С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 яну 2017, 10:43, 4295 прочитания

Продажбите на Volkswagen са нараснали през 2016 г. въпреки дизеловия скандал

Компанията e близо до поредно споразумение със САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
2.8% са се увеличили продажбите заради добрите резултати в Китай и Източна Европа.
Продажбите на бранда Volkswagen са се увеличили през 2016 г. въпреки дизеловия скандал, който бушуваше през цялата година, съобщава Wall Street Journal. Въпреки че той е навредил на представянето на германската компания, особено в САЩ, добрите резултати в Китай и Източна Европа са помогнали за цялостния глобален растеж. Акциите на компанията отбелязаха скок от 4.5% в началото на седмицата, въпреки че в САЩ беше задържан един от директорите в компанията по времето на дизеловия скандал, а Reuters съобщи, че групата вероятно ще изплати още 3 до 4 млрд. долара на американските власти.

Продажбите на самия бранд Volkswagen са се вдигнали с 2.8% през изминалата година и са достигнали 5.9 млн. автомобила. Основният растеж идва от Китай, където скокът е 14%, както и в Централна и Източна Европа, където нарастването е със 7%. В Китай са продадени близо половината от всички коли на Volkswagen по света, като така държавата затвърждава за пореден път репутацията си на основен източник на растеж за фирмата. Проблемни пазари са били Австралия със спад от 9% и Южна Корея, където колите на Volkswagen са спрени от продажба заради скандала.


Някъде покачване, някъде спад

В много ключови пазари обаче Volkswagen отбелязва спад, който се покрива от растежа в Китай. В САЩ например продажбите на нови автомобили са намалели с 8% до 323 хил. броя. Сериозно понижение има и в Канада. За сметка на това Мексико започва да става все по-важен пазар за марката. Там са продадени близо 200 хил. автомобила при скок на продажбите с 15%. Ако тенденциите в САЩ и Мексико се запазят, не е изключено двете държави скоро да разменят местата си по важност за групата. Освен това в САЩ е възможно още по-голямо влошаване на резултатите, особено предвид политиката на Доналд Тръмп за по-високи данъци за коли, които не са били произведени в страната.

Вторият по големина пазар за Volkswagen след Китай, Западна Европа, също отбелязва голям скок в продажбите на нови коли с близо 6%. Въпреки това германската компания започва да губи пазарен дял заради дизеловия скандал, започнал през 2015 г. В последните месеци имаше и няколко коментара по темата от страна на Европейската комисия, която е недоволна, че Volkswagen обръща внимание само на САЩ за разрешаване на проблемите след скандала, въпреки че всъщност има повече продадени коли в Европа. Очакванията са растежът на продажбите през 2017 г. в региона да спадне до 1.5%, което може да се окаже огромен проблем за Volkswagen.



Добри новини, лоши новини

На фона на добрите новини Volkswagen се приближава и към поредно плащане към САЩ, този път на стойност около 3 млрд. долара. Досега сметката на групата е 17.5 млрд. долара, а общият бюджет за глоби е около 22 млрд. долара, след като беше вдиган няколко пъти. Инвеститорите обаче приеха добре новините, защото това е една от последните големи въпросителни относно бъдещето на компанията и плащанията на щетите в САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 651 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 756 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Автомобилният сектор вече е в ерата "Тръмп"

Производителите на коли обявяват един след друг инвестиции в САЩ, за да избегнат критиките на Тръмп

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи