Световните производители на автомобили малко по малко осъзнават новата реалност, в която се намират. Докато всички те представят новите си модели и концепции на автошоуто в Детройт, всеки от тях се опитва да избегне темата за Доналд Тръмп и критиките, които всяка компания понася, ако има планове да изгради заводи в друга държава освен САЩ, пише Financial Times. Доналд Тръмп се превърна в кошмар за всички в сектора чрез своя Twitter акаунт. Няколко от гигантите в индустрията вече промениха бизнес плановете си и обявиха отварянето на нови заводи в страната или реновирането на стари.
Промените
От Ford обявиха миналата седмица, че се отказват от плановете си да построят завод за 1.6 млрд. долара в Мексико и вместо това ще построят по-малка фабрика за електромобили в САЩ. Бил Форд, президент на компанията, се изказа ласкаво за бъдещия президент и коментира, че е добър слушател и задава правилните въпроси. Форд призна и че Тръмп няколко пъти му се е обаждал, за да се откаже от завода в Мексико и е бил изключително доволен, когато от Ford са променили плановете си. Доволство, което по-късно Тръмп пренесе и в Twitter.
"Всички се адаптираме към тази нова реалност. Трябва да приемем новата действителност и да извлечем възможно най-много от нея", коментира Джо Хинрихс, директор на северноамериканското звено на Ford. Финансовият директор на компанията Боб Шанкс също смята, че правилата се променят и ще се променят още повече в бъдеще, като е важно "никой да не преувеличава в реакциите си".
Очаквайте още
Според двамата директори във Ford администрацията на Тръмп бързо ще изясни плановете си за автомобилната индустрия в САЩ и тогава компаниите ще могат да направят по-дългосрочни планове. "Смятам, че администрацията ще действа бързо и скоро ще имаме видимост относно въпросите, които ни интересуват", коментира Шанкс.
Серджо Маркионе, изпълнителен директор на Fiat Chrysler, пък прие по-твърд подход и предупреди работниците и служителите в компанията, че ако наистина бъдат наложени митата, за които Тръмп говори, заводите в Мексико вероятно ще бъдат затворени. Неговото желание е подобно на това на Шанкс - възможно най-бързо да се знае конкретният план за действие на администрацията на Тръмп.
"Ако икономическите правила се променят, и то осезаемо, това ще означава, че производството на каквото и да било в Мексико би било неикономично и ще трябва да се оттеглим от страната", коментира той и добави, че всички компании трябва добре да помислят относно евентуални инвестиции в Мексико. Коментарът му дойде малко след като Fiat Chrysler обяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в реновирането и модернизирането на съществуващите си заводи в Мичиган и Охайо, което ще доведе до създаването на 2000 нови работни места. Така от Fiat Chrysler се измъкнаха от критиките на Тръмп още преди те да са дошли. По-късно бъдещият президент поздрави Fiat Chrysler за решението, но според Маркионе то няма нищо общо с Тръмп и плановете за това са дългогодишни.
Акио Тойода, президент на Toyota, също се измъкна бързо от евентуалните критики на Тръмп, като обяви, че в следващите пет години компанията ще инвестира 10 млрд. долара в заводите си в страната. Не такива планове имат обаче от General Motors, които смятат да продължат производството на хечбек автомобили в Мексико. Очаквано, решението беше прието лошо от Тръмп. В близките седмици се очакват още новини за инвестиции в САЩ от страна на автомобилния сектор. За момента изглежда, че никой не може да си позволи високите мита, които Тръмп обещава, нито, разбира се, напускане на пазара.
Световните производители на автомобили малко по малко осъзнават новата реалност, в която се намират. Докато всички те представят новите си модели и концепции на автошоуто в Детройт, всеки от тях се опитва да избегне темата за Доналд Тръмп и критиките, които всяка компания понася, ако има планове да изгради заводи в друга държава освен САЩ, пише Financial Times. Доналд Тръмп се превърна в кошмар за всички в сектора чрез своя Twitter акаунт. Няколко от гигантите в индустрията вече промениха бизнес плановете си и обявиха отварянето на нови заводи в страната или реновирането на стари.
2 коментара
Тръмп е опитен бизнесмен и знае тънкостите. Не е като Обама, който почти не беше раотил на свободния пазар.
Тези най накрая си намериха майстора, след недоразуменията от последните 20 години, разните "пури", храстчета и обамки...