Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 яну 2017, 14:01, 4753 прочитания

Гърция е превозила най-много морски товари през 2016 г.

Япония и Китай допълват челната тройка в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки големия спад в общата стойност през годината морската флотилия на Гърция продължава да бъде първа по превозени товари, съобщава Hellenic Shipping News.

Челната тройка


Гръцките собственици на кораби са отчели понижение от 12% на стойността на превозените товари до 84 млрд. долара, но задържат първата позиция пред Япония и Китай, съответно с малко над 80 и 68 млрд. долара.

"Гръцките собственици на танкери започнаха годината добре, като печелеха по над 100 хил. долара на ден на кораб. През останалата част от годината обаче бизнесът преживя сериозно забавяне. Към края на 2016 г. превозените товари от гръцката флотилия са се свили с близо 11 млрд. долара", коментира Уилям Бенет от VesselsValue.

На второ място по загуба е флотилията на САЩ - с 4 млрд. долара. Тази на Япония също е с минимална загуба от 1%, като така се доближава до първото място, без да увеличава своите приходи. Възможно е японската флотилия да достигне първо място през тази година, защото там се намират водещите в сектора превозвачи LNG и LPG. На шесто място пада Германия, която е загубила близо 30% от стойността на превозените товари, предимно заради лошото състояние на пазара с контейнери. "Германската флотилия се е свила с близо 11 млрд. долара през 2016 г. заради загубите в сектора", коментира Бенет.



Тежката 2016

През 2016 г. целият сектор преживя обрат, след като през август южнокорейският гигант в сектора Hanjin Shipping подаде документи за фалит. Компанията беше седмият в света морски превозвач и с месеци не беше ясно какво точно ще се случи с него. Решението на банките да спрат финансовата подкрепа за компанията доведе и до решение на борда на директорите да я обявят в несъстоятелност. Това доведе до големи проблеми на някои от най-големите пристанища в света, включително и в самата Южна Корея.

Очакванията на анализаторите са през 2017 г. секторът да се успокои и големите компании да променят своите стратегии заради спада в приходите от изминалата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 423 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 907 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Леката индустрия очаква нови клиенти, пазари и инвестиции

Оптимизмът на част от мениджърите обаче е умерен заради хроничната липса на кадри в някои от секторите

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10