Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 яну 2017, 16:34, 26038 прочитания

"Билла България" с нова марка за биохрани - Alnatura (обновена)*

9.3% от оборота на веригата е от собствените й брандове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Билла България" влиза в сегмента на биохраните с нова марка – Alnatura. Тя включва 200 продукта във всички категории, включително и бебешки храни, съобщи управителят на компанията Бойко Сачански на специална пресконференция. Тема на пресконференцията, която се проведе на 17 февруари (вторник), беше "Собствените марки на "Билла България" и Alnatura беше представена от мениджмънта на веригата като една от тях, най-новата, и информацията за това беше коректно отразена в първия вариант на текста. В прессъобщение от 18 февруари (сряда) обаче от търговската верига уточняват, че Alnatura "не е собствена марка на "Билла" и няма същия статут както добре познатите Clever, Billa и Billa Premium". От уточнението става ясно, че "компанията Alnatura е създадена през 1984 г. в Германия и повече от 30 години поддържа високи позиции в биопроизводството. Продуктите й се продават както в собствени, така и в повече от 3900 обекта на партньорски вериги в Европа" – нещо, което изобщо не бе споменато на пресконференцията.

Биологично произведени


Суровините за продуктите Alnatura се отглеждат биологично. За разработването на всеки артикул отговаря екип от независими експерти, а към производство се пристъпва след единодушно одобрение на рецептата, произхода на съставките и метода на обработка, уточниха от търговската верига.

Биопродуктите Alnatura вече се продават във всички магазини на веригата и цените им в много случаи са под нивото на българските аналози, посочи Христо Атанасов, оперативен директор на "Билла България". По думите му засега храните с марката Alnatura са изработени от компании в чужбина, но веригата ще търси и български доставчици.

Clever, Billa и Billa Premium



"Билла" притежава собствените марки Clever, Billa и Billa Premium и през тях минават 9.3% от оборота на българското дружество, уточни Бойко Сачански. През 2015 година приходите на "Билла България" са нараснали до 576 млн. лв.

Clever е в ниския ценови клас и предлага над 300 продукта с гарантирано качество, посочват от търговската верига. Цените на Clever предложенията се контролират и сравняват всяка седмица със съпоставими стоки от същата продуктова категория в други търговски вериги. Ако се окаже, че сравнимите продукти са по-евтини, цената на съответния продукт с марката Clever се актуализира, уточняват от компанията.

Другата собствена марка на веригата е Billa и тя генерира 4.3% от оборота на веригата. Потребителите могат да избират от над 400 артикула с високо качество в средния ценови клас.

Под Billa Premium веригата предлага 60 продукта във високия сегмент.

Ръст на продажбите

Преди пет години собствените брандове на веригата са формирали 5% от оборота й. Пикът в продажбите им е през последните две години, уточни Христо Атанасов.

"Започнахме със собствена марка в ниския ценови клас и постепенно преминахме към марки за продукти от премиум сегмента. Така че растежът е свързан с увеличаване на продажбите на продукти с най-високо качество", обобщи Бойко Сачански. По думите му българските фирми, които веригата избира за доставчици на изделия за собствените си марки, са подбрани много внимателно. "За нас е важно те да следват най-високите стандарти на производство и да не правят компромиси с контрола", обобщи Сачански.

"Тандем" изработва пет артикула за марката Billa, посочи Кирил Вътев, собственик на месопреработващата компания. "Удовлетворен съм, че се появи търговска верига, която не говори само за "най-ниски цени". Защото "най-ниски цени" и "качество" е оксиморон", коментира Вътев.

"Billa България" планира да предложи още два собствени бранда – Billa Easy и Billa Self Made, свързани с храните, които се приготвят на място в магазините – сандвичи, салати, ястия, закуски. "Очакваме в следващите три години делът на продажбите на продукти под наши марки да нарасне с 2-3% в сравнение с това, което сме постигнали до момента", коментира Христо Атанасов.

Веригата ще отбележи двуцифрен ръст на оборота и през 2016 г., който ще е по-висок от ръста от 11%, постигнат през 2015 г., но официалните резултати ще бъдат оповестени през април, уточни Бойко Сачански.

* Текстът е обновен на 18 януари в 12.15 часа след пояснително писмо на "Билла България"
В подкрепа на българските доставчици

"Градините на Billa" е кампания, при която "Billa България" си партнира с над 30 български производители на плодове и зеленчуци, отглеждани в 150 градини в страната. Експерти на веригата отговарят за стриктния контрол на качеството на продукцията от момента на засаждането до опаковането, транспорта и съхранението в магазините.

"Billa прясно българско месо" е друга инициатива на веригата, която цели да запознае потребителите с предимствата на българските месни продукти. Над 90% от артикулите в категорията прясно месо в Billa са с доказан български произход, твърдят от компанията. Качеството им се гарантира от експерти, сертифицирани от Министерството на образованието и науката и преминали през професионално обучение от Съюза по хранителна промишленост.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 479 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 973 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Около 70% oт туристите на "Алфатур" вече са получили обезщетения

Малка част от клиентите са предпочели да реализират пътуванията си чрез други туроператори

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10