Ford се отказва от завода си в Мексико след натиск от Доналд Тръмп
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford се отказва от завода си в Мексико след натиск от Доналд Тръмп

Изпълнителняит директор на Ford Марк Фийлдс коментира, че решението не е свързано с Доналд Тръмп

Ford се отказва от завода си в Мексико след натиск от Доналд Тръмп

Компанията ще инвестира в предприятието си в Мичиган два пъти по-малко средства от плануваните в Мексико

5497 прочитания

Изпълнителняит директор на Ford Марк Фийлдс коментира, че решението не е свързано с Доналд Тръмп

© Rebecca Cook


Тръмп остро нападна и General Motors, като ги обвини, че внасяли безмитно произведени много евтино в Мексико автомобили, и ги заплаши с "голяма такса на границата".

Американският производител на автомобили Ford ще се откаже от плановете си да строи завод за 1.6 млрд. долара в Мексико за сметка на по-малка инвестиция за електрически автомобили в Мичиган, пише Bloomberg. Решението на Ford идва, след като бъдещият президент на САЩ Доналд Тръмп силно критикува намеренията на производителите на коли да инвестират зад граница вместо в родната си държава. Във вторник Тръмп остро нападна и General Motors, като ги обвини, че внасяли безмитно произведени много евтино в Мексико автомобили, и ги заплаши с "голяма такса на границата".

Идеята на Ford беше в новия завод в Мексико да произвежда новото поколение коли от серията Focus. Вместо това тази серия ще се произвежда във вече съществуващата фабрика в Хермосийо, също в Мексико. Ford, вторият по големина производител на автомобили в САЩ, ще отвори нов завод в Уейн, Мичиган, където вече има производство, и така ще бъдат запазени 3500 работни места, както и открити 700 нови. Там компанията ще произвежда своите електромобили.

"Един от факторите за нашето решение е позитивната среда за бизнес в САЩ, която предвиждаме под президентството на Доналд Тръмп и неговите политики за растеж", коментира изпълнителният директор на Ford Марк Фийлдс. "Това е нашият вот на доверие към тази политика", добави той.

Влиянието на Тръмп

Според Фийлдс решението на Ford е щяло да бъде взето и без намесата на Доналд Тръмп и неговата критика към автосектора. По негови думи потребителите в САЩ нямат интерес от леки коли, създадени в Мексико, и за компанията е по-добре да инвестира в електрически автомобили и хибриди, които имат голям потенциал за растеж. Ерик Гордън, професор в Мичиганския университет, коментира, че решението на Ford наистина е логично. "В момента е грешното време за строеж на заводи в Мексико. Компанията ще си спести пари, няма да рискува високи данъци и шамар от новия президент, както и ще запази американски работни места, което е важно за публиката", коментира той.

Плановете на Ford са до 2020 г. компанията да произвежда напълно електрически спортен модел, който да може да издържа близо 500 км с едно зареждане. Други планове на фирмата включват разработването на автономен хибриден автомобил за комерсиална употреба и споделени пътувания до 2021 г., както и хибридна версия на спортните коли Mustang през 2020 г.

Тези коли ще бъдат произвеждани във вече съществуващия завод на Ford във Флат Рок, където в момента се правят моделите Mustang и Lincoln Continental. В завода работят над 3700 работници. Там до февруари 2016 г. се правеше и Ford Fusion, но по-късно компанията премести производството на модела в завода си в Хермосийо, Мексико. През годината продажбите на Fusion в САЩ спаднаха с над 10 процента.

Проблемът на Тръмп с производителите на коли

Доналд Тръмп засягаше темата за износа на производство от страна на производителите на коли по време на предизборната си кампания и, изглежда, това продължава да бъде важна тема за него. Освен критиките си към Ford във вторник Тръмп се обърна и към най-големия производител на автомобили в страната - General Motors. Проблемът е в желанието на компанията да произвежда своите коли Chevrolet Cruze в Мексико вместо в САЩ.

Краткото съобщение на Тръмп в Twitter не беше последвано от подробности, но медиите припомниха, че по време на кампанията си той заплашваше да въведе 35% мито за всички американски компании, които са изнесли производство в чужбина и така американци са си изгубили работата.

Компанията, която е третият по големина производител на коли в САЩ, отвърна, че Тръмп греши - моделът Chevrolet Cruze, за който той говори, се произвежда изключително в завода в Лордстаун в щата Охайо. От около 190 хил. такива автомобила, продадени в страната през 2016 г., само 4500 са версия, сглобена в Мексико.

Тръмп остро нападна и General Motors, като ги обвини, че внасяли безмитно произведени много евтино в Мексико автомобили, и ги заплаши с "голяма такса на границата".

Американският производител на автомобили Ford ще се откаже от плановете си да строи завод за 1.6 млрд. долара в Мексико за сметка на по-малка инвестиция за електрически автомобили в Мичиган, пише Bloomberg. Решението на Ford идва, след като бъдещият президент на САЩ Доналд Тръмп силно критикува намеренията на производителите на коли да инвестират зад граница вместо в родната си държава. Във вторник Тръмп остро нападна и General Motors, като ги обвини, че внасяли безмитно произведени много евтино в Мексико автомобили, и ги заплаши с "голяма такса на границата".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    skylark avatar :-?
    Dark

    Един прекрасен диктатор и популист си избраха. Сигурен съм, че ще изкара целия мандат - скоро ще започне корпоративното ухажване :)

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Американеца спира да купува Форд, защото преместили фабриката в Мексико. Дотук добре. После отива и си купува Тойота, защото е по-евтина от американските алтернативи.

    "Абсолютни и относителни предимства в производството" in a nutshell.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.