Френската Essilor купува производителя на очилата Ray-Ban
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Френската Essilor купува производителя на очилата Ray-Ban

Рискът от увреждането на зрението от силна слънчева светлина стимулира бизнеса и със слънчеви очила сред развиващата се средна класа.

Френската Essilor купува производителя на очилата Ray-Ban

Сделката за 22.8 млрд. евро създава най-голямата компания в бързорастящия сектор

Кирил Кирчев
17207 прочитания

Рискът от увреждането на зрението от силна слънчева светлина стимулира бизнеса и със слънчеви очила сред развиващата се средна класа.

© Reuters


Новата компания ще има над 15 млрд. евро годишни приходи.

Френският производител на контактни лещи Essilor International купува италианската компания Luxottica Group, известна с марката си очила Ray-Ban, за 22.8 млрд. евро. Една от най-мащабните трансгранични сделки в Европа ще доведе до обединението на най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в сектора, съобщава Financial Times.

Сделката

Леонардо Дел Векио, 81-годишният основател на Luxottica и неин контролиращ акционер, даде съгласието си за сделката, която беше обявена преди началото на търговията на борсата в понеделник. Той ще стане изпълнителен председател и главен изпълнителен директор на новата компания. EssilorLuxottica ще има над 15 млрд. евро годишни приходи. Дел Векио ще бъде най-големият акционер, като неговата холдингова компания Delfin ще е собственик на 31% от акциите с право на глас. Delfin се съгласи да даде своя дял от 62% в Luxоttica на Essilor в замяна на акции от новосъздадената група, която ще бъде листната в Париж.

Председателят и главен изпълнителен директор на Essilor Хюбърт Саниерес ще бъде изпълнителен заместник-председател и заместник главен изпълнителен директор с равни правомощия с Дел Векио.

Акционерите на Luxottica ще получат по 0.461% от всяка ценна книга на Essilor за всяка своя в Luxottica. Цената е 47.07 евро на акция, базирана на стойността на книжата в петък, като е с 5% по-ниска от тази, при която Luxottica завърши търговията – 49.56 евро, отбелязва Bloomberg.

Гигант за маркови стоки

Успешното приключване на сделката ще доведе до създаването на гигант за маркови стоки с пазарна стойност, която конкурира тази на втория по големина производител на луксозни стоки Hermes International. Essilor е най-големият производител в индустрията, а Luxottica е най-големият търговец на дребно според Крис Купър, анализатор на Jefferies, пише Bloomberg.

Базираната в Милано Luxottica произвежда също така рамки за очила на луксозни марки като Armani, Chanel и Prada и има пазарна стойност от 24 млрд. евро към 13 януари. Пазарната оценка на Essilor е 22 млрд. евро. Luxottica разработва и гласово активирани очила, които си взаимодействат с велосипедистите и бегачите, които ги ползват. Новата компания, в която ще работят 130 хил. души, ще е лидер в бързо развиващия се сектор на пазара на очила и лещи, възлизащ на 90 млрд. евро годишно.

Основният двигател за развитието на сектора е демографските промени, особено в Азия, отбелязва Financail Times. От 7.3 млрд. население в света, 63% се смята, че има нужда от корекция на зрението, но само 1.9 млрд. са си купили очила, контактни лещи или са си направили операция. Според данни от индустрията в момента над 2.5 млрд. души имат нужда от корекция на зрението, особено в Азия, Африка и Латинска Америка.

В същото време рискът от увреждането на зрението от силна слънчева светлина стимулира бизнеса и със слънчеви очила сред развиващата се средна класа. В дългосрочен план очакванията за развитието на сектора са оптимистични – с годишен ръст от 2.5% в периода от 2015 до 2020 г., казва Линг Там от анализаторската компания Euromonitor.

Новата компания ще има над 15 млрд. евро годишни приходи.

Френският производител на контактни лещи Essilor International купува италианската компания Luxottica Group, известна с марката си очила Ray-Ban, за 22.8 млрд. евро. Една от най-мащабните трансгранични сделки в Европа ще доведе до обединението на най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в сектора, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    “ще доведе до обединението на най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в сектора”

    “The deal sees Luxottica, the world leading consumer eyewear group and owner of Ray-Ban, Oakley and Sunglass Hut, merging with Essilor, the world leading manufacturer of lenses.”

    Открийте разликите!
    За коя от двете компании миоже да се твърди, че е най-големия “ритейлър” в бранша?!
    :-)

  • 2
    slaviii avatar :-|
  • 3
    windglider avatar :-|
    SorryLol

    Luxottica съсипаха любимата ми марка слънчеви очила - Killer Loop :(

  • 4
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    китайци от сорта на зени оптикал и прочее яко им изяждат пазара... вижте за кви цени иде реч http://www.zennioptical.com/?gclid=Cj0KEQiAnvfDBRCXrabLl6-6t-0BEiQAW4SRUPbuHAIAJJHmYSL241nrbSrGEE2QkbZdApPNrz8ziTsaAnJ68P8HAQ

  • 5
    ake1484841009515159 avatar :-|
    Georgi Hristov

    Есилор е производител на оптични лещи,не на контактни лещи.

  • 6
    vrq1512247407542287 avatar :-P
    OpticMag

    Слънчеви очила Ray-Ban https://opticmag.net/ ниски цени,промоции и намаления.Оригинални слънчеви очила от ОптикМаг най-новите модели на най-ниските цени.Купете от нашия сайт за маркови слънчеви очила.Слънчеви очила с поляризация.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK