Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство

Gigafactory се намира в Рено, Невада

Гигафабриката на Tesla за батерии започна производство

Заводът заработи, макар и завършен на една трета

36794 прочитания

Gigafactory се намира в Рено, Невада

© Tesla


Това е първият завод за батерии в САЩ и важна част от намеренията на Tesla да електрифицила транспорта.

Огромният завод за батерии на Tesla, наречен Gigafactory, вече е започнал производство, съобщава Bloomberg. Заводът, който се намира в американския щат Невада, все още не работи на пълни обороти, но самото му отваряне се счита за една от най-добрите новини за Tesla в последно време. Компанията, която скоро обяви, че не е успяла да достигне целта си за доставка на коли през годината, сега ще може да си отдъхне поне за един от основните си проблеми - батериите за колите. Заводът вече е започнал производството на първите батерии, направени в Невада, като това беше поредно от списъка с дръзки обещания и цели на изпълнителния директор Илън Мъск.

Началото на дейността на завода е крайъгълен камък в изпълнението на целта на Tesla да електрифицира транспортната индустрия, като освен друго това е и първият завод за батерии в САЩ. Досега този пазар беше доминиран изцяло от Китай, Япония и Южна Корея. В завода вече работят близо 3000 души, като се очаква броят им да достигне общо 7000 чрез партньорство в предприятието между Tesla и Panasonic.

Единственият възможен път

През тази година Tesla трябва да пусне на пазара своя достъпен за широката маса Model 3, от който на практика зависят бъдещето на компанията и амбициите на Мъск за налагане на електрическите автомобили. Gigafactory всъщност беше единственият възможен път за Tesla и нейната цел да произведе 500 хил. автомобили Model 3 до 2018 г. Заводът е толкова важен, защото толкова голям брой батерии за коли в света просто не се произвеждат. Именно заради това Илън Мъск предприема една от най-важните стъпки към това производството на колите да зависи изцяло от Tesla.

Gigafactory започва работа, макар в момента да е готова една трета от целия завод. Той трябва да бъде завършен напълно до 2018 г. и така да увеличи двойно броя на литиевите батерии, които се произвеждат по света. Пълното натоварване на огромното предприятие е от особено значение за Tesla предвид историята на компанията, пълна с неспазени прекалено амбициозни срокове и цели. След пропускането на почти всички крайни срокове през последното десетилетие Tesla трябва да успокои своите инвеститори и клиенти с навлизането на финалната права при производството на Model 3.

Оптимистично към целите

Въпреки информацията за недостатъчните доставки компанията започва новата година в добра форма. Тя успя да спази обещанията си да помогне за електрозахранването в Калифорния, направи необходимите софтуерни ъпдейти на колите си, след като проблем с автопилота на Tesla доведе до смъртен случай през миналата година, и вече е започнала производството на батерии в Gigafactory.

Освен всичко друго първоначалните планове за Gigafactory бяха заводът да създаде 4000 работни места в Невада до 2019 г., а тези срокове се изместват с две години напред предимно заради бързата работа от страна на Tesla и Panasonic.

Това е първият завод за батерии в САЩ и важна част от намеренията на Tesla да електрифицила транспорта.

Огромният завод за батерии на Tesla, наречен Gigafactory, вече е започнал производство, съобщава Bloomberg. Заводът, който се намира в американския щат Невада, все още не работи на пълни обороти, но самото му отваряне се счита за една от най-добрите новини за Tesla в последно време. Компанията, която скоро обяви, че не е успяла да достигне целта си за доставка на коли през годината, сега ще може да си отдъхне поне за един от основните си проблеми - батериите за колите. Заводът вече е започнал производството на първите батерии, направени в Невада, като това беше поредно от списъка с дръзки обещания и цели на изпълнителния директор Илън Мъск.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

19 коментара
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj

    Любопитно е, че и у нас се правят проучвания за руди, които могат да послужат за производство на литий:

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/02/10/2238723_firma_otkri_nova_za_bulgariia_surovina/

  • 3
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев

    Заводът се строи в сътрудничество с Панасоник.

  • 4
    timtim avatar :-|
    Marin Pavlov

    Интересно, от къде в Невада работна ръка?

  • 6
    emilm13 avatar :-P
    emilm13

    До коментар [#4] от "timtim":

    Вземат в робство загубилите в казината!

  • 7
    emilm13 avatar :-?
    emilm13

    Интересно как ще се отразят успехите на Мъск върху рейтинга на Тръмп - може Мъск да се окаже ракетата носител за икономическите стремежи на Тръмп?!

  • 8
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    До коментар [#4] от "timtim":

    От заплатата - ако ти дават добри пари се местиш, където ти кажат. Икономическо номадство, а не да стоиш в 10-хиляден град и да се оплакваш, че няма работа, както е модерно в България...

  • 9
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    До коментар [#5] от "tvr18355030":

    [quote#5:"tvr18355030"]Двигателя с вътрешно горене е мъртъв! (и Русия също!)[/quote]

    Най-ми е кеф за изнасящите ислям и тероризъм тарабуки ..

    Макар че има и нещо друго - 71% от петрола се използва за транспорт, 48% се пада на само на автомобилите. Като се има предвид че ще отнеме време всички да преминем на ток се очертава доста дълго време ще опъват манги петролните картели,. Дори и когато последният автомобил стане електрически пак ще има пари в петрола - просто самолети, камиони и влакове много трудно и бавно ще мигрират към нови видове гориво.

  • 10
    cipura avatar :-|
    BgMafia

    Кьорфишеци ..
    Литиевите батерии са огромни екологични и токсични бомби ...
    Хмм може би затова са набутали завода в Невада ?!
    Някой чувал ли е за рециклиране на литиеви батерии ???


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK