// K2: Бизнесът / Компании

Facebook започва нов проект в подкрепа на журналистиката
Той е насочен основно към обучение на журналисти за оптималното използване на социалните мрежи
Неясни планове
"Днес обявяваме нова програма, която да направи връзките между Facebook и медийната индустрия по-силни. Ще работим заедно с медийните организации, за да разработваме продукти и да обучаваме журналисти в това как да бъдем по-добри партньори, как да работим с издателите и как да достигнем до възможно най-много читатели в дигиталната ера на информацията", пише Симо в блога на Facebook.
Трите стъпки
Според публикацията проектът ще работи в три насоки. Първата от тях е разработването на нови продукти за медиите. За тази цел Facebook ще насочи свои кадри и партньори, за да създадат нови продукти, които да спомогнат за по-доброто разказване на истории чрез модерните технологии, включващи предавания на живо, 360-градусови картини, моментални статии и други инструменти. Те ще бъдат пробвани за известно време от екипа на Facebook и няма да влязат веднага в действие. Първата стъпка предвижда и акцентиране върху местните новини, които от Facebook смятат за основата на добрата журналистика.
Втората част от проекта предвижда обучаване на журналистите за това как оптимално да използват Facebook. Мрежата ще пусне електронни курсове на девет езика относно продуктите си, насочени към журналисти. Тя ще даде и възможност на тях да използват приложението CrowdTangle, което показва до колко хора достига една новина, както и да предават на живо от името на страницата на медията.
Третата стъпка е повишаване на медийната грамотност сред потребителите на Facebook, които към момента наброяват над 1.6 млрд. души месечно. "Целта ни е да помогнем на хората в обществото да достигнат до информацията, която им е нужна, от източници, на които могат да се доверят", пише Симо. Facebook вече обяви идеята си да създаде алгоритъм, който да показва коя статия е верифицирана и коя не е. Тези действия на мрежата са пряко свързани с критиките, които получи в края на миналата година.
Още по темата
Людовик Блешър: Финансираме иновативни проекти в областта на дигиталната журналистика
Ръководителят на Иновационния фонд на инициативата Digital News Initiative на Google пред "Капитал"
29 мар 2017Facebook ще помага на потребителите да се свързват с депутатите си
Според съоснователя на социалната мрежа Марк Зукърбърг инструменти като новата платформа Town Hall ще допринесат за ангажирането на хората с политическия процес
28 мар 2017Германия се заема с речта на омразата и фалшивите новини
Берлин иска да глобява социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако не изтриват расистки коментари
15 мар 2017"Даскал" получава подкрепа от акселератора на Facebook FbStart
Платформата вече има и американски сайт, предстоят немска и австрийска версия
16 яну 2017Стартъпите за реклама се "задушават" от Facebook и Google
Инвестициите са достигнали най-ниското си ниво от пет години насам
3 яну 2017Вероятни и невероятни прогнози за IT бизнеса
През новата година се очакват сделки в сектора и напасване на водещите компании спрямо политиката на президента Доналд Тръмп
2 яну 2017Има ли противоотрова срещу онлайн-манипулациите
Технологичните гиганти влизат в битката с фалшивите новини - но решение или опасност са те?
23 дек 2016
В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus
9 дек 2019, 710 прочитания

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години
9 дек 2019, 599 прочитания
9 дек 2019, 3530 прочитания
9 дек 2019, 3441 прочитания
9 дек 2019, 2362 прочитания
9 дек 2019, 2055 прочитания
9 дек 2019, 1248 прочитания
Телекомът ще предлага три канала за футбол, тенис, баскетбол и много други спортове