Летищата в Бургас и Варна отчитат ръст на пътниците през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Летищата в Бургас и Варна отчитат ръст на пътниците през 2016 г.

Летището във Варна е обслужило 1.69 млн. пътници за миналата година, което е увеличение от над 20%

Летищата в Бургас и Варна отчитат ръст на пътниците през 2016 г.

Юли и август остават най-силните месеци за аерогарите

Деница Ватева
10201 прочитания

Летището във Варна е обслужило 1.69 млн. пътници за миналата година, което е увеличение от над 20%

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Двете летища в Бургас и Варна са отчели значителен ръст на пътниците през миналата година в контекста на един от най-добрите сезони за морския туризъм въобще. В най-силните месеци - юни, юли и август, увеличението е между 17 и 25% за двете аерогари, а през май и септември - месеците преди и след най-активната част от сезона, увеличението на годишна база е още по-голямо. Toва става ясно от публикувана информация на "Фрапорт АГ" за резултатите от изминалата 2016 г. Компанията има дял от 60% в дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", което е концесионер на летищата в Бургас и Варна от 2006 г. Другият партньор в него е "Еърпорт сървисиз - България".

4.6 млн. пътници за годината

Данните на "Фрапорт АГ" показват, че през 2016 г. на двете летища в Бургас и Варна са били обслужени рекордните 4.6 млн. пътници, което е ръст от 21.5% на годишна база. Разпределението между двете аерогари е било 2.88 млн. души в Бургас и 1.69 млн. във Варна, като увеличенията съответно са 22 и 20.8% спрямо предходната година. От данните се вижда, че българските летища са постигнали най-високия ръст за годината в групата, която управлява още аерогари във Франкфурт, Любляна, Лима, Анталия, Ксиан, Санкт Петербург и Хановер.

Логично огромната част от обслужените пътници са били през летния сезон (виж таблицата). Традиционно най-силни са месеците юли и август, през които летището в Бургас е обслужило над 1.7 млн. души, а това във Варна - повече от 800 хил.

Удължаване на сезона

Данните на "Фрапорт" показват още, че през това лято българският туризъм е успял да "удължи" летния сезон. Така например през месец май аерогарата в Бургас е посрещнала 122 хил. души, което е над 40% увеличение спрямо предходната година. Подобна е и ситуацията във Варна, където пътниците са били 108 хил., или с 32.4% повече от предходната година. Септември също е бил силен месец за двете аерогари, когато постигнатото увеличение е било повече от средното за годината. Така например през месеца в Бургас са обслужени 442 хил. души, което е ръст от 29.3% на годишна база, а във Варна - 250 хил. души, или с 22.7% повече от 2015 г. Според информацията на компанията увеличение има и още в месеците април и октомври, когато обикновено са първите и последните чартърни полети за летния сезон.

"Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" има договор за 35-годишна концесия на двете летища от 2006 г. През ноември от компанията съобщиха, че за 10-те години присъствие на българския пазар са инвестирани 350 млн. лв. в разширение и модернизация на аерогарите. Според информация от дружеството от и до летищата редовни и чартърни полети изпълняват повече от 70 компании.

Двете летища в Бургас и Варна са отчели значителен ръст на пътниците през миналата година в контекста на един от най-добрите сезони за морския туризъм въобще. В най-силните месеци - юни, юли и август, увеличението е между 17 и 25% за двете аерогари, а през май и септември - месеците преди и след най-активната част от сезона, увеличението на годишна база е още по-голямо. Toва става ясно от публикувана информация на "Фрапорт АГ" за резултатите от изминалата 2016 г. Компанията има дял от 60% в дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", което е концесионер на летищата в Бургас и Варна от 2006 г. Другият партньор в него е "Еърпорт сървисиз - България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    mminchev avatar :-|
    Милен Минчев

    Това лято летях до Бургас в пика на сезона (август) и имаше страшно много хора на терминала, но изненадващо летището се усещаше много по организирано от терминал 1 на летище София. Явно от управата на летищата наемат повече персонал през летните месеци, за да няма забавяния и изнервени туристи. Като се сетя преди концесиите какви дупки бяха тези летища ми става смешно, те данните говорят за развитието и дано не намали темпото. Според мен трябва да организират и зимен туризъм във Варна и Бургас, но това трябва да се съгласува с кметовете, защото има нещо много красиво в снежните плажове и големите вълни.

  • 2
    cezar_cezar avatar :-|
    есе

    Силна година беше за туристическия бранш. Да се надяваме 2017 да е още по-добра. Идеята за зимен туризъм никак не е лоша. Ще се съживят морските градове и през зимата, няма да разчитата само на лятото, но за да се случи това трябва да се насочат към спа туризъма.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK