С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 яну 2017, 11:12, 9334 прочитания

Пазарът на дронове може да не издържи на очакванията

Прогнозите за годишен растеж от 33% изглеждат нереалистични

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди две години инвеститорите бяха фокусирани върху стартъпите за дронове, но сега вече и сами усещат, че тенденцията може да се окаже балон.
Дроновете стават все по-разнообразни. На изложението за потребителска електроника в Лас Вегас посетителите можеха да се насладят на много видове, насочени към различни видове клиенти. Дронове, създадени за правене на селфита. Дронове, които могат да предават изображения през нощта. Някои от тях дори не летят - бяха представени и подводни дронове, които да помогнат на рибарите за по-добър улов. Производителите им търсят всякакво възможно развитие. Очакванията към сектора са той да расте с близо една трета в следващите години и да достигне 30 млрд. долара през следващото десетилетие. Новите тенденции на пазара обаче показват друго - еуфорията около дроновете малко по малко изчезва, пише Bloomberg.

Смяна на курса


Френската компания Parrot, която е вторият най-голям производител на дронове за невоенни цели, ще освободи една трета от своите работници, защото финансовите резултати от продажбите им не достигат, за да поддържат постоянен растеж на печалбата. Именно френската компания започна да произвежда по-евтини дронове, насочени към масовия пазар. Близо 60% от приходите на Parrot идват от този бизнес, като повечето от тях се пласират на цена между 100 и 500 долара, макар да има и по-скъпи модели.

Причините за
проблемите на Parrot са две. На първо място, пазарът стана пренаситен. Безспорният лидер в сектора е китайската компания DJI Technology, която освен по-евтини дронове продава и специализирани на ентусиасти и компании. Техните цели са различни - някои от тях се ползват за проверка на посевите или строежи, други имат далеч по-прости цели. Но така или иначе, китайската компания държи голяма част от пазара и от това страдат много други компании, включително и Parrot.

Втората причина са другите производители в Китай, които произвеждат дронове с много по-ниски цени, отколкото своите европейски и щатски конкуренти. Дори компанията GoPro, която вече е станала като нарицателно за дрон, има големи проблеми. Излезлите информации за падащи дронове GoPro Karma навредиха на продажбите на компанията. От ръководството й коментираха, че проблемите са били в батерията.



Познат сценарий

Дроновете вече навлизат в един познат сценарий за други хардуерни устройства, които не успяха да се наложат дългосрочно. Всъщност те може и да се задържат на пазара, но с всяка година очакваният растеж от 33% изглежда все по-нереалистичен. Преди две години инвеститорите бяха фокусирани върху стартъпите за дронове, но сега вече и сами усещат, че тенденцията може да се окаже балон с кратък живот, а не дрон за дълъг полет.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 531 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 642 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Френската Essilor купува производителя на очилата Ray-Ban

Сделката за 22.8 млрд. евро създава най-голямата компания в бързорастящия сектор

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10