Търговци: Оптимизъм и още магазини

Представители на някои от най-големите вериги в различни сектори представят своите планове за 2017 г.

Раздвижването в икономиката се пренесе и в търговските обекти през 2016 г. Точни данни с колко се е оживило потреблението няма, но повечето търговци усещат ръстове, а показателно е и откриването на нови магазини. Анкета сред мениджъри от сектора показва, че нагласите са ръстът да продължи и тази година.

Най-едрата тенденция е, че растат веригите с големи обекти, а при бакалиите има застой, обобщава Мина Дашева от Nielsen. Супермаркетите (над 300 кв.м) и големите магазини (от 101 до 300 кв.м) в страната са едва 3% от общия брой обекти, но през тях минават над 45% от продажбите на бързооборотни стоки и в обем, и в стойност, посочва Дашева пред "Регал". Nielsen отчита увеличение на продажбите в тях през 2016, както и в средните търговски обекти (от 41 до 100 кв.м). При малките магазини обаче изследователската агенция наблюдава по-скоро статично състояние на оборотите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове