Десертите Roobar ще се произвеждат в нова фабрика
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Десертите Roobar ще се произвеждат в нова фабрика

Приходите на "Смарт органик" са 16.7 млн. лв. през 2015 г., а тази година собственикът Яни Драгов очаква увеличение с около 40%.

Десертите Roobar ще се произвеждат в нова фабрика

Проектът на "Смарт органик" и "Роо брандс" е за 3.3 млн. евро, основното финансиране е от ЕБВР

28978 прочитания

Приходите на "Смарт органик" са 16.7 млн. лв. през 2015 г., а тази година собственикът Яни Драгов очаква увеличение с около 40%.

© Цветелина Белутова


"Смарт органик" и "Роо брандс" получиха заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Сумата е част от плана на компаниите да изгради собствена фабрика за 3.3 млн. евро.

Новото предприятие е нужно, защото сега производството става в помещение под наем и защото бизнесът на компанията расте. Roobar-четата съществуват от 2012 г., а приходите на "Смарт органик" се удвояват през всяка година до 2015 г., когато са 16.7 млн. лв. Тази година собственикът и изпълнителен директор Яни Драгов очаква отново увеличение с около 40%.

Финансирането от ЕБВР

"Смарт органик" и "Роо брандс" са разглеждали и други, сходни алтернативи за финансиране от банки, но на финала са избрали предложението на ЕБВР, обясни Драгов без да дава детайли. Уреждането на условията по заема е отнело около шест месеца. Инициативата е дошла от банката, допълни той.

Вместо с дялово инвестиране фирмите предпочитат да растат с дългово финансиране, като дялови инвеститори считат за крайна мярка, а благоприятното развитие по линия на растящи приходи и ниско ниво задължения досега позволява на компаниите да запазят собствеността си. По последния консолидиран отчет за 2015 г. задълженията към банки са били 379 хил. лв.

Новата инвестиция

Парите от ЕБВР ще се инвестират в изграждането на нова база за "Смарт органик" и "Роо брандс" в софийския квартал Княжево. Идеята е компаниите да съберат производството и дейностите по пакетиране и съхранение в една локация. Досега изпълнението е било в база под наем. Новата фабрика ще позволи да се гарантират максимално високи хигиенни стандарти, оттам и високо качество на храните.

Според Яни Драгов изграждането ще отнеме шест до осем месеца, като се очаква производството да започне до септември 2017 г. Успоредно продуктите на "Смарт органик" ще получат и международния сертификат IFS. Засега само производството на барчета го притежава, но през 2017 г. обхватът ще се разшири до повечето продукти.

Био групата

"Смарт органик" е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Групата е с 51% собственост в "Роо брандс", която произвежда суровите биодесерти Roobar. Те се продават в над 40 страни на 4 континента., като 70% от продукцията се изнася за продажба и разпространение в над 40 държави. За 2017 г. планират да пуснат още нови продукти на пазара, които да допълнят портфолиото от над 1000 продукта, обясни Драгов. Растящата конкуренция в сектора на биохраните не притеснява Драгов. Според него "Смарт органик" расте по-бързо от пазара, което им позволява да не губят пазарен дял.

Редактирана 17:25ч., 03.01.2017г.

"Смарт органик" и "Роо брандс" получиха заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Сумата е част от плана на компаниите да изгради собствена фабрика за 3.3 млн. евро.

Новото предприятие е нужно, защото сега производството става в помещение под наем и защото бизнесът на компанията расте. Roobar-четата съществуват от 2012 г., а приходите на "Смарт органик" се удвояват през всяка година до 2015 г., когато са 16.7 млн. лв. Тази година собственикът и изпълнителен директор Яни Драгов очаква отново увеличение с около 40%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    moro avatar :-|
    Moxito

    Виждам, че са влезли и в Кауфланд, присъстват и във Фантастико, в ЛИЛД са на ин-аути. Един съвет към собственика: направете максимално бързо частна марка с ЛИДЛ, не залагайте толкова на брандово позициониране там. Частната марка в ЛИДЛ БГ ще позволи на продуктът да бъде представен и на другите ЛИДЛ държави и евентуално листнат в тях, което като обеми драстично ще намали УПР.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK