С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 яну 2017, 12:55, 4750 прочитания

Facebook започва нов проект в подкрепа на журналистиката

Той е насочен основно към обучение на журналисти за оптималното използване на социалните мрежи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Социалната мрежа Facebook ще започне нов проект в подкрепа на журналистиката, съобщава Wired. В края на миналата година компанията на Марк Зукърбърг беше сериозно критикувана заради обвиненията, че платформата помага за разпространението на фалшиви новини и съмнителни сайтове. Някои медии и потребители също така поставиха под съмнение алгоритмите на Facebook, които поставят едни истории пред други. Сега компанията представи нова платформа - Facebook Journalism Project. Нейната цел ще бъде да си сътрудничи с медийните организации по света и да създава по-малки платформи, които да спомогнат за разпространението и развитието на местната журналистика. Facebook Journalism Project предполага и обучение на журналисти и промяна на начините на разказване на истории, така че да достигат до все повече хора.

Неясни планове


Плановете на социалната мрежа бяха обявени в блога на Facebook от продуктовия директор Фиджи Симо. Те обаче са до голяма степен все още неясни. Въпреки че Симо изброява методите, които Facebook ще предприеме, не става ясно дали Facebook Journalism Project ще бъде напълно отделна платформа или мрежа, подобно на служебната мрежа, която Facebook обяви в края на миналата година. От публикацията се разбира, че Facebook ще започне електронно обучение на журналисти относно това как по-добре да използват услугите, продуктите и инструментите, които мрежата предоставя.

"Днес обявяваме нова програма, която да направи връзките между Facebook и медийната индустрия по-силни. Ще работим заедно с медийните организации, за да разработваме продукти и да обучаваме журналисти в това как да бъдем по-добри партньори, как да работим с издателите и как да достигнем до възможно най-много читатели в дигиталната ера на информацията", пише
Симо в блога на Facebook.

Трите стъпки



Според публикацията проектът ще работи в три насоки. Първата от тях е разработването на нови продукти за медиите. За тази цел Facebook ще насочи свои кадри и партньори, за да създадат нови продукти, които да спомогнат за по-доброто разказване на истории чрез модерните технологии, включващи предавания на живо, 360-градусови картини, моментални статии и други инструменти. Те ще бъдат пробвани за известно време от екипа на Facebook и няма да влязат веднага в действие. Първата стъпка предвижда и акцентиране върху местните новини, които от Facebook смятат за основата на добрата журналистика.

Втората част от проекта предвижда обучаване на журналистите за това как оптимално да използват Facebook. Мрежата ще пусне електронни курсове на девет езика относно продуктите си, насочени към журналисти. Тя ще даде и възможност на тях да използват приложението CrowdTangle, което показва до колко хора достига една новина, както и да предават на живо от името на страницата на медията.

Третата стъпка е повишаване на медийната грамотност сред потребителите на Facebook, които към момента наброяват над 1.6 млрд. души месечно. "Целта ни е да помогнем на хората в обществото да достигнат до информацията, която им е нужна, от източници, на които могат да се доверят", пише Симо. Facebook вече обяви идеята си да създаде алгоритъм, който да показва коя статия е верифицирана и коя не е. Тези действия на мрежата са пряко свързани с критиките, които получи в края на миналата година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Facebook медии новини

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 4 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 1824 прочитания

"Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал "Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал

Съоръжението осигурява допълнителни 8000 палетни места и удвоява транспортния капацитет

18 сеп 2019, 1824 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" навлиза на медийния пазар със спортна телевизия

Телекомът ще предлага три канала за футбол, тенис, баскетбол и много други спортове

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг