С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 17 яну 2017, 18:41, 9503 прочитания

Летищата в Бургас и Варна отчитат ръст на пътниците през 2016 г.

Юли и август остават най-силните месеци за аерогарите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двете летища в Бургас и Варна са отчели значителен ръст на пътниците през миналата година в контекста на един от най-добрите сезони за морския туризъм въобще. В най-силните месеци - юни, юли и август, увеличението е между 17 и 25% за двете аерогари, а през май и септември - месеците преди и след най-активната част от сезона, увеличението на годишна база е още по-голямо. Toва става ясно от публикувана информация на "Фрапорт АГ" за резултатите от изминалата 2016 г. Компанията има дял от 60% в дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", което е концесионер на летищата в Бургас и Варна от 2006 г. Другият партньор в него е "Еърпорт сървисиз - България".

4.6 млн. пътници за годината


Данните на "Фрапорт АГ" показват, че през 2016 г. на двете летища в Бургас и Варна са били обслужени рекордните 4.6 млн. пътници, което е ръст от 21.5% на годишна база. Разпределението между двете аерогари е било 2.88 млн. души в Бургас и 1.69 млн. във Варна, като увеличенията съответно са 22 и 20.8% спрямо предходната година. От данните се вижда, че българските летища са постигнали най-високия ръст за годината в групата, която управлява още аерогари във Франкфурт, Любляна, Лима, Анталия, Ксиан, Санкт Петербург и Хановер.

Логично огромната част от обслужените пътници са били през летния сезон (виж таблицата). Традиционно най-силни са месеците юли и август, през които летището в Бургас е обслужило над 1.7 млн. души, а това във Варна - повече от 800 хил.

Удължаване на сезона



Данните на "Фрапорт" показват още, че през това лято българският туризъм е успял да "удължи" летния сезон. Така например през месец май аерогарата в Бургас е посрещнала 122 хил. души, което е над 40% увеличение спрямо предходната година. Подобна е и ситуацията във Варна, където пътниците са били 108 хил., или с 32.4% повече от предходната година. Септември също е бил силен месец за двете аерогари, когато постигнатото увеличение е било повече от средното за годината. Така например през месеца в Бургас са обслужени 442 хил. души, което е ръст от 29.3% на годишна база, а във Варна - 250 хил. души, или с 22.7% повече от 2015 г. Според информацията на компанията увеличение има и още в месеците април и октомври, когато обикновено са първите и последните чартърни полети за летния сезон.

"Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" има договор за 35-годишна концесия на двете летища от 2006 г. През ноември от компанията съобщиха, че за 10-те години присъствие на българския пазар са инвестирани 350 млн. лв. в разширение и модернизация на аерогарите. Според информация от дружеството от и до летищата редовни и чартърни полети изпълняват повече от 70 компании.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 415 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 478 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговията с облигации и акции удвои печалбата на Morgan Stanley

Приходите на американската банка са се увеличили със 17% през последното тримесечие

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети