С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 дек 2016, 16:07, 9067 прочитания

Седмични новини за ритейл

Белгийската Spadel Group купи водата "Девин", "Карлсберг България" с 20% ръст на приходите, Пет продукта кандидатстват за защита в ЕС, Nestle може да загуби права върху формата на KitKat в Европа, "Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Белгийската Spadel Group купи водата "Девин"


Американският инвестиционен фонд Advent International продава дела си от 93.29% в "Девин". Купувач е базираната в Белгия семейна компания Spadel Group. Това е сред най-големите сделки на годината. Постигнатата оценка от 120 млн. евро за предприятието с оборот от почти 90 млн. лв. за 2016 е около три пъти повече от оценката, която фондът за дялово инвестиране направи преди седем години при придобиването на мажоритарния дял (тогава приходите са били 63.7 млн. лв.). Особено последната година "Девин" има силен ръст: при приходите - с 10% до 46 млн. евро за 2016 г., а при брутната печалба с над 30% (10.7 млн. евро EBITDA).
Точният размер на плащането не е известен, защото от оценката трябва да се вземат само 93%, колкото е купуваният дял, и да се приспаднат дълговете, които са неизвестни. Според отчета за 2015 г. например дълговете към банки са около 10 млн. евро.
Купувачът Spadel е специализиран в производството на натурална минерална вода, изворна вода и натурални плодови напитки. Приходите на компанията за 2015 г. са 242 млн. евро. Освен в Белгия фирмата продава продуктите си и във Франция, Холандия, Португалия и Великобритания, а сред марките й са SPA, BRU, BRECON CARREG и WATTWILLER.
Водата е над 70% от бизнеса на "Девин", дружеството продава и сокове и е дистрибутор на RedBull. В началото на 2016 навлезе и в сегмента на газираната вода. Заедно с националната си мрежа от дистрибутори "Девин" доставя продуктите си до повече от 35 хил. магазина в цялата страна.
Инвестиционният фонд Advent купи 79% от "Девин" в края на 2009 г., когато дружеството беше публично. Пакетът беше оценен на 28-29 млн. евро, а цялото предприятие на 40 млн. евро. Смяната на собствеността вероятно ще бъде завършена още през първото тримесечие на 2017 г. Сделката трябва да бъде разрешена от Комисията за защита на конкуренцията.

"Карлсберг България" с 20% ръст на приходите

През 2016 г. нетните приходи от продажби на "Карлсберг България" се увеличават с 20%. Това е най-големият ръст от присъствието на компанията на българския пазар от 2004 г. досега, съобщи изпълнителният директор Деян Беко.
От началото на годината до края на ноември "Карлсберг България" е най-бързо развиващото се дружество в бирения бранш в страната. Продадените количества са се увеличили с 26.6%, а пазарният дял е нараснал с 4.3% и достига 27% за 11-те месеца, съобщи Бранимир Братанов, маркетинг директор, като цитира данни на Nielsen A/S.
Марката "Пиринско" отбелязва 25% ръст на продажбите в обем и увеличава пазарния си дял до 16.4%. Тя е пазарен лидер при бирите и бира №1 в София, посочи Братанов. "Шуменско" отбелязва 32% ръст в обем за 11-те месеца и достига пазарен дял от 8.8%. Успехите на "Шуменско" се дължат основно на новата стъклена бутилка от 0.33 мл – известната "Бомбичка". Carlsberg, Tuborg, Budweiser Budvar, Erdinger и Grimbergen също отбелязват ръст, като той е най-висок при Budweiser – 270%. Компанията продължава да е лидер на пазара на сайдер с марката Somersby, която държи 55.8% в обем и 63.1% в стойност от пазара на сайдери в страната.



Пет продукта кандидатстват за защита в ЕС

До края на януари в Министерството на земеделието и храните ще постъпят заявления за пет хранителни продукта, които ще преминат националната процедура и ще кандидатстват в Брюксел за вписване в регистъра на защитените наименования за произход. Най-напреднала е подготовката на документацията за "Прясно месо от източнобалканска свиня" и "Куртовски розов домат". Информация и документи събират и производителите на "Странджански чай", "Реселешки лук", "Баничански лук", "Смилянски фасул".
В рамките на двегодишна кампания "Да защитим българския вкус", инициирана от евродепутата Момчил Неков и подкрепена от българския клон на Slow Food, са избрани около 30 автентични продукта, които имат най-голям шанс да бъдат защитени чрез вписване в европейските регистри на защитените наименования за произход, географските указания и храните с традиционно специфичен характер.
Месо от източнобалканска свиня вече се предлага в магазините на "Метро" в София и Пловдив. В края на ноември от компанията съобщиха, че през май 2017 г. българските производители на плодове и зеленчуци ще могат да продават продукцията си директно в магазините на веригата, които са 11 в 9 града в страната.

Nestle може да загуби права върху формата на KitKat в Европа

Nestle може да загуби правата си върху формата на шоколадовите десертчета KitKat в ЕС след съдебно решение, според което европейската служба за защита на интелектуалната собственост не е доказала, че блокчето с четири секции има "отличителен характер". Службата ще трябва да определи дали тази триизмерна форма наистина е придобила отличителен характер във всички страни членки, по времето когато е регистрирана марката.
Nestle подаде молба за защита на формата на KitKat през 2002 г., когато в ЕС членуваха 15 страни. След като Службата на ЕС за интелектуална собственост (EIPO) се съгласи да регистрира формата през 2006 г., британският производител Cadbury Schweppes, сега Mondelez, започна борба срещу това през 2007 г. Общият съд на ЕС обяви, че анулира решението на ведомството от 2012 г. да отхвърли жалбата на Mondelez, тъй като службата все още не е доказала "отличителния характер" на формата във всички страни членки.

"Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София

На 15 декември 2016 г. търговска верига "Фантастико" откри най-новия си супермаркет в София - в кв. "Гео Милев", на ул. "Николай Коперник" №27. Общата инвестиция в проекта надхвърля 7 млн. лв. И в този обект на веригата се предлага богат асортимент от стоки, пресни плодове и зеленчуци, има специално разработени сектори за био- и диетични продукти, козметика, прясна охладена риба, на място приготвено суши, различни видове прясно изцедени сокове. Магазинът разполага с кулинарен щанд с топла витрина, зона за прясно изпечен хляб, закуски и сандвичи, изпечени на място пици. Обособени са външни и вътрешни пространства за отдих и консумация.
В рамките на магазина като допълнителни услуги има офиси за сключване на застраховки, за плащане на битови сметки, куриерски услуги, химическо чистене, магазин за мобилни услуги и комуникации и др. Супермаркетът има и прилежащи площи - 1100 кв.м новозасадена растителност, детска площадка, пейки, паркинг с 52 паркоместа. "Фантастико" притежава супермаркети под едноименната марка в София и в Кюстендил. Работещите във веригата са над 2800. През 2017 г. компанията ще открие нов търговски обект в гр. Елин Пелин.

Накратко

Първият магазин на BILLA в Хасково официално отвори врати. Обектът е разположен на площад "Общински" 3 в центъра на града. Това е 109-ият магазин на BILLA в България.

Българските домакинства планират да инвестират 23.5% от месечните доходи, или точно 557.41 лв. (285 евро) за коледни подаръци през 2016 г., което прави със 70 лв. повече спрямо 2015 г., отчита изследване на "Фератум груп".

Швейцарската EuroChem е подала заявление в Комисията за защита на конкуренцията, че ще купи българската компания "Агрикола България". Плевенското дружество се занимава с производство и дистрибуция на минерални торове за земеделието.

Съдът на ЕС потвърди разрешението, дадено от Европейската комисия, за продажба на европейския пазар на продукти, съдържащи ГМО соя на американската компания Monsanto.

Румънското земеделско министерство е изготвило методологията за изпълнение на закона, според който 51 на сто от стоките, продавани в големите магазини, трябва да са произведени в Румъния.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 776 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 649 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В София ще заработи пространство със споделени лаборатории

Центърът за иновации ще бъде открит в средата на следващата година в бившата тютюнева фабрика в столицата

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10