Автомобилният бизнес в Европа расте трета поредна година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният бизнес в Европа расте трета поредна година

Автомобилният бизнес в Европа расте трета поредна година

Продажбите през 2016 г. са нараснали с 6.8%, в България увеличението е с 12%

5505 прочитания

© Kim Kyung-Hoon


Автомобилната индустрия е продължила доброто си представяне в Европа през миналата година, като продажбите са се увеличили с 6.8%. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България увеличението е 12.2% и са продадени над 26 хил. нови коли.

Резултатите са позитивен знак за страните от Европейския съюз, който показва, че въпреки политическата нестабилност и въпросителните около икономиката потребителското доверие остава високо. Най-високо е било търсенето в Италия, Испания, Франция, Германия и Великобритания. Изминалата година е трета поредна, в която търсенето на коли се увеличава. По този начин секторът продължава възстановяването си след глобалната криза от 2008-2009 г.

Volkswagen отново лидер

Групата на Volkswagen запазва убедителната си лидерска позиция на континента с пазарен дял от 23.9%. Продажбите на групата се увеличават от 3.380 млн. на 3.498 млн. броя, докато тези на самата марка Volkswagen спадат от 1.658 млн. до 1.650 млн. Причината най-вероятно се крие в дизеловия скандал, който се разрази в края на 2015 г. и опетни името на Volkswagen. Добрите новини за групата са, че потребителите са обърнали гръб само на марката Volkswagen, но не и на другите брандове - Audi, Skoda, Seat и Porsche, като всяка една от тях бележи отчетлив растеж в продажбите си спрямо изминалата година. Въпреки скандала обаче спадът с 0.5% в продажбите на марката Volkswagen трябва да се приема за добър знак от страна на групата, която през годината се беше фокусирала почти изцяло върху проблемите си на американския пазар. Именно заради това и групата отнесе сериозни критики от страна на Европейската комисия.

Вторa по пазарен дял с 10.2% остава групата на Renault. Нейните продажби се увеличават с 12.1% и достигат 1.496 млн. броя през миналата година. Огромната част от тях са на марката Renault - над 1.08 млн., а останалите са автомобили с марката Dacia. Трета по пазарен дял е PSA Group - с 9.9%. Френската група обаче отбелязва спад с 0.2% на продажбите и намаление при всички свои марки - Peugeot, Citroen и DS. Челната петица по пазарен дял се запълва от Ford и BMW, които отбелязват повишение в продажбите си. Отчетливо подобрение на продажбите отбелязва и Daimler с 13.8%. Продажбите на Мercedes са скочили с 14.2%, докато тези на Smart - с 10.9%.

В България - повече продажби, но стари коли

През миналата година в страната са купени 272 220 автомобила, като над 69% от тях са на възраст повече от 10 години, сочат данните на КАТ за регистрациите. Чисто нови са едва 32 799 бройки, което се разминава с данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Сред новите автомобили за поредна година лидер е Dacia с доставени 3600 превозни средства. Следват Renault (3491) и Toyota (2430).

Автомобилната индустрия е продължила доброто си представяне в Европа през миналата година, като продажбите са се увеличили с 6.8%. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България увеличението е 12.2% и са продадени над 26 хил. нови коли.

Резултатите са позитивен знак за страните от Европейския съюз, който показва, че въпреки политическата нестабилност и въпросителните около икономиката потребителското доверие остава високо. Най-високо е било търсенето в Италия, Испания, Франция, Германия и Великобритания. Изминалата година е трета поредна, в която търсенето на коли се увеличава. По този начин секторът продължава възстановяването си след глобалната криза от 2008-2009 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK