Ryanair се мести на новия терминал на летище София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair се мести на новия терминал на летище София

Ryanair се мести на новия терминал на летище София

Това ще стане от 16 януари, понеделник

Калина Горанова
83398 прочитания

© Надежда Чипева


От 16 януари всички полети на Ryanair ще се изпълняват от Терминал 2 на летище София. Това съобщиха официално от аерогарата. Нискобюджетният превозвач не криеше желанието си да се премести на новия терминал и това ще се случи от сутринта в понеделник.

За последните три месеца на 2016 г. на стария терминал на летището, построен преди 70 години, се концентрираха полетите на трите нискотарифни авиопревозвача – Wizz Air, Ryanair и EasyJet, като новопостъпилата в столицата през 2016 г. ирландска авиокомпания разгърна авиопрограмата си в пълния й капацитет от 22 линии.

За изминалата 2016 г. летище София обяви рекорден ръст на пътниците от 22%, като те достигнаха 4 980 387 души. Само един ден не достигна на аерогарата, за да мине прага от 5 млн. пътника. Рекорд имаше и при откриването на нови линии – 23. Разбивката показа, че пътиците на двата терминала почти са се изравнили, като през новия са преминали 2.6 млн. души, а през стария – 2.3 млн. и то при положение, че Ryanair работи на пълен капацитет едва през последните 3 месеца на 2016 г.

Присъствието на трите нискотарифни авиокомпании на стария терминал доведе до голямо струпване на хора в пиковите часове, като основните вълни са три – рано сутрин, обед и вечер, тъй като целта на превозвачите е да направят по три ротации на ден на самолетите си. За да осигурят преминаването на пътниците с пристигането на Ryanair на стария терминал са били осигурени 2 допълнителни рентгена и рамки и те са станали общо 5. Липсата на допълнително пространство обаче не позволява поставянето на още рентгени и рамки за проверка на пътниците и багажите им.

От 16 януари всички полети на Ryanair ще се изпълняват от Терминал 2 на летище София. Това съобщиха официално от аерогарата. Нискобюджетният превозвач не криеше желанието си да се премести на новия терминал и това ще се случи от сутринта в понеделник.

За последните три месеца на 2016 г. на стария терминал на летището, построен преди 70 години, се концентрираха полетите на трите нискотарифни авиопревозвача – Wizz Air, Ryanair и EasyJet, като новопостъпилата в столицата през 2016 г. ирландска авиокомпания разгърна авиопрограмата си в пълния й капацитет от 22 линии.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    zax50315885 avatar :-|
    Teaser

    България Еър плаща ли си таксите за летища София или ползва още солидна държавна помощ, щото са им малко парите на държавните дружества в ЦКБ...

  • 2
    vestonosec avatar :-|
    vestonosec

    До коментар [#1] от "Teaser":

    Kато няма какво да кажеш по темата защо изобщо се опитваш да пишеш? Тук с всеки ден гледам как форума пропада от такива, които си прокарват пропагандата, няма да се изненадам, ако влезе някой да обяснява, че Путин и Тръмп са виновни за това, че се местят.

  • 4
    zztop11 avatar :-P
    zztop11

    Елементарно търсене за тази компания в Гугъл казва всичко, което има нужда да се знае:

    https://www.facebook.com/ryanairsux/

    или

    https://niskotarifni.wordpress.com/

    Така че и от Терминал 200, не 2, да летят, пак за нищо не стават.

  • 5
    arax avatar :-|
    arax

    Напротив стават за разлика от ТИМ-air, а за смешниците от Wizz по-добре да не коментирам...

  • 6
    napukist avatar :-|
    Филанкишията

    До коментар [#4] от "zztop11":

    Браво, цицитоп, страхотни източници на информация ползваш!
    В тях дали се споменава, че Райънер са превозили 116 млн. пътници през миналата година, по който показател са на първо място сред европейските авиолинии? 116 000 000! Явно не са били информирани и умни колкото теб, иначе едва ли биха се минали.
    Да, бизнесмоделът им е различен от този на варненските мутри, но явно е не по-малко сполучлив, не мислиш ли?

  • 7
    baby_doll avatar :-|
    еМа

    До коментар [#6] от "Филанкишията":

    То па един бизнес модел, от където минат все дела. Я тях ги съдят, я те съдят някого. Да, бройката си е бая, но тя е благодарение на ниските цени, не на нещо друго.

  • 8
    cezar_cezar avatar :-|
    есе

    Аз нещо не мога да разбера противопоставянето на различните компании и на техните клиенти. В крайна сметка всеки е свободен да избира с кого да пътува, да избира степента на сигурност, която иска да ползва и обслужването, което да получи. Аз с Райън еър не бих пътувал повече, но не ми пречат по никакъв начин.

  • 9
    IVO avatar :-|
    Иван К.

    До коментар [#7] от "еМа":

    Ами да заради цените е , но пък да напишеш , че за нищо не стават . Аз никога не съм летял с тях , но то е , защото кацат на неудобни летища за мен , но за 116 милиона пътника явно не е проблем.

  • 10
    IVO avatar :-|
    Иван К.

    [quote#8:"Алфонсо"]а избира степента на сигурност, която иска да ползва и обслужването, което да получи. [/quote]

    Ако пишем за сигурност , това е една от най сигурните авиокомпании в света , ако не най сигурната , няма сериозни инциденти , с най малка средна възраст на самолетите и не са някоя малка авиокомпания с малко полети да се изкривява статистиката , а летят много.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK