WATTWILLER.
Водата е над 70% от бизнеса на "Девин", дружеството продава и сокове и е дистрибутор на RedBull. В началото на 2016 навлезе и в сегмента на газираната вода. Заедно с националната си мрежа от дистрибутори "Девин" доставя продуктите си до повече от 35 хил. магазина в цялата страна.
Инвестиционният фонд Advent купи 79% от "Девин" в края на 2009 г., когато дружеството беше публично. Пакетът беше оценен на 28-29 млн. евро, а цялото предприятие на 40 млн. евро. Смяната на собствеността вероятно ще бъде завършена още през първото тримесечие на 2017 г. Сделката трябва да бъде разрешена от Комисията за защита на конкуренцията.

"Карлсберг България" с 20% ръст на приходите

През 2016 г. нетните приходи от продажби на "Карлсберг България" се увеличават с 20%. Това е най-големият ръст от присъствието на компанията на българския пазар от 2004 г. досега, съобщи изпълнителният директор Деян Беко.
От началото на годината до края на ноември "Карлсберг България" е най-бързо развиващото се дружество в бирения бранш в страната. Продадените количества са се увеличили с 26.6%, а пазарният дял е нараснал с 4.3% и достига 27% за 11-те месеца, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг директор, като цитира данни на Nielsen A/S.
Марката "Пиринско" отбелязва 25% ръст на продажбите в обем и увеличава пазарния си дял до 16.4%. Тя е пазарен лидер при бирите и бира №1 в София, посочи Братанов. "Шуменско" отбелязва 32% ръст в обем за 11-те месеца и достига пазарен дял от 8.8%. Успехите на "Шуменско" се дължат основно на новата стъклена бутилка от 0.33 мл – известната "Бомбичка". Carlsberg, Tuborg, Budweiser Budvar, Erdinger и Grimbergen също отбелязват ръст, като той е най-висок при Budweiser – 270%. Компанията продължава да е лидер на пазара на сайдер с марката Somersby, която държи 55.8% в обем и 63.1% в стойност от пазара на сайдери в страната.



Пет продукта кандидатстват за защита в ЕС

До края на януари в Министерството на земеделието и храните ще постъпят заявления за пет хранителни продукта, които ще преминат националната процедура и ще кандидатстват в Брюксел за вписване в регистъра на защитените наименования за произход. Най-напреднала е подготовката на документацията за "Прясно месо от източнобалканска свиня" и "Куртовски розов домат". Информация и документи събират и производителите на "Странджански чай", "Реселешки лук", "Баничански лук", "Смилянски фасул".
В рамките на двегодишна кампания "Да защитим българския вкус", инициирана от евродепутата Момчил Неков и подкрепена от българския клон на Slow Food, са избрани около 30 автентични продукта, които имат най-голям шанс да бъдат защитени чрез вписване в европейските регистри на защитените наименования за произход, географските указания и храните с традиционно специфичен характер.
Месо от източнобалканска свиня вече се предлага в магазините на "Метро" в София и Пловдив. В края на ноември от компанията съобщиха, че през май 2017 г. българските производители на плодове и зеленчуци ще могат да продават продукцията си директно в магазините на веригата, които са 11 в 9 града в страната.

Nestle може да загуби права върху формата на KitKat в Европа

Nestle може да загуби правата си върху формата на шоколадовите десертчета KitKat в ЕС след съдебно решение, според което европейската служба за защита на интелектуалната собственост не е доказала, че блокчето с четири секции има "отличителен характер". Службата ще трябва да определи дали тази триизмерна форма наистина е придобила отличителен характер във всички страни членки, по времето когато е регистрирана марката.
Nestle подаде молба за защита на формата на KitKat през 2002 г., когато в ЕС членуваха 15 страни. След като Службата на ЕС за интелектуална собственост (EIPO) се съгласи да регистрира формата през 2006 г., британският производител Cadbury Schweppes, сега Mondelez, започна борба срещу това през 2007 г. Общият съд на ЕС обяви, че анулира решението на ведомството от 2012 г. да отхвърли жалбата на Mondelez, тъй като службата все още не е доказала "отличителния характер" на формата във всички страни членки.

"Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София

На 15 декември 2016 г. търговска верига "Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София - в кв. "Гео Милев", на ул. "Николай Коперник" №27. Общата инвестиция в проекта надхвърля 7 млн. лв. И в този обект на веригата се предлага богат асортимент от стоки, пресни плодове и зеленчуци, има специално разработени сектори за био- и диетични продукти, козметика, прясна охладена риба, на място приготвено суши, различни видове прясно изцедени сокове. Магазинът разполага с кулинарен щанд с топла витрина, зона за прясно изпечен хляб, закуски и сандвичи, изпечени на място пици. Обособени са външни и вътрешни пространства за отдих и консумация.
В рамките на магазина като допълнителни услуги има офиси за сключване на застраховки, за плащане на битови сметки, куриерски услуги, химическо чистене, магазин за мобилни услуги и комуникации и др. Супермаркетът има и прилежащи площи - 1100 кв.м новозасадена растителност, детска площадка, пейки, паркинг с 52 паркоместа. "Фантастико" притежава супермаркети под едноименната марка в София и в Кюстендил. Работещите във веригата са над 2800. През 2017 г. компанията ще открие нов търговски обект в гр. Елин Пелин.

Накратко

Първият магазин на BILLA в Хасково официално отвори врати. Обектът е разположен на площад "Общински" 3 в центъра на града. Това е 109-ият магазин на BILLA в България.

Българските домакинства планират да инвестират 23.5% от месечните доходи, или точно 557.41 лв. (285 евро) за коледни подаръци през 2016 г., което прави със 70 лв. повече спрямо 2015 г., отчита изследване на "Фератум груп".

Швейцарската EuroChem е подала заявление в Комисията за защита на конкуренцията, че ще купи българската компания "Агрикола България". Плевенското дружество се занимава с производство и дистрибуция на минерални торове за земеделието.

Съдът на ЕС потвърди разрешението, дадено от Европейската комисия, за продажба на европейския пазар на продукти, съдържащи ГМО соя на американската компания Monsanto.

Румънското земеделско министерство е изготвило методологията за изпълнение на закона, според който 51 на сто от стоките, продавани в големите магазини, трябва да са произведени в Румъния.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 655 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 769 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В София ще заработи пространство със споделени лаборатории

Центърът за иновации ще бъде открит в средата на следващата година в бившата тютюнева фабрика в столицата

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица