са били служителите в местното дружество "Телерик" през август по данни на електронния регистър ДАКСИ.
Американската софтуерна компания Progress ще съкрати една пета, или около 450, от служителите си на глобално ниво. Решението ще обхване и българското й поделение - "Телерик", което стана нейна собственост в края на 2014 г. По неофициална информация от няколко източника на "Капитал" съкратените служители в софийското звено ще са между 100 и 150. Причината за решението е намаляване на разходите заради занижени очаквания за бъдещите резултати и натрупаните загуби.
Във вторник Progress обяви резултатите си за последното тримесечие, като в тях е включена и обезценка на инвестицията в "Телерик". Преструктурирането на глобалния бизнес трябва да свие разходите с до 20 млн. долара до края на годината, става ясно от в официално прессъобщение на компанията.
"Обявеното преструктуриране засегна всички дивизии и офиси на глобално ниво, включително и в България. Засегнатите служители в България бяха информирани вчера", коментира за "Капитал" Фарис Суайс, генерален директор, DevTools и Telerik Platform в Progress.
Какво значи за местния бизнес
Според източници на "Капитал" в компанията от вторник около 100 - 150 служители са били съкратени. От Progress не потвърдиха официално информацията, но казаха, че съкратените ще получат обезщетения.
"Както досега, офисът ни в България и служителите ни в региона продължават да играят ключова роля за бизнеса. Оттук нататък в ядрото на нашата стратегия ще бъдат продукти като Kendo UI и NativeScript, които се разработват в България. Затова офисът ни в страната ще продължи да работи по ключови проекти от нашата стратегия", каза още Суайс. Според източниците голяма част от съкратените кадри са на senior ниво и промените ще засегнат организационната структура на местното звено. Идеята е да останат екипите, които разработват приоритетните за Progress продукти.
Обезценка на инвестицията
Според отчета за изминалото тримесечие на Progress компанията е отписала 92 млн. долара заради обезценка на инвестицията в "Телерик". Сделката за най-голямата софтуерна компания в България стана в края на 2014 г. и е за 262.5 млн. долара. Приходите й са 71.3 млн. лв. за 2015 г., а в София се намира най-големият център на компанията в световен мащаб, който има 650 служители. Какво ще се случи с плановете за още една нова сграда за над 1000 души и очакванията до 2020 г. служителите в София да са над 900 още не е ясно.
В началото на декември 2016 г. Progress е увеличила капитала на българското си дружество с 25 млн. долара. Вписан е и нов изпълнителен директор на име Доменик Лококо.
В едър план
В глобален мащаб бизнесът на Progress регистрира увеличение на приходите - за четвъртото фискално тримесечие на 2016 г. (приключва на 30 ноември) оборотът възлиза на 117.7 млн. долара, което е ръст с 4.4% спрямо съответния период на миналата година. Едновременно с това обаче компанията отписва и 92 млн. долара, или загуба от 1.89 долара на акция, в резултат на намалените бъдещи очаквания за растежа в рамките на подразделението си Application Development & Deployment, свързан с бизнеса на българската Telerik.
Оперативната загуба, като се вземат предвид отписванията, през тримесечието е 62.4 млн. долара. За сравнение - за съответния период на 2015 г. компанията има положителен резултат от 20.1 млн. долара. Нетната загуба за тримесечието възлиза на 73.8 млн. долара спрямо загуба от 9.5 млн. долара преди година. Тенденцията се движи сходно и за цялата финансова година на Progress - ръст в приходите от 4%, увеличение на оперативните разходи и скок в загубите.
са били служителите в местното дружество "Телерик" през август по данни на електронния регистър ДАКСИ.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




30 коментара
айде, кой ***л - ***л, кака я продадоха и е време да махнем изкуствено раздутия преди сделката персонал.
Търсене за ИТ специалисти в БГ бол, ще си намерят работа. :)
Най големият мор за този сектор не само в България ,а и в световен мащаб се наричат облачни технологии. В аутсорсинга сечта ще бъде в пъти по голяма ,там 50% от човешката дейност ще бъде автоматизирана. Това е според специализирани интернет издания. Нека и някои от сектора си изкаже мнението.
Браво на момчетата, развиха компанията и продадоха в точния момент. Американските всезнайковци да продължават да дерзаят
И сега кво ще правим с технологичния парк? С кво ще го пълним? Важното е, че изхарчихме едни големи пари и квот можахме от тях прибрахме. Е взехме ги от парите дето трябваше да отидат за технологична и техническа модернизация на производителите в България, ама много важно. Който е от нашите среди е получил квот му трябва. Другите да го духат.
До коментар [#5] от "proizvoditel":
Мога ли да попитам какво общо има технологичния парк със статията?
До коментар [#6] от "ruskovski":
Как какво общо имал технологичния парк? Ами нали ни лъжеха, че ще събират програмистите от различни фирми на едно място, че да си прехвърляли един на друг работа. Едни стартъпи, за които подариха половината пари от програма "Конкурентоспособност"щяха да се пръкват и да правят чудеса от храброст. Как едни учени и едни студенти щели да щъкат между тях и щели да правят голяма наука. Оказа се, че в тази грандоманска идея, в която изляха огромни пари няма нито една високо технологична компания и даже мита за високоплатените програмисти с неограничено търсене и огромни заплати се пука като сапунен мехур. Днес този парк ще отдава недвижими имоти под наем и ще застроява петно по желание на евентуални клиенти. За тези дребни търговийки затвориха даже залата, в която тренираха стотици малки деца и тинейджъри.
Има голям недостиг на хора и няма да е проблем. В днешно време бизнеса е много динамичен. Това е нормално. Ще стане проблем за програмистите когато станем скъ
Много слаб сениор маниджмънт - абсолютни глупости правиха нон стоп, като се почне от "инвестицията" от венчър капиталистите Съмит, до това да имат офиса в Пало Алто, центъра на Силициевата Долина, дето дори на Гуъгъл им е скъпо. Защо? И те не знаят. И не го говоря ей така, познавам ги лично 4-мката гении.
До коментар [#3] от "azs41314323":
Каква е тази директна връзка между клауд и аутсорсинг?
Тя нека се автоматизира аутсорсинг дейността, но Телерик не се занимава много с аутсорсинг. Те си бяха класически разработчик.