Uber спира тестовете на автономни коли в Сан Франциско
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber спира тестовете на автономни коли в Сан Франциско

Изпълнителният директор на Uber Травис Каланик може да потърси друг щат, в който да развива дейността си с автономни автомобили

Uber спира тестовете на автономни коли в Сан Франциско

Компанията за споделени пътувания се срещна с проблеми в регулациите

7604 прочитания

Изпълнителният директор на Uber Травис Каланик може да потърси друг щат, в който да развива дейността си с автономни автомобили

© Adnan Abidi


Uber е премахнала автономните си коли от улиците на Сан Франциско, съобщава Reuters. Причината е, че програмата на компанията за споделено пътуване бе атакувана от страна на регулаторните органи само седмица след като започна. Отговорният орган за моторни превозни средства в града върна регистрацията на 16-те автономни автомобила на Uber през седмицата, защото не са били подложени на адекватни тестове и разрешителните им са били издадени неправилно.

През последната седмица агенцията искаше от Uber да спре програмата си и да се съобрази с регулаторните органи. Според регулатора Uber трябва да има специално разрешително, за да тества автономните си автомобили на публични пътища. От компанията пък смятат, че такива не са нужни, защото в колата постоянно има човек, който наблюдава какво се случва и който може да предотврати евентуални инциденти.

Втори опит

Сан Франциско трябваше да бъде вторият град, в който Uber да изпробва технологията си за автономни коли. Първите тестове бяха в Питсбърг и започнаха през септември. "Търсим места, където можем да разпратим колите си, но в същото време оставаме напълно отдадени на Калифорния и ще удвоим усилията си към това да достигнем до работещи правила в щата", коментира говорител на Uber в пресизявление.

Самият щат дефинира автономните автомобили като такива, които нямат нужда от "активен физически контрол, намеса или наблюдение от човек", което води до разногласията между регулаторите и Uber. Те смятат, че наблюдението от страна на техни служители в рамките на тестовете не правят автомобилите напълно автономни. Самите коли могат да останат в безпилотен режим за определен период от време и шофьорът взима контрол над колата, когато има сериозен трафик или преминава през пешеходни пътеки.

Все още не се знае дали Uber ще търси начин да получи нужните разрешителни, или ще продължи с тестовете си в друг щат. Междувременно други 20 компании, които разработват автономни коли, сред които Google, Tesla и Ford, са получили разрешителни от регулаторите на Калифорния за общо 130 коли.

Uber е премахнала автономните си коли от улиците на Сан Франциско, съобщава Reuters. Причината е, че програмата на компанията за споделено пътуване бе атакувана от страна на регулаторните органи само седмица след като започна. Отговорният орган за моторни превозни средства в града върна регистрацията на 16-те автономни автомобила на Uber през седмицата, защото не са били подложени на адекватни тестове и разрешителните им са били издадени неправилно.

През последната седмица агенцията искаше от Uber да спре програмата си и да се съобрази с регулаторните органи. Според регулатора Uber трябва да има специално разрешително, за да тества автономните си автомобили на публични пътища. От компанията пък смятат, че такива не са нужни, защото в колата постоянно има човек, който наблюдава какво се случва и който може да предотврати евентуални инциденти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    opz11314385 avatar :-|
    opz11314385

    Автора, защо тези съвсем се ометоха от България, когато беше въведена общинска такса за такситата. Ако някой смята, че са платформа за споделени пътувания, моля да ми обясни какво точно техните шофьори си споделят!? Може също от Капотал да анализират защо на тези бого-избраните им се позволява скатават данъци в Холандия, а за обикновената американска компания някакси не може. В Питсбърг автономните им коли имат шофьор и инженер на борда, а на баща ми Ладата се движи само с шофьор, е коя е по автономна. В Сан Франциско снимаха автономния Убър как минава на червено, официалното изявление на Убър беше ”човешка грешка” мисля и това би било интересно за анализиране. Разкажете историята на собственика на тази компания, да онзи същия паталогичен лъжец крадец на авторски права. За основния им инвеститор също, представител на злите демони, които ни дадоха финасовата криза след десетилетие на финансови регулации наложени от същите тези. И когато къщата им от карти се срути, наредиха на подопечните им политици сметката да се плати от обществото. Сега същите налагат манипулациите си в нов сектор. Весела Коледа Капитал ! Пожелавам ви повече задълбочени анализи и по малко безплатна попюляризация за гумени тарикати като по - горе описаните и техните покровители

  • 2
    opz11314385 avatar :-|
    opz11314385

    Автора, защо тези съвсем се ометоха от България, когато беше въведена общинска такса за такситата. Ако някой смята, че са платформа за споделени пътувания, моля да ми обясни какво точно техните шофьори си споделят!? Може също от Капотал да анализират защо на тези бого-избраните им се позволява скатават данъци в Холандия, а за обикновената американска компания някакси не може. В Питсбърг автономните им коли имат шофьор и инженер на борда, а на баща ми Ладата се движи само с шофьор, е коя е по автономна. В Сан Франциско снимаха автономния Убър как минава на червено, официалното изявление на Убър беше ”човешка грешка” мисля и това би било интересно за анализиране. Разкажете историята на собственика на тази компания, да онзи същия паталогичен лъжец крадец на авторски права. За основния им инвеститор също, представител на злите демони, които ни дадоха финасовата криза след десетилетие на финансови регулации наложени от същите тези. И когато къщата им от карти се срути, наредиха на подопечните им политици сметката да се плати от обществото. Сега същите налагат манипулациите си в нов сектор. Весела Коледа Капитал ! Пожелавам ви повече задълбочени анализи и по малко безплатна попюляризация за гумени тарикати като по - горе описаните и техните покровители

  • 3
    opz11314385 avatar :-|
    opz11314385

    Автора, защо тези съвсем се ометоха от България, когато беше въведена общинска такса за такситата. Ако някой смята, че са платформа за споделени пътувания, моля да ми обясни какво точно техните шофьори си споделят!? Може също от Капотал да анализират защо на тези бого-избраните им се позволява скатават данъци в Холандия, а за обикновената американска компания някакси не може. В Питсбърг автономните им коли имат шофьор и инженер на борда, а на баща ми Ладата се движи само с шофьор, е коя е по автономна. В Сан Франциско снимаха автономния Убър как минава на червено, официалното изявление на Убър беше ”човешка грешка” мисля и това би било интересно за анализиране. Разкажете историята на собственика на тази компания, да онзи същия паталогичен лъжец крадец на авторски права. За основния им инвеститор също, представител на злите демони, които ни дадоха финасовата криза след десетилетие на финансови регулации наложени от същите тези. И когато къщата им от карти се срути, наредиха на подопечните им политици сметката да се плати от обществото. Сега същите налагат манипулациите си в нов сектор. Весела Коледа Капитал ! Пожелавам ви повече задълбочени анализи и по малко безплатна попюляризация за гумени тарикати като по - горе описаните и техните покровители

  • 4
    opz11314385 avatar :-|
    opz11314385

    Грешка в правописа Голдман и компания налагаха дерегулации на финансовите пазари и последва каквото последва


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK