Автомобилният сектор вече е в ерата "Тръмп"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният сектор вече е в ерата "Тръмп"

Президентът на Ford Бил Форд и изпълнителният директор на компанията Марк Фийлдс промениха плановете си спрямо политиката на Тръмп

Автомобилният сектор вече е в ерата "Тръмп"

Производителите на коли обявяват един след друг инвестиции в САЩ, за да избегнат критиките на Тръмп

11332 прочитания

Президентът на Ford Бил Форд и изпълнителният директор на компанията Марк Фийлдс промениха плановете си спрямо политиката на Тръмп

© Rebecca Cook


Световните производители на автомобили малко по малко осъзнават новата реалност, в която се намират. Докато всички те представят новите си модели и концепции на автошоуто в Детройт, всеки от тях се опитва да избегне темата за Доналд Тръмп и критиките, които всяка компания понася, ако има планове да изгради заводи в друга държава освен САЩ, пише Financial Times. Доналд Тръмп се превърна в кошмар за всички в сектора чрез своя Twitter акаунт. Няколко от гигантите в индустрията вече промениха бизнес плановете си и обявиха отварянето на нови заводи в страната или реновирането на стари.

Промените

От Ford обявиха миналата седмица, че се отказват от плановете си да построят завод за 1.6 млрд. долара в Мексико и вместо това ще построят по-малка фабрика за електромобили в САЩ. Бил Форд, президент на компанията, се изказа ласкаво за бъдещия президент и коментира, че е добър слушател и задава правилните въпроси. Форд призна и че Тръмп няколко пъти му се е обаждал, за да се откаже от завода в Мексико и е бил изключително доволен, когато от Ford са променили плановете си. Доволство, което по-късно Тръмп пренесе и в Twitter.

"Всички се адаптираме към тази нова реалност. Трябва да приемем новата действителност и да извлечем възможно най-много от нея", коментира Джо Хинрихс, директор на северноамериканското звено на Ford. Финансовият директор на компанията Боб Шанкс също смята, че правилата се променят и ще се променят още повече в бъдеще, като е важно "никой да не преувеличава в реакциите си".

Очаквайте още

Според двамата директори във Ford администрацията на Тръмп бързо ще изясни плановете си за автомобилната индустрия в САЩ и тогава компаниите ще могат да направят по-дългосрочни планове. "Смятам, че администрацията ще действа бързо и скоро ще имаме видимост относно въпросите, които ни интересуват", коментира Шанкс.

Серджо Маркионе, изпълнителен директор на Fiat Chrysler, пък прие по-твърд подход и предупреди работниците и служителите в компанията, че ако наистина бъдат наложени митата, за които Тръмп говори, заводите в Мексико вероятно ще бъдат затворени. Неговото желание е подобно на това на Шанкс - възможно най-бързо да се знае конкретният план за действие на администрацията на Тръмп.

"Ако икономическите правила се променят, и то осезаемо, това ще означава, че производството на каквото и да било в Мексико би било неикономично и ще трябва да се оттеглим от страната", коментира той и добави, че всички компании трябва добре да помислят относно евентуални инвестиции в Мексико. Коментарът му дойде малко след като Fiat Chrysler обяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в реновирането и модернизирането на съществуващите си заводи в Мичиган и Охайо, което ще доведе до създаването на 2000 нови работни места. Така от Fiat Chrysler се измъкнаха от критиките на Тръмп още преди те да са дошли. По-късно бъдещият президент поздрави Fiat Chrysler за решението, но според Маркионе то няма нищо общо с Тръмп и плановете за това са дългогодишни.

Акио Тойода, президент на Toyota, също се измъкна бързо от евентуалните критики на Тръмп, като обяви, че в следващите пет години компанията ще инвестира 10 млрд. долара в заводите си в страната. Не такива планове имат обаче от General Motors, които смятат да продължат производството на хечбек автомобили в Мексико. Очаквано, решението беше прието лошо от Тръмп. В близките седмици се очакват още новини за инвестиции в САЩ от страна на автомобилния сектор. За момента изглежда, че никой не може да си позволи високите мита, които Тръмп обещава, нито, разбира се, напускане на пазара.

Световните производители на автомобили малко по малко осъзнават новата реалност, в която се намират. Докато всички те представят новите си модели и концепции на автошоуто в Детройт, всеки от тях се опитва да избегне темата за Доналд Тръмп и критиките, които всяка компания понася, ако има планове да изгради заводи в друга държава освен САЩ, пише Financial Times. Доналд Тръмп се превърна в кошмар за всички в сектора чрез своя Twitter акаунт. Няколко от гигантите в индустрията вече промениха бизнес плановете си и обявиха отварянето на нови заводи в страната или реновирането на стари.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    prius avatar :-|
    prius

    Тръмп е опитен бизнесмен и знае тънкостите. Не е като Обама, който почти не беше раотил на свободния пазар.

  • 2
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Тези най накрая си намериха майстора, след недоразуменията от последните 20 години, разните "пури", храстчета и обамки...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK