Гърция е превозила най-много морски товари през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Гърция е превозила най-много морски товари през 2016 г.

Reuters

Гърция е превозила най-много морски товари през 2016 г.

Япония и Китай допълват челната тройка в света

5129 прочитания

Reuters

© Reuters


Въпреки големия спад в общата стойност през годината морската флотилия на Гърция продължава да бъде първа по превозени товари, съобщава Hellenic Shipping News.

Челната тройка

Гръцките собственици на кораби са отчели понижение от 12% на стойността на превозените товари до 84 млрд. долара, но задържат първата позиция пред Япония и Китай, съответно с малко над 80 и 68 млрд. долара.

"Гръцките собственици на танкери започнаха годината добре, като печелеха по над 100 хил. долара на ден на кораб. През останалата част от годината обаче бизнесът преживя сериозно забавяне. Към края на 2016 г. превозените товари от гръцката флотилия са се свили с близо 11 млрд. долара", коментира Уилям Бенет от VesselsValue.

На второ място по загуба е флотилията на САЩ - с 4 млрд. долара. Тази на Япония също е с минимална загуба от 1%, като така се доближава до първото място, без да увеличава своите приходи. Възможно е японската флотилия да достигне първо място през тази година, защото там се намират водещите в сектора превозвачи LNG и LPG. На шесто място пада Германия, която е загубила близо 30% от стойността на превозените товари, предимно заради лошото състояние на пазара с контейнери. "Германската флотилия се е свила с близо 11 млрд. долара през 2016 г. заради загубите в сектора", коментира Бенет.

Тежката 2016

През 2016 г. целият сектор преживя обрат, след като през август южнокорейският гигант в сектора Hanjin Shipping подаде документи за фалит. Компанията беше седмият в света морски превозвач и с месеци не беше ясно какво точно ще се случи с него. Решението на банките да спрат финансовата подкрепа за компанията доведе и до решение на борда на директорите да я обявят в несъстоятелност. Това доведе до големи проблеми на някои от най-големите пристанища в света, включително и в самата Южна Корея.

Очакванията на анализаторите са през 2017 г. секторът да се успокои и големите компании да променят своите стратегии заради спада в приходите от изминалата година.

Въпреки големия спад в общата стойност през годината морската флотилия на Гърция продължава да бъде първа по превозени товари, съобщава Hellenic Shipping News.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK