Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство

Gigafactory се намира в Рено, Невада

Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство

Заводът заработи, макар и завършен на една трета

36942 прочитания

Gigafactory се намира в Рено, Невада

© Tesla


Това е първият завод за батерии в САЩ и важна част от намеренията на Tesla да електрифицила транспорта.

Огромният завод за батерии на Tesla, наречен Gigafactory, вече е започнал производство, съобщава Bloomberg. Заводът, който се намира в американския щат Невада, все още не работи на пълни обороти, но самото му отваряне се счита за една от най-добрите новини за Tesla в последно време. Компанията, която скоро обяви, че не е успяла да достигне целта си за доставка на коли през годината, сега ще може да си отдъхне поне за един от основните си проблеми - батериите за колите. Заводът вече е започнал производството на първите батерии, направени в Невада, като това беше поредно от списъка с дръзки обещания и цели на изпълнителния директор Илън Мъск.

Началото на дейността на завода е крайъгълен камък в изпълнението на целта на Tesla да електрифицира транспортната индустрия, като освен друго това е и първият завод за батерии в САЩ. Досега този пазар беше доминиран изцяло от Китай, Япония и Южна Корея. В завода вече работят близо 3000 души, като се очаква броят им да достигне общо 7000 чрез партньорство в предприятието между Tesla и Panasonic.

Единственият възможен път

През тази година Tesla трябва да пусне на пазара своя достъпен за широката маса Model 3, от който на практика зависят бъдещето на компанията и амбициите на Мъск за налагане на електрическите автомобили. Gigafactory всъщност беше единственият възможен път за Tesla и нейната цел да произведе 500 хил. автомобили Model 3 до 2018 г. Заводът е толкова важен, защото толкова голям брой батерии за коли в света просто не се произвеждат. Именно заради това Илън Мъск предприема една от най-важните стъпки към това производството на колите да зависи изцяло от Tesla.

Gigafactory започва работа, макар в момента да е готова една трета от целия завод. Той трябва да бъде завършен напълно до 2018 г. и така да увеличи двойно броя на литиевите батерии, които се произвеждат по света. Пълното натоварване на огромното предприятие е от особено значение за Tesla предвид историята на компанията, пълна с неспазени прекалено амбициозни срокове и цели. След пропускането на почти всички крайни срокове през последното десетилетие Tesla трябва да успокои своите инвеститори и клиенти с навлизането на финалната права при производството на Model 3.

Оптимистично към целите

Въпреки информацията за недостатъчните доставки компанията започва новата година в добра форма. Тя успя да спази обещанията си да помогне за електрозахранването в Калифорния, направи необходимите софтуерни ъпдейти на колите си, след като проблем с автопилота на Tesla доведе до смъртен случай през миналата година, и вече е започнала производството на батерии в Gigafactory.

Освен всичко друго първоначалните планове за Gigafactory бяха заводът да създаде 4000 работни места в Невада до 2019 г., а тези срокове се изместват с две години напред предимно заради бързата работа от страна на Tesla и Panasonic.

Това е първият завод за батерии в САЩ и важна част от намеренията на Tesla да електрифицила транспорта.

Огромният завод за батерии на Tesla, наречен Gigafactory, вече е започнал производство, съобщава Bloomberg. Заводът, който се намира в американския щат Невада, все още не работи на пълни обороти, но самото му отваряне се счита за една от най-добрите новини за Tesla в последно време. Компанията, която скоро обяви, че не е успяла да достигне целта си за доставка на коли през годината, сега ще може да си отдъхне поне за един от основните си проблеми - батериите за колите. Заводът вече е започнал производството на първите батерии, направени в Невада, като това беше поредно от списъка с дръзки обещания и цели на изпълнителния директор Илън Мъск.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

19 коментара
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj

    Любопитно е, че и у нас се правят проучвания за руди, които могат да послужат за производство на литий:

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/02/10/2238723_firma_otkri_nova_za_bulgariia_surovina/

  • 3
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев

    Заводът се строи в сътрудничество с Панасоник.

  • 4
    timtim avatar :-|
    Marin Pavlov

    Интересно, от къде в Невада работна ръка?

  • 6
    emilm13 avatar :-P
    emilm13

    До коментар [#4] от "timtim":

    Вземат в робство загубилите в казината!

  • 7
    emilm13 avatar :-?
    emilm13

    Интересно как ще се отразят успехите на Мъск върху рейтинга на Тръмп - може Мъск да се окаже ракетата носител за икономическите стремежи на Тръмп?!

  • 8
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    До коментар [#4] от "timtim":

    От заплатата - ако ти дават добри пари се местиш, където ти кажат. Икономическо номадство, а не да стоиш в 10-хиляден град и да се оплакваш, че няма работа, както е модерно в България...

  • 9
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    До коментар [#5] от "tvr18355030":

    [quote#5:"tvr18355030"]Двигателя с вътрешно горене е мъртъв! (и Русия също!)[/quote]

    Най-ми е кеф за изнасящите ислям и тероризъм тарабуки ..

    Макар че има и нещо друго - 71% от петрола се използва за транспорт, 48% се пада на само на автомобилите. Като се има предвид че ще отнеме време всички да преминем на ток се очертава доста дълго време ще опъват манги петролните картели,. Дори и когато последният автомобил стане електрически пак ще има пари в петрола - просто самолети, камиони и влакове много трудно и бавно ще мигрират към нови видове гориво.

  • 10
    cipura avatar :-|
    BgMafia

    Кьорфишеци ..
    Литиевите батерии са огромни екологични и токсични бомби ...
    Хмм може би затова са набутали завода в Невада ?!
    Някой чувал ли е за рециклиране на литиеви батерии ???


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK