С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 яну 2017, 12:55, 4782 прочитания

Facebook започва нов проект в подкрепа на журналистиката

Той е насочен основно към обучение на журналисти за оптималното използване на социалните мрежи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook ще започне нов проект в подкрепа на журналистиката, съобщава Wired. В края на миналата година компанията на Марк Зукърбърг беше сериозно критикувана заради обвиненията, че платформата помага за разпространението на фалшиви новини и съмнителни сайтове. Някои медии и потребители също така поставиха под съмнение алгоритмите на Facebook, които поставят едни истории пред други. Сега компанията представи нова платформа - Facebook Journalism Project. Нейната цел ще бъде да си сътрудничи с медийните организации по света и да създава по-малки платформи, които да спомогнат за разпространението и развитието на местната журналистика. Facebook Journalism Project предполага и обучение на журналисти и промяна на начините на разказване на истории, така че да достигат до все повече хора.

Неясни планове


Плановете на социалната мрежа бяха обявени в блога на Facebook от продуктовия директор Фиджи Симо. Те обаче са до голяма степен все още неясни. Въпреки че Симо изброява методите, които Facebook ще предприеме, не става ясно дали Facebook Journalism Project ще бъде напълно отделна платформа или мрежа, подобно на служебната мрежа, която Facebook обяви в края на миналата година. От публикацията се разбира, че Facebook ще започне електронно обучение на журналисти относно това как по-добре да използват услугите, продуктите и инструментите, които мрежата предоставя.

"Днес обявяваме нова програма, която да направи връзките между Facebook и медийната индустрия по-силни. Ще работим заедно с медийните организации, за да разработваме продукти и да обучаваме журналисти в това как да бъдем по-добри партньори, как да работим с издателите и как да достигнем до възможно най-много читатели в дигиталната ера на информацията", пише
Симо в блога на Facebook.

Трите стъпки



Според публикацията проектът ще работи в три насоки. Първата от тях е разработването на нови продукти за медиите. За тази цел Facebook ще насочи свои кадри и партньори, за да създадат нови продукти, които да спомогнат за по-доброто разказване на истории чрез модерните технологии, включващи предавания на живо, 360-градусови картини, моментални статии и други инструменти. Те ще бъдат пробвани за известно време от екипа на Facebook и няма да влязат веднага в действие. Първата стъпка предвижда и акцентиране върху местните новини, които от Facebook смятат за основата на добрата журналистика.

Втората част от проекта предвижда обучаване на журналистите за това как оптимално да използват Facebook. Мрежата ще пусне електронни курсове на девет езика относно продуктите си, насочени към журналисти. Тя ще даде и възможност на тях да използват приложението CrowdTangle, което показва до колко хора достига една новина, както и да предават на живо от името на страницата на медията.

Третата стъпка е повишаване на медийната грамотност сред потребителите на Facebook, които към момента наброяват над 1.6 млрд. души месечно. "Целта ни е да помогнем на хората в обществото да достигнат до информацията, която им е нужна, от източници, на които могат да се доверят", пише Симо. Facebook вече обяви идеята си да създаде алгоритъм, който да показва коя статия е верифицирана и коя не е. Тези действия на мрежата са пряко свързани с критиките, които получи в края на миналата година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook медии новини

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 710 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 599 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" навлиза на медийния пазар със спортна телевизия

Телекомът ще предлага три канала за футбол, тенис, баскетбол и много други спортове

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10