"Билла България" с нова марка за биохрани - Alnatura (обновена)*

Мениджмънтът на търговската верига представи новата марка Alnatura

"Билла България" с нова марка за биохрани - Alnatura (обновена)*

9.3% от оборота на веригата е от собствените й брандове

Мара Георгиева
29327 прочитания

Мениджмънтът на търговската верига представи новата марка Alnatura

© "Billa България"


"Билла България" влиза в сегмента на биохраните с нова марка – Alnatura. Тя включва 200 продукта във всички категории, включително и бебешки храни, съобщи управителят на компанията Бойко Сачански на специална пресконференция. Тема на пресконференцията, която се проведе на 17 февруари (вторник), беше "Собствените марки на "Билла България" и Alnatura беше представена от мениджмънта на веригата като една от тях, най-новата, и информацията за това беше коректно отразена в първия вариант на текста. В прессъобщение от 18 февруари (сряда) обаче от търговската верига уточняват, че Alnatura "не е собствена марка на "Билла" и няма същия статут както добре познатите Clever, Billa и Billa Premium". От уточнението става ясно, че "компанията Alnatura е създадена през 1984 г. в Германия и повече от 30 години поддържа високи позиции в биопроизводството. Продуктите й се продават както в собствени, така и в повече от 3900 обекта на партньорски вериги в Европа" – нещо, което изобщо не бе споменато на пресконференцията.

Биологично произведени

Суровините за продуктите Alnatura се отглеждат биологично. За разработването на всеки артикул отговаря екип от независими експерти, а към производство се пристъпва след единодушно одобрение на рецептата, произхода на съставките и метода на обработка, уточниха от търговската верига.

Биопродуктите Alnatura вече се продават във всички магазини на веригата и цените им в много случаи са под нивото на българските аналози, посочи Христо Атанасов, оперативен директор на "Билла България". По думите му засега храните с марката Alnatura са изработени от компании в чужбина, но веригата ще търси и български доставчици.

Clever, Billa и Billa Premium

"Билла" притежава собствените марки Clever, Billa и Billa Premium и през тях минават 9.3% от оборота на българското дружество, уточни Бойко Сачански. През 2015 година приходите на "Билла България" са нараснали до 576 млн. лв.

Clever е в ниския ценови клас и предлага над 300 продукта с гарантирано качество, посочват от търговската верига. Цените на Clever предложенията се контролират и сравняват всяка седмица със съпоставими стоки от същата продуктова категория в други търговски вериги. Ако се окаже, че сравнимите продукти са по-евтини, цената на съответния продукт с марката Clever се актуализира, уточняват от компанията.

Другата собствена марка на веригата е Billa и тя генерира 4.3% от оборота на веригата. Потребителите могат да избират от над 400 артикула с високо качество в средния ценови клас.

Под Billa Premium веригата предлага 60 продукта във високия сегмент.

Ръст на продажбите

Преди пет години собствените брандове на веригата са формирали 5% от оборота й. Пикът в продажбите им е през последните две години, уточни Христо Атанасов.

"Започнахме със собствена марка в ниския ценови клас и постепенно преминахме към марки за продукти от премиум сегмента. Така че растежът е свързан с увеличаване на продажбите на продукти с най-високо качество", обобщи Бойко Сачански. По думите му българските фирми, които веригата избира за доставчици на изделия за собствените си марки, са подбрани много внимателно. "За нас е важно те да следват най-високите стандарти на производство и да не правят компромиси с контрола", обобщи Сачански.

"Тандем" изработва пет артикула за марката Billa, посочи Кирил Вътев, собственик на месопреработващата компания. "Удовлетворен съм, че се появи търговска верига, която не говори само за "най-ниски цени". Защото "най-ниски цени" и "качество" е оксиморон", коментира Вътев.

"Billa България" планира да предложи още два собствени бранда – Billa Easy и Billa Self Made, свързани с храните, които се приготвят на място в магазините – сандвичи, салати, ястия, закуски. "Очакваме в следващите три години делът на продажбите на продукти под наши марки да нарасне с 2-3% в сравнение с това, което сме постигнали до момента", коментира Христо Атанасов.

Веригата ще отбележи двуцифрен ръст на оборота и през 2016 г., който ще е по-висок от ръста от 11%, постигнат през 2015 г., но официалните резултати ще бъдат оповестени през април, уточни Бойко Сачански.

* Текстът е обновен на 18 януари в 12.15 часа след пояснително писмо на "Билла България"

В подкрепа на българските доставчици

"Градините на Billa" е кампания, при която "Billa България" си партнира с над 30 български производители на плодове и зеленчуци, отглеждани в 150 градини в страната. Експерти на веригата отговарят за стриктния контрол на качеството на продукцията от момента на засаждането до опаковането, транспорта и съхранението в магазините.

"Billa прясно българско месо" е друга инициатива на веригата, която цели да запознае потребителите с предимствата на българските месни продукти. Над 90% от артикулите в категорията прясно месо в Billa са с доказан български произход, твърдят от компанията. Качеството им се гарантира от експерти, сертифицирани от Министерството на образованието и науката и преминали през професионално обучение от Съюза по хранителна промишленост.

"Билла България" влиза в сегмента на биохраните с нова марка – Alnatura. Тя включва 200 продукта във всички категории, включително и бебешки храни, съобщи управителят на компанията Бойко Сачански на специална пресконференция. Тема на пресконференцията, която се проведе на 17 февруари (вторник), беше "Собствените марки на "Билла България" и Alnatura беше представена от мениджмънта на веригата като една от тях, най-новата, и информацията за това беше коректно отразена в първия вариант на текста. В прессъобщение от 18 февруари (сряда) обаче от търговската верига уточняват, че Alnatura "не е собствена марка на "Билла" и няма същия статут както добре познатите Clever, Billa и Billa Premium". От уточнението става ясно, че "компанията Alnatura е създадена през 1984 г. в Германия и повече от 30 години поддържа високи позиции в биопроизводството. Продуктите й се продават както в собствени, така и в повече от 3900 обекта на партньорски вериги в Европа" – нещо, което изобщо не бе споменато на пресконференцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    smokedsalmon avatar :-|
    smokedsalmon

    Alnatura не е собственост на Billa, а собствен бранд, който се дистрибутира от различни вериги в съответните страни. В случая става въпрос за търговско споразумение между двете за България. Заглавието и информацията в статията е доста неточна...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Alnatura

  • 2
    plamenss avatar :-|
    plamenss

    Толкова откровено платена статия скоро не бях чел. :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал